Gå til innhold

Nå skal Spotify gjøre det mye enklere å oppdage ny musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri brukt noen av de tingene som dukker opp på framsida, verken på Spotify eller Tidal, foretrekker alltid egne spillelister (og musikken jeg legger inn der søker jeg bevisst etter.

 

Liker Spotify Radio funksjonen da, finne musikk som ligner den låten jeg hører på.

 

Tidal (og tidligere P.I.N.G.L.E som det het) kjørte hart på "redaksjonelt stoff" men når alt kommer til stykket, så er det en ting som bestemmer om jeg liker tjenesten eller ikke. Om de har musikken jeg har lyst til å høre på (Offspring ++)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

har prøvt og bruke dsicover weekly ting engang ... (vis eg ikke bomme helt nå ) mmmhh uansett dumme spotify ga meg bare finske sanger .... wtf ? eg høre jo ikke på finsk musik

Haha, jeg fikk også et par-tre finske sanger i min første Discover Weekly-liste. Alt i alt liker jeg funksjonen, og burde strengt tatt brukt den mer - den traff jo egentlig ganske godt.

Lenke til kommentar

Discover weekly er fast på post på mandag. Mye underlig, mye bra, og derivatspillelistene som fylles med finner weekly begynner å bli fine og etterhvert omfattende lister.

Den nye funksjonen kommer til å ta liv av hipsternes eierskap til tidlig-musikk, og det er jo en bonus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri brukt noen av de tingene som dukker opp på framsida, verken på Spotify eller Tidal, foretrekker alltid egne spillelister (og musikken jeg legger inn der søker jeg bevisst etter.

 

Liker Spotify Radio funksjonen da, finne musikk som ligner den låten jeg hører på.

 

Tidal (og tidligere P.I.N.G.L.E som det het) kjørte hart på "redaksjonelt stoff" men når alt kommer til stykket, så er det en ting som bestemmer om jeg liker tjenesten eller ikke. Om de har musikken jeg har lyst til å høre på (Offspring ++)

 

Discover weekly er ganske lik radiofunksjonen. Bare mye bedre IMO. Har irritert meg hver gang jeg har vært ute på treningstur med mobilen i sekken. Trådløst headsett som hverken forteller artist eller låt...

 

Om jeg hører en sang jeg liker, må jeg enten pause musikken, eller stoppe og dra opp mobilen for å lagre sang. Mye bedre med en spilleliste du kan gå tilbake i! Og det er et godt knippe hver uke!

Lenke til kommentar

Har aldri brukt noen av de tingene som dukker opp på framsida, verken på Spotify eller Tidal, foretrekker alltid egne spillelister (og musikken jeg legger inn der søker jeg bevisst etter.

 

Liker Spotify Radio funksjonen da, finne musikk som ligner den låten jeg hører på.

 

Tidal (og tidligere P.I.N.G.L.E som det het) kjørte hart på "redaksjonelt stoff" men når alt kommer til stykket, så er det en ting som bestemmer om jeg liker tjenesten eller ikke. Om de har musikken jeg har lyst til å høre på (Offspring ++)

 

Definitivt. Jeg gikk over til Tidal Hifi (Har fortsatt Spotify premium, men det brukes stort sett i sosial mediasamenheng i og med at de fleste har spotiy) på grunn av lydkvaliteten. Men jeg synes jeg gikk glipp av mye funksjonalitet som spotiy hadde

Over tid har jeg lært meg å like -noe- av det redaksjonelle til Tidal, men når jeg leter etter musikk jeg -virkelig liker-, eller spesiellt ny musikk, gruser Spotify Tidal. Enda også.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...