Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Walkyrje skrev (På 11.9.2020 den 12.01):

Jeg hater disse forbanna move controllerne :)  kabelen er forsåvidt grei nok sånn nesten i alle fall. 

Men så spiller jeg bare Saint,s and sinners, og Blood and truth på ps4,en pluss noen få til. 

Move kontroller?
Hæ??
Jeg satt i en ekte fysisk cockpit som gikk i alle retninger i tre dimensjoner.
Opp, ned, sidelengs, bakover, fremover... i en ekte fysisk stol og en ekte fysisk spake å fly med og en ansatt som sto og følgte med atmed en killswitch som stoppet alt om jeg ble dårlig

.
I tillegg til å ha et VR headset på nepa så jeg kunne seg meg rundt i 360 grader med en perfekt gjenskapt cockpit i gamet.

Kabelen må dø! 

Endret av Helpless/Green
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Helpless/Green said:

Move kontroller?
Hæ??
Jeg satt i en ekte fysisk cockpit som gikk i alle retninger i tre dimensjoner.
Opp, ned, sidelengs, bakover, fremover... i en ekte fysisk stol og en ekte fysisk spake å fly med og en ansatt som sto og følgte med atmed en killswitch som stoppet alt om jeg ble dårlig

.
I tillegg til å ha et VR headset på nepa så jeg kunne seg meg rundt i 360 grader med en perfekt gjenskapt cockpit i gamet.

Kabelen må dø! 

Sitter man VR cockpit så spiller kabel ingen rolle. Det er stående og med litt plass på gulvet å bevege seg på at kabel fort blir i veien.

Så ja kabelen må dø. Etter å ha eid trådløs Vive Pro er ikke VR det samme lengre med kabel selv med oppgradering til Valve Index. Det er en utrolig frihet å være kabel fri, jeg tipper de fleste Quest eiere er enige i det.

Den simulatoren i fysisk cockpit høres awesome ut! Skulle hatt noe slikt hjemme. Koster nok flesk for en skikkelig en.

 

 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (24 minutter siden):

Sitter man VR cockpit så spiller kabel ingen rolle. Det er stående og med litt plass på gulvet å bevege seg på at kabel fort blir i veien.

Så ja kabelen må dø. Etter å ha eid trådløs Vive Pro er ikke VR det samme lengre med kabel selv med oppgradering til Valve Index. Det er en utrolig frihet å være kabel fri, jeg tipper de fleste Quest eiere er enige i det.

Den simulatoren i fysisk cockpit høres awesome ut! Skulle hatt noe slikt hjemme. Koster nok flesk for en skikkelig en.

 

 

Ja, jeg testa det på en arcade i utlandet.
Tror ikke vi har sånt i Norge.

Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (13 timer siden):

Move kontroller?
Hæ??
Jeg satt i en ekte fysisk cockpit som gikk i alle retninger i tre dimensjoner.
Opp, ned, sidelengs, bakover, fremover... i en ekte fysisk stol og en ekte fysisk spake å fly med og en ansatt som sto og følgte med atmed en killswitch som stoppet alt om jeg ble dårlig

.
I tillegg til å ha et VR headset på nepa så jeg kunne seg meg rundt i 360 grader med en perfekt gjenskapt cockpit i gamet.

Kabelen må dø! 

Ja skjønte hva du mente.  

Snakka om move kontrolleren til ps4 vr. den er noe dritt. 

har selv prøvd simulator. en ekte på bodø hovedflystasjon en gang i tiden forlenge sia. 

Nå spiller jeg bare dcs med vr og hotas sticke. Mangler bare en bevegelig stol så er alt i boks. :) 

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (12 timer siden):

Ja skjønte hva du mente.  

Snakka om move kontrolleren til ps4 vr. den er noe dritt. 

har selv prøvd simulator. en ekte på bodø hovedflystasjon en gang i tiden forlenge sia. 

Nå spiller jeg bare dcs med vr og hotas sticke. Mangler bare en bevegelig stol så er alt i boks. :) 

PSVR funker til en viss grad, men det er jo VR på billigsalg.

Ja, det var sikkert fett, men jeg foretrekker litt mere action.
Det var ikke en flysimulator jeg testet. Det var et actionspill i en Mustang over stillehavet der du gunna løs etter Japanske Zeros mens du fløy over jungel og hav.

Tok bare 15 minutter.
Noe mer så hadde man blitt svimmel og spydd.

Lenke til kommentar

Endelig..

Minecraft til PSVR. Dro frem PSVR fra boden og fyrte opp. Har vel ikke brukt på over 3 år. Husker virkelig ikke sist. Det er i hvert fall to år siden.

Men, jeg blir så fort kvalm :( Nå har ikke jeg "sterke VR bein" å stå på, da jeg kjente ubehag tidligere / sist gang også. Ubehag, og issues med Pro 4K HDR signaler for første generasjons PSVR gjorde at den havnet i boden, da jeg ikke orket kabelstyret hele tiden.

Leste på nett at Minecraft PSVR var kanskje ekstra ubehagelig for flere, som ikke tidligere har hatt problemer.

Lurer på om det går litt over.. 

 

Var egentlig på tur til å stikke innom Elkjøp på tur hjem i dag for å kjøpe 2018-versjonen. Men, den koster jo jammen meg nå ca. 3500,-. Husker den lå til rundt 18-1900 en gang, før den nå et stund har ligget på rundt 2500? Og nå er den 1000,- kr dyrere enn det igjen.. Voldsomt til prisøkning!

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bone said:

Endelig..

Minecraft til PSVR. Dro frem PSVR fra boden og fyrte opp. Har vel ikke brukt på over 3 år. Husker virkelig ikke sist. Det er i hvert fall to år siden.

Men, jeg blir så fort kvalm :( Nå har ikke jeg "sterke VR bein" å stå på, da jeg kjente ubehag tidligere / sist gang også. Ubehag, og issues med Pro 4K HDR signaler for første generasjons PSVR gjorde at den havnet i boden, da jeg ikke orket kabelstyret hele tiden.

Leste på nett at Minecraft PSVR var kanskje ekstra ubehagelig for flere, som ikke tidligere har hatt problemer.

Lurer på om det går litt over.. 

 

Var egentlig på tur til å stikke innom Elkjøp på tur hjem i dag for å kjøpe 2018-versjonen. Men, den koster jo jammen meg nå ca. 3500,-. Husker den lå til rundt 18-1900 en gang, før den nå et stund har ligget på rundt 2500? Og nå er den 1000,- kr dyrere enn det igjen.. Voldsomt til prisøkning!

Hvis du skal kjøpe VR i dag så kjøp Oculus Quest 2 (OBS Facebook innlogging kreves og de overvåker deg) eller kjøp Reverb G2 til PC som snart kommer i salg. Ellers vent på PSVR2.

Quest har null kabler siden den er et mobilt alt i ett VR sett som også kan kobles til PC med kabel. Reverb G2 har en kabel til PC.

Min erfaring med Minecraft er at jeg tåler det godt på moderne VR sett med minst 90hz oppdateringsfrkevens. Jeg ble tidligere kvalm i Minecraft på Oculus DK2 og jeg tror det hadde med at den var 70hz. Alle spill med smooth locomotion (tradisjonell bevegelse med stikke) ble jeg kvalm av på DK2. Har ingen problemer med kvalme på moderne VR sett.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Psykake said:

Tenkte å kjøpe dette når Quest 2 kommer. Ser meget morsomt ut! 

Ja er et veldig standard zombie survival, med alt som følger med både av bra og dårlig,  alt av ting du finner er elendig laget, og etter bare noen få angrep går ting i stykker(dette blir sikkert bedre når du oppgraderer skills) men i starten er det utrolig hvor lite en syl tåler, og selv en relativt ny revolver varer ikke lenge. 

Men det er jo gøy å vandre rundt i et ødelagt new Orleans,  klatre opp takrenner, våpen feelen både på mele og skytevåpen er faktisk ganske bra. Og som i de fleste VR spill er heashots ganske lett, i hvertfall på nært hold, fordi fiender er jo 1:1 skala noe de ikke er på skjermer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (8 timer siden):

Ja er et veldig standard zombie survival, med alt som følger med både av bra og dårlig,  alt av ting du finner er elendig laget, og etter bare noen få angrep går ting i stykker(dette blir sikkert bedre når du oppgraderer skills) men i starten er det utrolig hvor lite en syl tåler, og selv en relativt ny revolver varer ikke lenge. 

Men det er jo gøy å vandre rundt i et ødelagt new Orleans,  klatre opp takrenner, våpen feelen både på mele og skytevåpen er faktisk ganske bra. Og som i de fleste VR spill er heashots ganske lett, i hvertfall på nært hold, fordi fiender er jo 1:1 skala noe de ikke er på skjermer.

Gleder meg enormt til å teste dette! Har også lagt til Robo Recall og Space Pirate Trainer i ønskelisten. 

Lenke til kommentar

@Zlatzman Skulle poste dette selv, men godt å se at andre også er godt oppdaterte :D Fulgte med på AMA'en i går natt, veldig veldig spennende! Mange gode nyheter, og gøy for brukerne at de har jobbet mye med tilbakemeldinger på preview versjonene. Jeg er veldig spent på både de nye linsene, og sjekke ut lysstyrken i headsettet, og generelt bare konforten til headsettet.

Etter videoer fra MRTV og Tyriel Wood å dømme, så er screen door effecten borte, og dette blir det første headsettet jeg skal kunne bruke på lik linje med en god monitor. Gleder meg til å teste å se langfilmer i Big Screen Beta's kinosal! Testet dette tidligere med Rift CV1, men da måtte jeg gi meg etter 1.5 timer, ikke fordi det var ubehagelig å ha på headsettet så lenge (har hatt mange økter på 3-4 timer med det), men fordi jeg ikke orket å myse lenger, for å prøve å få med meg detaljer som ikke var der. Kommer til å bli sykt gøy å være VR entusiast i november! :D

Endret av Alak87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...