Gå til innhold

NRK`s EPG funker ikke på Canal Digital. Opptak avslutter før tiden.


Anbefalte innlegg

Finner ikke noen som har diskutert dette, så ha meg unnskyldt om jeg har misset en tråd i forbindelse med dette emne.

 

Problemet er som følger: Jeg har 2 stk. T-We dekodere (ADB 5743) som ikke fikser opptak via EPG. NRK er som kjent ganske punktlige. Når jeg setter dekoderne i opptak på NRK, så mister jeg slutten av så og si alle programmene som er satt i opptak. Dette har pågått lenge, og jeg har gjort alt av resettinger, programvareoppdateringer, kortoppdatering og kontaktet Canal Digital. Hos CD var problemet ukjent for kundeservice. De måtte lage en sak, og jeg skulle bli kontaktet senere pr. telefon fra teknisk avdeling

 

Er det andre som opplever dette? Eventuelt finnes den en fiks?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke denne modellen og dokumentasjonen på nett er dårlig. Men hvis den har tiisvarende muligheter som den første T-We, så finnes det en meny som heter Opptaksinnstillinger. Her kan man velge Stopp opptak som er en mulighet for å legge til noen minutter før opptaket stopper for å kunne fange opp små forsinkelser. Hvis den har dette, prøv f.eks. å sette på 5 min. og se om det løser problemet.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke denne modellen og dokumentasjonen på nett er dårlig. Men hvis den har tiisvarende muligheter som den første T-We, så finnes det en meny som heter Opptaksinnstillinger. Her kan man velge Stopp opptak som er en mulighet for å legge til noen minutter før opptaket stopper for å kunne fange opp små forsinkelser. Hvis den har dette, prøv f.eks. å sette på 5 min. og se om det løser problemet.

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har lagt til maks tid (15 minutter), likevel holder det ikke. Begge dekoderne oppfører seg identisk.

Lenke til kommentar

Problemet er som følger: Jeg har 2 stk. T-We dekodere (ADB 5743) som ikke fikser opptak via EPG. NRK er som kjent ganske punktlige. Når jeg setter dekoderne i opptak på NRK, så mister jeg slutten av så og si alle programmene som er satt i opptak.

 

På forhånd takk!

NRK er ganske punktlige på enkelte programmer, som Dagsrevyen men er ofte andre ting som ikke sendes direkte blir forskjøvet. Spesielt på dager hvor det har vært live sendinger, eller ekstra nyhetssendinger så blir ting forskjøvet eller av andre (for meg) ukjente årsaker.

 

Har av og til samme problem som deg, men jeg setter timer manuelt etter vg sin tvguide, med fem minutter buffer. Har økt denne bufferen nå da det er ofte under 2 minutter som mangler på slutten og da går det bra.

Lenke til kommentar

Takk for svarene folkens.

Det er ikke bare programmering med EPG som ikke funker. "Start forfra" slutter også ofte før tiden. Er det kun en kort sending i etterkant av programmet som stopper, så får man ikke hentet opp dette med å kjøre "start forfra".

 

Er det noen som vet hvorfor NRK ikke er med i "ukesarkivet"? Med NRK.no og en Chromecast løser det meste seg, men jeg savner en god forklaring på hvorfor NRK ikke er med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...