Gå til innhold

WarCraft III får en ny oppdatering denne uken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Jeg håper dem tar å gjør noe med Cut-Scene kompatibiliteten i "nyere" OS.

I noen tilfeller så hjelper det å sette "cinematicoverrides = 1"..., men det hjelper ikke alltid. (:-S)

 

Bortsett fra det så kan ikke jeg klage.

"WarCraft 3" er fortsatt et spill som jeg bruker flere timer på, fra tid til annen.

 

------

 

Det heter på fint..."Det er lov til å håpe"...

Med det sagt..., så håper jeg dem tar å gjør "WarCraft 2" mer kompatibelt med "nyere" OS også.

 

Til nød så kan man som jeg nevnte i tråden om "Diablo 2", bruke DOSBOX for å spille "WarCraft 2" siden det er et "WinDos"-spill.

 

Men det hadde vært super kult om dem, som sagt, hadde gjort noe med kompatibiliteten i "nyere" OS.

Som f.eks. det å legge til støtte for "nyere" grafikk- og lyd-kort.

 

Husker selv hvor merkbar forskjellen var å gå fra "Sound Blaster 16" over til "Sound Blaster AWE 64 Gold" back in the day, siden "WarCraft 2" hadde støtte for "Sound Blaster AWE 32".

 

"Nyere" systemer har ikke lengre støtte for disse kortene..., men siden teknologien bare fortsetter å bli bedre og mer avansert så har Lyd-kort i dag samme funksjonalitet som disse eldre Kongene eller bedre.

Bare så synd at eldre spill som "WarCraft 2" ikke har støtte for disse Lyd-kortene.

 

Bedre støtte for "nyere" HW er ikke like viktig når det kommer til "WarCraft 1" da det fungere fint-fint igjennom DOSBOX..., men det hadde vært kremen på kaken om dem hadde lagt til støtte for "nyere" HW også i dette spillet.

 

------

 

Men enn så lenge så får en bare ta til takke med det faktum at dem fortsatt faktisk gidder å bruke tid og penger på eldre travere som "Diablo 2" og "WarCraft 3".

 

Som det heter på fint...

"Never look a gift-horse in the mouth..."

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i denne tråden bør Cinematics fikses til å virke på nyere OS, og kan vi ikke i samme slengen få Cinematics i 1080p eller høyere? Blizzard har vel rå-filene, så her er det vel bare å konvertere de gamle Cinematics'ene til full HD eller 4K eller noe.

 

Samtidig er det vel på tide at vi får skikkelig Widescreen-støtte i WC3, da med Widescreen FOV og ikke breie, strekte player modeller.

 

Men apropo Warcraft 3, noen av dere som har sjekket Armies of Azeroth modden til Starcraft 2? Det er i bunn og grunn Warcraft 3 i Starcraft 2 motoren :-)

Lenke til kommentar

Mitt absolutte favorittspill. Håper vi får integrering i Battle.net, så blir det kanskje litt mer aktivitet igjen. Har tatt vare på en diger mappe med hundrevis av custom games fra gamledager, skulle gjerne tatt de fram igjen :)

 

Mitt "as well" :) Tidenes lan spill. Finnes ihverfall ikke et lan-spill med mer bredde en wc3.

Lenke til kommentar

For meg, lett det beste spillet som har blitt laget.

 

Campaignen er flott og gøy, selvfølgelig - men det er på Battle.net (og på LAN) at spillet virkelig skinner. Håper de gjør det mulig å spille uten den "500 ms" opplevelsen man får av å spille online der nå.

 

Prøvde WC3-moden til SC2, og det føltes ikke bra ut. Hadde håpet det skulle gi langt mer "wc3 feeling", men det føles bare clunky og feil sånn det er nå

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Mitt absolutte favorittspill. Håper vi får integrering i Battle.net, så blir det kanskje litt mer aktivitet igjen. Har tatt vare på en diger mappe med hundrevis av custom games fra gamledager, skulle gjerne tatt de fram igjen :)

 

Det er fortsatt like magisk som før :)

 

Hver gang det er LAN med gutta pleier vi å bruke noen timer på Warcraft III med Tower Defence, Hero Siege, Maul og annet snacks. Vi har samlet noen hundre custom maps vi også, gøy med themes fra Family Guy, South Park og lignende :)

 

Versjon 1.26 er vel den siste til nå?

 

Laget en egen kompilasjon av 1.26 og gjort den portable og cracket. Veldig enkelt å kopiere over på en minnepenn og dele rundt på LAN etc :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Som nevnt tidligere i denne tråden bør Cinematics fikses til å virke på nyere OS, og kan vi ikke i samme slengen få Cinematics i 1080p eller høyere?

Blizzard har vel rå-filene, så her er det vel bare å konvertere de gamle Cinematics'ene til full HD eller 4K eller noe.

 

Samtidig er det vel på tide at vi får skikkelig Widescreen-støtte i WC3, da med Widescreen FOV og ikke breie, strekte player modeller.

 

Men apropo Warcraft 3, noen av dere som har sjekket Armies of Azeroth modden til Starcraft 2? Det er i bunn og grunn Warcraft 3 i Starcraft 2 motoren :-)

 

 

 

 

- Jeg kan se på Cut-scene'ene i media-spillere som f.eks. VLC..., men får Black-Screen i "WarCraft 3: Reign of Chaos", mens lyden fungerer helt fint.

I "WarCraft 3: Frozen Throne"-Expansion så fungerer alt helt knirke-fritt.

 

Så det er en eller annen bug i forbindele med decoder'en i "WarCraft 3: Reign of Chaos", som gjør at det er rent tilfeldig hvilken HW og/eller hvilket OS det fungerer på, out of the box.

 

Med tanke på hvor mange som har slitt med og ikke minst hvor lenge folk har slitt med denne bug'en, så er det rart at dem ikke har gjort noe med dette før.

 

-------------

 

Når det gjelder det med (Ultra-)Wide-Screen, FOV og oppløsning.

Jeg kan si meg enig i det at nå til dags så burde dem klare å få til noe slikt uten så alt for mye stress.

I hvert fall Cut-Scene'ene..., som dem sikkert sitter med orginalene til, en eller annen plass.

 

Personlig så synes jeg ikke at det er så halv galt å spille på (Ultra-)Wide-Screen slik det er den dag idag.

Jeg legger ikke så veldig merke til stretching av units..., men det er merkbart at selve omgivelsene strekkes ut i større eller mindre grad.

Hvor mye stretching det er snakk om kommer helt an på hvilken Aspect-Ratio skjermen man bruker har.

 

Og eventuelt om man sitter med flere skjermer.

 

-------------

 

Jeg ser den der med å ha et eget meny-valg, der man kan velge FOV og eventuelt også kamera høyden, som man kan sette i "C&C-Generals(-Zero Hour)".

Men riktig nok ikke i gjennom menyen i det spillet, der man må sette det opp gjennom ei INI-fil.

 

-------------

 

Jeg har personlig ikke sett så mye av tekniske mods til "WarCraft 3", hverken til "Reign of Chaos" eller "Frozen Throne".

 

Men som jeg nevnte i tråden om "Diablo 2"...

Jeg er ikke fullstendig imot modding..., da jeg modder litt selv i ny og ne.

 

Jeg er dåg litt skeptisk til mods..., fordi moddere har en tendens til å forandre for mye på selve spillet.

 

----------

 

"Diablo 1" mod'en som jeg fant for en god stund tilbake siden..., den inneholdt en god del nyttige forbedringer, som f.eks. høyere oppløsning(egentlig ikke så veldig viktig..., men jeg sier ikke "nei takk" til det...), FOV og Kamera Høyde(eller Zoom, om du vil...), og muligheten til å sette hvilken refresh-rate man skulle ønske(opp til 144Hz, if memory serves?).

 

Det jeg ikke var så veldig begeistret over however..., var det at han hadde lagt ting til som ikke hørte hjemme i "Diablo 1".

 

Jeg er fullstendig klar over at folk er forskjellige..., og at noen er mer forskjellige enn andre.

Men jeg synes godt at han kunne ha lagt ut en lite-versjon av mod'en der han bare har lagt til de grafiske forbedringene.

 

Og så legge ut fullversjonen av mod'en for dem som ønsker det.

 

Jeg hadde definitivt lastet ned og installert den lite-utgaven.

For det så helt sykt rått ut.

 

------------

 

Hadde noe slikt kommet til "WarCraft 3" så hadde jeg blitt overlykkelig.

Official eller unofficial..., same difference.

Hadde vært kult...all the same.

Lenke til kommentar

Har personen som skrev denne artikkelen spilt StarCraft og Warcraft I & 2?

 

Det var helter i alle de gamle spillene, forskjellen i WC3 var at heltene kunne ressurectes og dermed brukes aktivt i gameplay uten å være redd for å miste de.... Geez.

 

Ja, det har jeg. Jeg har spilt alt av Blizzards strategispill, bortsett fra Legacy of the Void, som jeg ikke har rukket å bryne meg på ennå.

 

Det var helter i de gamle spillene, men de var ikke i nærheten av så viktig og unike som de er i WarCraft III – og de ble ikke brukt i flerspillerdelen. Jeg tenkte her mest på flerspillerdelen a spillet.

 

Du sikter sikkert til enspillerdelen av de gamle spillene, men særlig StarCraft, som hadde helter med unike ferdigheter, og hvis de døde var det game over. De ble aldri en del av flerspillerdelen før WarCraft III, og hele strategibalansen er bygd rundt disse heltene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har personen som skrev denne artikkelen spilt StarCraft og Warcraft I & 2?

 

Det var helter i alle de gamle spillene, forskjellen i WC3 var at heltene kunne ressurectes og dermed brukes aktivt i gameplay uten å være redd for å miste de.... Geez.

 

De gamle heltene (special units) var mest bundet til campaigns, oftest litt sterkere versjon av samme typen unit. I WC3 var de unike, hadde egne spells og viktigst av alt kunne brukes i multiplayer. Den forskjellen der er litt viktig å huske på ...

Lenke til kommentar

Skuffende patch, selv om jeg ikke er overasket.

 

--------------------------------------------------------------------------

Patch 1.27

--------------------------------------------------------------------------

Specific Changes & Improvements

- Throw away that old PowerPC Mac in the closet, we’ve created a new installer to support Mac 10.10 and 10.11

- Improved compatibility with Windows 7, 8.1, and 10

- Fixed a crash caused by Chain Lightning

 

Known Issues

- Windows 8.1 and 10 saved games are still stored in a location that requires running as system admin

- Some graphical issues with the cinematics are still occurring

- Changes to gamma settings will not take effect in windowed mode

- Cyrillic characters are still not displaying

- Disabled ambient sound while a MIDI issue is being resolved

- Mac 10.9 and earlier are not supported

- Mac build does not support the editor

Lenke til kommentar

 

Mitt absolutte favorittspill. Håper vi får integrering i Battle.net, så blir det kanskje litt mer aktivitet igjen. Har tatt vare på en diger mappe med hundrevis av custom games fra gamledager, skulle gjerne tatt de fram igjen :)

 

Det er fortsatt like magisk som før :)

 

Hver gang det er LAN med gutta pleier vi å bruke noen timer på Warcraft III med Tower Defence, Hero Siege, Maul og annet snacks. Vi har samlet noen hundre custom maps vi også, gøy med themes fra Family Guy, South Park og lignende :)

 

Versjon 1.26 er vel den siste til nå?

 

Laget en egen kompilasjon av 1.26 og gjort den portable og cracket. Veldig enkelt å kopiere over på en minnepenn og dele rundt på LAN etc :)

Dette er ikke noe du har liggende på en dropbox eller noe å vil dele? ;)

 

Skal straks ha lan ser du ;)

Lenke til kommentar

 

 

Mitt absolutte favorittspill. Håper vi får integrering i Battle.net, så blir det kanskje litt mer aktivitet igjen. Har tatt vare på en diger mappe med hundrevis av custom games fra gamledager, skulle gjerne tatt de fram igjen :)

Det er fortsatt like magisk som før :)

 

Hver gang det er LAN med gutta pleier vi å bruke noen timer på Warcraft III med Tower Defence, Hero Siege, Maul og annet snacks. Vi har samlet noen hundre custom maps vi også, gøy med themes fra Family Guy, South Park og lignende :)

 

Versjon 1.26 er vel den siste til nå?

 

Laget en egen kompilasjon av 1.26 og gjort den portable og cracket. Veldig enkelt å kopiere over på en minnepenn og dele rundt på LAN etc :)

Dette er ikke noe du har liggende på en dropbox eller noe å vil dele? ;)

 

Skal straks ha lan ser du ;)

 

 

 

Søk på Warcraft III RoC TFT på piratbukta eller isohunt så ligger den på toppen på begge plasser :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...