Gå til innhold

Breed/Trade Pokemon Tråden!


Anbefalte innlegg

6IV på 31 er ikke nødvendigvis perfekt det da, med mindre du bare tenkte på Ditto eller evt fedre i forskjellige egg grupper. Sp. Atk baserte pokemon vil jo helst ha så lite attack som mulig med mindre de går for en spesifikk Hidden Power, pga confuse. På attack baserte Pokemon er det jo som oftest lite vits å bry seg om Sp. Atk også.

"Flawless" aka Perfect pokemons har 6 Perfect iv's. Ja det finnes enkelte pokemon som vil ha lavere i en stat, som for eksempel aegislash.

Når man sier "Perfect" så mener man max i alle stats, med mindre det er en aegislash ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På trading sider som pokemontrades på reddit defineres også perfect som en Pokemon med minst 5 riktige IV's og riktig nature, selv om hva folk mener med perfect kan variere litt fra person til person er det standarden for perfect der.

 

Med mindre man vil ha HP er perfekt pokemon for meg 5 riktige IV og rett nature på attacker, mens en perfekt sp. attacker skal ha 0IV i attack, grunnet mindre dmg mot seg selv mens man er confused, 31 i resten og riktig nature.

Lenke til kommentar

På trading sider som pokemontrades på reddit defineres også perfect som en Pokemon med minst 5 riktige IV's og riktig nature, selv om hva folk mener med perfect kan variere litt fra person til person er det standarden for perfect der.

 

Med mindre man vil ha HP er perfekt pokemon for meg 5 riktige IV og rett nature på attacker, mens en perfekt sp. attacker skal ha 0IV i attack, grunnet mindre dmg mot seg selv mens man er confused, 31 i resten og riktig nature.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tja, må innrømme jeg var litt skeptisk i starten. Mange av de nye pokemonene som ble vist tidlig syns jeg var desperate forsøk på å komme på nye design. Fant senere ut at spillene ikke har gyms, men en annen form for challenge. Ikke helt sikker hva jeg syns om det ennå. At man skal være med å "bygge" Pokemon League virker interessant.  

 

Ting som jeg derimot syns virker veldig tøft er at hele spillverden er i 3D, man kan ri ulike pokemon som erstatter bruken av HM's (som er da borte fra spillene, yey!), lettere å trene EV ser det ut til, man kan utfordre Red og Blue (aka Ash og Gary), og så er det noen nye mons som ser bra ut. I tillegg har jeg hørt rykter om at det muuuuligens vil være post-game eventyr i Kanto (men det er ikke bekreftet). Det hadde i så fall vært AWESOME! Et annet pluss er at man kan føre over Red/Blue mons.

 

Kommer nok til å føye et nytt pokemon spill til samlingen 23.11.16 ja... :p   

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes Sun/Moon var gode spill, heldigvis ikke like lett som XY og ORAS, ble blacked out en gang i story, og måtte faktisk bruke heals og revives i løpet av spillet. Skal sies at jeg brukte Set battle style, men virket fortsatt vanskeligere enn XY/ORAS.

 

Når det kommer til nye Pokemon liker jeg Alolan Sandslash og Marowak, men generelt er de nye Pokemonsa så sykt trege.

Lenke til kommentar

Hva syntes dere om sun/moon?

 

Savner sterkt DexNav :'( :'(

Pluss:

- musikken

- vanskelighetsgraden er høyere enn tidligere spill syns jeg

- større utvalg av pokemon tidlig i spillet

- frisk vri i storyen mtp tidligere spill (ingen gyms)

- ingen HM! :D kan fly med Charizard og ri på Lapras på vannet

 

Minus:

- combat går tregere enn tidligere spill

- ingen DexNav

- bablingen til Rotom....

- pokemon snap ikke bra nok utnyttet

- hører at Super Training er borte??... (har ikke kommet så altfor langt i spillet ennå)

Lenke til kommentar

Har kommet ca 10 timer ut i spillet, føler mye av det samme som pepzi over her nevner, både i pluss og minus-kategorien. Musikken er fabelaktig, historien har ikke grepet meg heelt enda, men historien har eller aldri vært det jeg har spilt Pokémon for. Syns imidlertid jeg blir litt for ofte avbrutt av ting, om det er hun Lillie som kommer og skal bable, eller han andre duden som jeg ikke husker navnet på. Savner litt mer frihet til å kunne utforske og gå meg litt bort og bare jakte pokémon. Sånn det er nå føler jeg at jeg bare går langs en sti, slåss mot noen trenere, og så kommer det en ny avbrytelse.

Bablingen til Rotom er også litt irriterende, men ikke verre enn at jeg klarer å overse det. Hele designet der nede på touchskjermen kunne vært gjort bedre akkurat på den biten føler jeg, der syns jeg X/Y var mye bedre.

 

Spillet skal også få pluss for at en del mekanikker er kraftig forbedret, f.eks. at du slipper å løpe rundt med HM-slaver, at du får velge hvor du vil sende en pokémon etter du har fanget den, og at du også kan ta imot egg og pokémon fra trades uten å frigjøre en plass i start-6'eren din.

Alola-form er også interessant, og gir en ny spennende vri på gamle kjenninger.

Lenke til kommentar

Har kommet ca 10 timer ut i spillet, føler mye av det samme som pepzi over her nevner, både i pluss og minus-kategorien. Musikken er fabelaktig, historien har ikke grepet meg heelt enda, men historien har eller aldri vært det jeg har spilt Pokémon for. Syns imidlertid jeg blir litt for ofte avbrutt av ting, om det er hun Lillie som kommer og skal bable, eller han andre duden som jeg ikke husker navnet på. Savner litt mer frihet til å kunne utforske og gå meg litt bort og bare jakte pokémon. Sånn det er nå føler jeg at jeg bare går langs en sti, slåss mot noen trenere, og så kommer det en ny avbrytelse.

Bablingen til Rotom er også litt irriterende, men ikke verre enn at jeg klarer å overse det. Hele designet der nede på touchskjermen kunne vært gjort bedre akkurat på den biten føler jeg, der syns jeg X/Y var mye bedre.

 

Spillet skal også få pluss for at en del mekanikker er kraftig forbedret, f.eks. at du slipper å løpe rundt med HM-slaver, at du får velge hvor du vil sende en pokémon etter du har fanget den, og at du også kan ta imot egg og pokémon fra trades uten å frigjøre en plass i start-6'eren din.

Alola-form er også interessant, og gir en ny spennende vri på gamle kjenninger.

 

Ja, glemte å nevne Lilie... haha >.<

Enig i at man blir ofte avbrutt av innlagte events i spillet, og at Alola-form av Kanto pokemon er nice

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Alright, nå som Sun/Moon har vært i rotasjon en stund og mange av oss sikkert er ferdig med maingamet, tenkte jeg bare å oppsummere litt åssen ting fungerer kontra i gen 6, i alle fall ting som jeg har notert meg og tror det kan være nyttig for andre å vite om. Hiv dere gjerne på og kom med nyttige tips, og rett på meg om jeg tar feil.

 

 

SOS chaining

 

Noe av det nyttigere vi har av verktøy for å finne sterke Pokémon er SOS battles. Ved å chaine, altså få så mange Pokémon som mulig til å bli med i kampen, går sjansen for å finne en med gode IVs evt. en som er shiny opp for hver ny Pokémon som kommer inn. Etter 30 nye Pokémon har kommet inn, er man garantert at de som kommer inn deretter har 4 perfekte IVs og de to siste er random. Dette kan ikke forbedres (ikke 5 eller 6 garanterte IVs). Sjansen for å finne en shiny er på rundt 1 av 512 etter 30 chains, altså det samme som det var i Friend Safari i X og Y. Etterhvert som flere Pokémon kommer inn i kampen øker også sjansen for å finne en med hidden ability. SOS chaining kan også brukes til EV-training, ettersom alle Pokémon som kommer inn i en SOS battle gir dobbelt så høye EVs som normalt. Vi mistet Super Training som et EV-verktøy denne gangen, men med doble EVs, power items (kjøpes for 16BP hver i Battle Tree) og vitaminer er det ikke så ille allikevel. Dersom du har Exp. Share slått på, får alle Pokémon på laget EV points fra battling. Dermed er det bare å grinde i vei for å få nok BP til alle power items...

 

 

Breeding essentials

 

Daycare finnes ved Paniola Ranch, ikke så fryktelig langt nord fra Battle Royal Dome. Nytt av generasjonen er at daycare ikke kan brukes til å øke levels – kun til breeding. Legg igjen to Pokémon av forskjellig kjønn (evt en Ditto) som har kompatible egg groups, sett deg på Tauros Charge og løp ned og opp til du får et egg. Når daycare-hjelperen utenfor huset står med armene i kryss foran kroppen har hun et egg, mens når armene hennes henger ned har det ikke dukket opp noe egg ennå. Med Tauros Charge og en Pokémon med Flame Body i laget tar det ikke så forferdelig lang tid (avhengig av hvilken Pokémon som skal klekkes ut).

 

Ditto finnes i gresset på Route 10, på vei ned fra Mount Hokulani. Bruk SOS chaining for å finne en eller flere som har gode IVs. Du kan kjøpe en Destiny Knot (64 BP) for å sikre at 5 IV-verdier videreføres fra foreldrene til egget, men det er trolig raskere (og langt mindre frustrerende) å prøve å få en gjennom Pokémon som har abilityen Pickup. Jeg fanget 5 Lillipup på Akala Island og fikk dem opp til level 24 før jeg begynte å løpe rundt i gresset på Route 1 med Exp. Share slått av. Snaut to timer senere fikk jeg en Destiny Knot (samt seks Rare Candies, to Pearl Strings, en Prism Scale, tre Leftovers og en haug med andre ting – lukrative saker). Everstone finner du ved å snakke med Ilima hjemme hos ham (i Hau'oli City) etter å ha slått ham. 

 

 

Andre greier

 

- Scanner du nok QR-koder kan du bruke Island Scan gjennom QR-scanneren for å finne Pokémon som normalt ikke tilhører Pokédex. Jeg har ikke fått prøvd ut dette skikkelig så om noen har noe å tilføye her, pls do.

 

- Dersom du bruker et item i kamp som ikke har noen effekt (f.eks en Awakening på en våken Pokémon) sløser du en runde, men itemet depletes ikke fra bagen din. Du kan med andre ord sløse hundretalls av runder ved å bruke items på denne måten. Nyttig til SOS chaining for ikke å gå tom for PP.

 

- Mange mekanikker i spillet har blitt endret denne generasjonen. For Pokémon som mega-evolver regnes speed ut etter de går mega og ikke før. Burn damage er redusert til 1/16. Thunder Wave og Dark Void har fått accuracy redusert til hhv. 90 og 50. Gale Wings trigger nå bare dersom Pokémonen har full HP. Det er ganske mye på denne lista, så undersøk gjerne denne tråden på Smogon for å finne ut mer.

 

- Flere Pokémon fra tidligere generasjoner har fått en liten oppdatering i movepool, abilities og stats. F.eks har Pelipper fått Drizzle!

 

 

Det er i grunn det jeg kommer på sånn med en gang – fyll gjerne på!

Lenke til kommentar

Jeg syns at de har gjort en diger mistake i Sun/Moon. Double battles lagger noe inni granskauen! Det er for mye detaljer i bakgrunnen eller lignende, som gjør at det blir framedrops som bare juling. Bare å gå til Battle tree å se selv, det gjør hvertfall at jeg ikke gidder spille double battles der xP

Vet ikke hvordan det er online doe.

 

Bra oppsummering OneFatCat.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Det er en del lag ja, selv på min relativt nye New 3DS XL. Tør ikke tenke på åssen det hadde vært på de tidligste modellene. Merker at scenen der eggene klekker lagger på grunn av alle de grafiske elementene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har den originale 3DS, og spillet kjører helt fint der, bortsett fra når det er sånne double-battles og de dere boss-kampene som er fulle av effekter. Da blir det tydelig at maskinen sliter. Vurderer å gå til anskaffelse av en New 3DS XL.

Problemet er meget tilstede også på New 3ds.

Jeg husker jeg brukte mye tid i Battle Resort i Oras, spesielt i double battles. Sist jeg spilte Sun/Moon, lagga det så inni helsike pga den f******* bakgrunnsdritten de har valgt i Battle Tree, at det var så å si helt uspilbart for meg. Der kan jeg ikke fatte å begripe at Gamefreak virkelig tenkte at vi skulle sitte å nyte framedrops?!

Har ikke spilt det de siste 4 ukene, så hvis det er kommet en oppdatering som gjør det bedre blir jeg glad, selvom jeg tviler noe helt ekstremt.

Det medfører for min del at noe mer enn single battles blir helt forferdelig å spille(har ikke testet online, om det er likt der), noe som ødelegger mye av gamet etter storyen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Ingen oppdateringer er jeg redd, og jeg opplever ganske stygge framedrops selv. Selv eggklekkescenen lagger fordi det er så sinnsykt mye som skjer i bakgrunnen. Jeg har slått av battle animations og det hjelper en del, så om du kan leve uten spesialeffektene der hjelper det ganske greit om du ikke alt har slått dem av.

 

Sidebar: noen som har lyst på en kamp?  :wee:

Endret av Slettet+1523
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ok, så var man i gang med breeding i Sun/Moon også ? Men er noe jeg stusser litt på: Har inne en 6IV Ditto m/Destiny Knot og en 5IV Nidoran (F) m/Everstone til breeding. Er det ikke da slik at 11 av 12 er perfekt IV? Men likevel når eggene klekkes så ser jeg det er flere IV som ligger på "Decent" og "Pretty Good". Altså bare 3-4 av 6 IV er perfekt. Har jeg misforstått noe?? Håper på svar

Lenke til kommentar

For å svare på mitt eget spørsmål: etter litt googling og tenking antar jeg at avkommet arver 4 IVs av sine foreldre (med Destiny Knot) og de 2 siste er tilfeldig hva blir... Dessverre. I mitt tilfelle ble det usannsynlig mange egg da Nidoran (F) (+ Ditto) kan gi enten Nidoran (M) eller Nidoran (F). I tillegg skulle den ha Hidden Ability OG klaffe med alle IVs... Ble en del egg for å si det sånn, he he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...