Gå til innhold

Kan jeg få penger tilbake?


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en panasonic kamera fz1000 januar i fjor. Den har en slags støy som kommer fra linse,

alt av familie film har den lyden i bakgrunn, utrolig kjedelig. Nå ser det ut som alle dekamera har det, så det hjelper lite å bytte den til en annen av samme modell. Men har jeg mulighet å få pengene tilbake fra butikken nå?  

 

mvh alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kjøpte en panasonic kamera fz1000 januar i fjor. Den har en slags støy som kommer fra linse,

alt av familie film har den lyden i bakgrunn, utrolig kjedelig. Nå ser det ut som alle dekamera har det, så det hjelper lite å bytte den til en annen av samme modell. Men har jeg mulighet å få pengene tilbake fra butikken nå?  

 

mvh alex

Eneste muligheten til å bytte et kamera (eller de fleste andre ting), er lovfestet 14 dagers angrerett ved nettkjøp, eller om fysisk butikk tilbyr deg bytterett/åpent kjøp. De fleste gjør det, enten de reklamerer med det eller ikke, men da kun i veldig begrenset tidsrom. Eventuelt innenfor fem år om det er en mangel ved kameraet, men da har forhandler fortsatt to muligheter til å rette mangelen før du kan heve kjøpet.

 

Uansett er det ikke relevant ettersom du har hatt kameraet i et år. Har du ikke oppdaget dette før nå, er det neppe så plagsomt at det kan regnes som en mangel ved kameraet, og du er langt over "rimelig tid" til å klage på dette. Den fristen er to måneder fra du burde oppdaget det.

 

Uansett er et FZ1000 primært et stillbildekamera. Videodelen er en sekundærfunksjon, og det kan derfor ikke regnes som et fullverdig videokamera (og selv dedikerte videokamera har så dårlig lyd at skal man være litt avansert bruker man ekstern lyd, enten via ekstern mikrofon eller ekstern opptaker). Derfor kan ikke støy/dårlig lyd regnes som en mangel.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...