Gå til innhold

Ny Nvidia-driver kan gi deg blåskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har slutta å installere skjermdrivere fra nvidia og heller tar de når de kommer via Windows Update. Ettersom jeg ikke gamer så er ikke dette noe problem.

Før installerte jeg driverne til nvidia via GForce Experience, men da de begynte å kreve at du registrerte en konto hos dem for å få lastet ned drivere via GForce Experience! NEI takk!!

Lenke til kommentar

Jeg har slutta å installere skjermdrivere fra nvidia og heller tar de når de kommer via Windows Update. Ettersom jeg ikke gamer så er ikke dette noe problem.

Før installerte jeg driverne til nvidia via GForce Experience, men da de begynte å kreve at du registrerte en konto hos dem for å få lastet ned drivere via GForce Experience! NEI takk!!

 

Hæ?

Trenger ikke konto for å oppdatere drivere i Gforce Experience.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg var kjapt ute og kjørte hurtiginnstallasjon. Innstallasjonen hang seg, og jeg fikk problemer med skjerm og pc'en nektet å restarte. Den ble stuck I restart screen til jeg tilslutt fikk en power driver failure. Når jeg startet den opp igjen spasmet skjermene og den endte til slutt med å slå seg av og prøve på nytt uten resultat. Gikk over på en skjerm, og fikk tilslutt kommet meg på dataen. Avinstallerte alt med NVidia å gjøre og gikk inn på NVidia sin side og lastet ned driveren. I starten fikk jeg beskjed om at den ikke kunne finne kompatibel hardware med driveren, men etter flere restarter og mye banning hadde jeg plutselig fått driveren innstallert. Mye merkelig som skjedde etter den innstallasjonen, men det ser nå ut til å ha fikset seg.

Lenke til kommentar

Nvidia burde også fikse feilen som kom ved driverversjon 347.52 ved at man må han en oppdatert BIOS-versjon for at driveren og skjermkortet skal kunne kommunisere. På Macen min som kun har BIOS-emulering i Windows er jo akkurat dette derfor et problem ettersom Apple ikke har sluppet noen "BIOS-oppdatering". Virker som dette kun er et problem for 2012-modellene og tidligere med NVIDIA-grafikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har enn så lenge ingen problemer her heller. Skal være forsiktig i fremtiden når trangen til å trykke på oppdater-knappen melder seg.

Lenke til kommentar

Nvidia burde også fikse feilen som kom ved driverversjon 347.52 ved at man må han en oppdatert BIOS-versjon for at driveren og skjermkortet skal kunne kommunisere. På Macen min som kun har BIOS-emulering i Windows er jo akkurat dette derfor et problem ettersom Apple ikke har sluppet noen "BIOS-oppdatering". Virker som dette kun er et problem for 2012-modellene og tidligere med NVIDIA-grafikk.

 

Er det en feil eller et krav? det er spørsmålet

Lenke til kommentar

Klarte og installert denne på to vidt forskjellige maskiner tidligere i dag,

uten noen problemer med bluescreen (begge ble installert i ekspress modus).

 

Har vist bare hatt griseflaks ser jeg nå.

 

Samme her, dog på en maskin. Brukte også 2 skjermer på tidspunktet den ble installert(ekspress modus)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...