Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Spørsmål:

 

Jeg har et spørsmål som jeg egentlig ikke har funnet et konkret svar på enda, nemlig: kan man få fritak fra eksamen på Vg3, men fortsatt få studiekompetanse?

 

Utdypende spørsmål og forklaring:

 

Jeg har slitt utrolig mye med angst og deprisjon, og er nå innlagt på psykiatrisk avdeling (noe jeg har vært tidligere også). Mange tenker nok at det var absurd at jeg valgte å prøve å gjennomføre vg3, men jeg var/er fast bestemt på å bare bli ferdig med hele greia. Jeg får mye tilrettelegging som hjelper meg til å gjennomføre det siste skoleåret, men det største hinderet står fortsatt, nemlig eksamen. Jeg har 3 obligatoriske eksamener (som jeg har tenkt til å gjennomføre), men kan også bli trekket opp i ekstra muntlige eksamener. Det er denne delen jeg helst vil slippe. Det skal lite til før jeg kollapser helt og havner på psyk.avd igjen, noe jeg virkelig vil unngå.

 

Jeg avslutter med å igjen spørre: kan jeg få fritak fra trekkeksamen på vg3 men fortsatt få generell studiekompetanse? (jeg skal fortsatt ha 3 obligatoriske eksamener).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vet ikke om du kan få fritak, men du kan jo bare stryke på den eksamenen og ta faget som privatist etterpå, siden du har planer om å gjennomføre de 3 andre regner jeg med det blir enklere å ta det som privatist når du langt i forveien kan gjøre deg klar? 

 

Uansett, ønsker deg lykke til og "god bedring" :) 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...