Gå til innhold

Hvordan ser din nettleser ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan ser din nettleser ut?



Den ser rett og slett ikke ut  :yucky:

:mrgreen:

 

 

Microsoft Edge kjører jeg nøytralt oppsett som ut av esken, og den synes jeg er mest responsiv.

 

Er vant med å bruke Chrome til det meste. Denne har sine hastighetsskavanker, men også minneforbruk er ekstremt på den. Er det noe som går i knestående så er det den. Men siden jeg bruker den mest så har jeg ikke stresstestet de andre for alvor.

 

Hadde trøbbel med innlogging et sted med bankID. Derfor innstallerte jeg en nettleser som minner om Firefox, men den bruker motoren goanna istedetfor gecko (men de skal visst være nokså like) - nettleseren kalles Pale Moon. Brukte den kun for å teste innloggingen, og den er bare som reservehjul hos meg.

 

Men, jeg forsøkte en rekke andre reservehjul. Blant annet Vivaldi (fra opera-utvikler) i beta.

 

Det endte med at jeg måtte gi opp innlogging på den siden.

 

Har ellers Firefox med NoScript og Video DownloadHelper på som extensions/addons. Ellers har jeg egentlig ingen geniale oppskrifter å tilby. Er en nokså vanilla nettsurfer, med unntak av mengden nettlesere. Normalt så klarer jeg meg med Edge, Chrome og Firefox.

 

Internett Explorer rører jeg omtrent ikke. Jeg rett og slett har et hatforhold til IE.  :yucky:

Endret av G
Lenke til kommentar

På whiteweb kjörer jeg Firefox med fölgende extensions:

 

DownThemAll! (for raskere nedlastingshastighet)

Google Translator (ctrl+F2 for oversetting av hel side eller merket tekst til engelsk)

Kaspersky Protection og Password Manager (beskytt passord og datamaskin mot snok og snik)

NoSquint (for tekst og bildezoom)

VideoAdBlock (Tar bort reklame fra YouTube filmer)

Ghostery

Self-Destructing Cookies (med whitelist stötte)

AdBlockPlus (nuff said)

OpenH264 Video Codec

 

Funker fjell og er raskt som fy på min maskin

 

 

På darkweb kjörer jeg full custom script firefox som er så moddet at det orker jeg ikke begynne med her. Nuff to say er full i2p integrasjon, null cookies, null trace, tcp-protocol overhead traffic only, med ipv4 clean. Får problemer med EU's internett overvåkningsorgan om jeg går direkte på whiteweb med den browseren da den maskerer MAC, kjöerer route gjennom elleve proxy-servere og så inn på i2p hvor jeg har en godt skjult (offentlig bibliotek, storby) i2p exit-gate til whiteweb.

Lenke til kommentar

På whiteweb kjörer jeg Firefox med fölgende extensions:

 

DownThemAll! (for raskere nedlastingshastighet)

Google Translator (ctrl+F2 for oversetting av hel side eller merket tekst til engelsk)

Kaspersky Protection og Password Manager (beskytt passord og datamaskin mot snok og snik)

NoSquint (for tekst og bildezoom)

VideoAdBlock (Tar bort reklame fra YouTube filmer)

Ghostery

Self-Destructing Cookies (med whitelist stötte)

AdBlockPlus (nuff said)

OpenH264 Video Codec

 

Funker fjell og er raskt som fy på min maskin

 

 

På darkweb kjörer jeg full custom script firefox som er så moddet at det orker jeg ikke begynne med her. Nuff to say er full i2p integrasjon, null cookies, null trace, tcp-protocol overhead traffic only, med ipv4 clean. Får problemer med EU's internett overvåkningsorgan om jeg går direkte på whiteweb med den browseren da den maskerer MAC, kjöerer route gjennom elleve proxy-servere og så inn på i2p hvor jeg har en godt skjult (offentlig bibliotek, storby) i2p exit-gate til whiteweb.

 

h.... hæ

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På whiteweb kjörer jeg Firefox med fölgende extensions:

 

DownThemAll! (for raskere nedlastingshastighet)

VideoAdBlock (Tar bort reklame fra YouTube filmer)

AdBlockPlus (nuff said)

 

Okey, du bruker en extension for å få raskere nedlastningshastighet? Gir ISP'en din deg raskere ned hastighet fordi du bruker en extension? Skjønner ikke helt hvordan det fungerer.

 

Og bruker du to Adblocks? Min vanlige funger ihvertfall helt fin på YouTube også.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mange PC'er og da blir det mest IE siden den alltid er der. Der jeg jobber mest har jeg i tillegg til Firefox, Opera, Chrome og Safari installert. Chrome og Safari blir lite brukt, Firefox og Opera litt mer. Har en PC med Win 10 og der har jeg jo Edge også, men bruker nesten aldri den. Bruker sjelden extensions, men hender at jeg installerer AdBlock.

Lenke til kommentar

Eg håpte eg kunne fortelje om korleis eg plasserer faneraden og knappane i nettlesaren min, og korleis eg sete opp innstillingane, men dette var jo berre ein undersøkelse for å finne ut kva nettlesertillegg eg brukar. Det er jo ikkje so spanande.

Endret av soleis
Lenke til kommentar

Eg håpte eg kunne fortelje om korleis eg plasserer faneraden og knappane i nettlesaren min, og korleis eg sete opp innstillingane, men dette var jo berre ein undersøkelse for å finne ut kva nettlesertillegg eg brukar. Det er jo ikkje so spanande.

 

Hei,

Beklager om dette kom dårlig frem, men vi er altså ute etter «hvordan du setter opp din favorittnettleser», så kom gjerne med innspillene dine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...