Gå til innhold

ANMELDELSE: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD


Anbefalte innlegg

 

Høres ut som man like gjerne kan spille originalen på dolphin.

 

AtW

Nei ikke egentlig. De har gjort noen betydelige tekstur-forbedringer, så vel som forbedringer i lysmotoren.

 

 

Det skal sies at jeg ikke har prøvd denne nyversjonen, men det er betydlige forbedringer i kvalitet når man emulerer også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Så lenge det ikke er noen store feil i emuleringen så er det nok den absolutt beste måten å spille det på

 

 

Vet ikke om det er ironi eller ikke, jeg, men _alle_ spill nytes definitivt best på opprinnelig konsoll.. Eneste som i mine øyne kan rettferdiggjøre at emu er bedre enn konsoll er i så fall spill av håndholdte titler.

 

 

Tror du gjør godt av å utforske litt. Tydligvis har du ikke prøvd noe særlig.

 

 

Spilt en god del på emu, jeg, altså. NES, SNES, N64, GC, PS1 og GB, av de jeg kommer på i farten.

 

Tips til noe mer jeg burde sjekke ut, i og med at jeg ikke har prøvd noe særlig?

Lenke til kommentar

Klarer ikke venne meg til at alt er speilvendt fra wii.

Vet at Gamecube-versjonen er orginalen, men for en som spilte spillet på wii fra dag 1 i 2006 føles det litt feil når jeg spiller. Kanskje "Hero Mode" er tingen :)

(Å løpe inn i vegger og feil soner er ikke gøy i lengden)

 

Får fortsatt god nostalgi og er fornøyd med kjøpet likevell!

Lenke til kommentar

 

 

Høres ut som man like gjerne kan spille originalen på dolphin.

 

AtW

Nei ikke egentlig. De har gjort noen betydelige tekstur-forbedringer, så vel som forbedringer i lysmotoren.

 

 

Det skal sies at jeg ikke har prøvd denne nyversjonen, men det er betydlige forbedringer i kvalitet når man emulerer også.

 

AtW

Ja, du kan øke oppløsningen osv, men her har Nintendo erstattet teksturer, gjort endringer i hvordan lyset fungerer, slike ting som må gjøres på programnivå. De har "modda" sitt eget spill. En emulator kan bare gå så langt.

 

Se på Wind Waker på Dolphin kontra Wind Waker HD på WiiU. Milevis forskjell i kvalitet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så lenge det ikke er noen store feil i emuleringen så er det nok den absolutt beste måten å spille det på

 

 

Vet ikke om det er ironi eller ikke, jeg, men _alle_ spill nytes definitivt best på opprinnelig konsoll.. Eneste som i mine øyne kan rettferdiggjøre at emu er bedre enn konsoll er i så fall spill av håndholdte titler.

 

 

Tror du gjør godt av å utforske litt. Tydligvis har du ikke prøvd noe særlig.

 

 

Spilt en god del på emu, jeg, altså. NES, SNES, N64, GC, PS1 og GB, av de jeg kommer på i farten.

 

Tips til noe mer jeg burde sjekke ut, i og med at jeg ikke har prøvd noe særlig?

 

 

PS2 og Wii.. Grafikken du får der med brukbar hardware er noe annet.. Det må jeg bare si. Når det gjelder kontrollere så er jeg helt enig i det du sier, men det er alt.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Nei, men du snakket om helhets opplevelsen. Da er kontrollere inkludert.

 

Ok. Tolket "Når det gjelder kontrollere så er jeg helt enig i det du sier, men det er alt." dit hen at jeg hadde sagt noe om det konkret.

 

Helhetsopplevelsen er, for meg i alle fall, betraktelig bedre på opprinnelig konsoll.

Lenke til kommentar

Klarer ikke venne meg til at alt er speilvendt fra wii.

Vet at Gamecube-versjonen er orginalen, men for en som spilte spillet på wii fra dag 1 i 2006 føles det litt feil når jeg spiller. Kanskje "Hero Mode" er tingen :)

(Å løpe inn i vegger og feil soner er ikke gøy i lengden)

 

Får fortsatt god nostalgi og er fornøyd med kjøpet likevell!

 

Ah da blir det nok litt uvant for meg også som bare har spilt på Wii. Testet det på GC hos en kompis for mange år siden og husker det var svært uvant etter å ha klokket 100 timer + i spillet på Wii allerede.

 

Kjøpte spillet sist fredag, men ligger fortsatt i esken (inkl. min første Amiibo) - får se om lysten kommer over meg til helgen igjen.

Lenke til kommentar

Vel verdt pengene mine mener jeg.

Eier selv både wii og gamecube versjonen fra før, og nølte ikke ett sekund med å kjøpe denne versjonen heller.

Det er kanskje ikke gjort noen drastiske endringer med grafikken, men den er likevel med på å forbedre den fantastiske atmosfæren som spillet har å by på.

 

For ikke å snakke om at spillet kjører silkeglatt, mange små endringer her og der som korter ned sekunder her og der (raskere loading, raskere bytting av våpen og selvfølgelig ett tastetrykk for å bytte mellom wolf form og human form) som gir spillet en mye bedre flyt.

 

Likte du Twlight princess, om det var til Gamecube eller Wii så anbefaler jeg å kjøpe dette.

Og for de som gikk glipp av de to første, third time's the charm =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...