Gå til innhold

GPU vifte defekt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et ASUS GeForce 780 GTX Poseidon Platinum, på dette kortet er det to vifter. Den ene viften ser ut til å "henge etter" den andre når det kommer til RPM, noe som ser ut til å føre til at RPM på den andre viften går opp og ned som i en sinuskurve, den eneste viften noen program vil vise hastighet på ser ut til å være den som henger etter:

5DJ1qZ7.png?1SDhJUgG.png?1

 

Som dere også kan se her så er den eneste forandringen, ved justering av "Fan speed, %", at laveste RPM på viften forskyves.

Jeg har prøvd forskjellige viftekurver og manuelle innstillinger med afterburner og NVIDIA kontrollpanel og jeg har prøvd formatering og ny installasjon av W10 Pro x64.

Det så heller ikke ut til å være noen synlige skader på ledningene fra viftene til skjermkortet.

Som dere kan tenke dere så fører også dette til en del støy...  :hrm:

 

Specs:

PSU: Corsair TX 750W
MB: ASUS Maximus VII Hero
GPU: ASUS GeForce ROG Poseidon GTX 780 3GB
CPU: Intel i7 4770K
RAM:HyperX Savage DDR3 2400MHz

 

På forhånd: Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...