Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

14 hours ago, Gunfreak said:

Jeg er glad jeg kjøpte min når jeg gjorde.

Lite tips til de som ikke har prøvd HL:A enda.

 

IKKE oppgrader pistolen med holo sight.

Ja den gjør at du ser weak points.  Men den vil dratisk påvirke hvor fort du får siktebilde og nøyaktighet. 

Syns det var lekende lett å bruke pistol med iron sights.  Men med den holo saken er det er lite ork å prøve å finne den lille gule prikken i den store gule holo plata.

Ja den holo sighten er helt skammelig dårlig. Bitteliten oransj prikk på litt mørkere oransj bakgrunn. Ingen holo eller rødpunkt i virkeligheten som er så ræva. Noe sted man kan gi feedback til valve på det? Et litt mer synlig sikte hadde gjort det betydelig mer realistisk, og lettere å bruke med begge øynene åpne slik man skal bruke holo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller for tiden på laptop med i7 6700HQ , GTX 1060 6gb, 16 gb DDR4 ram. Ser for meg som er full amatør ut til å matche minstekrav for enkelte VR-alternativer. Jeg har likevel til nå tenkt på quest som beste alternativet pga enkelhet.

Quest har usikker, og mulig lang leveringstid, burde jeg likevel gå for det ut i fra hvor tett på minstekrav jeg er, heller ordne link ved eventuell oppgradering av PC i framtiden?

Tenkte jeg måtte spørre ut i fra midlertidig god pris på cosmos akkurat nå.

Lenke til kommentar
1 hour ago, benjamin84 said:

Ja den holo sighten er helt skammelig dårlig. Bitteliten oransj prikk på litt mørkere oransj bakgrunn. Ingen holo eller rødpunkt i virkeligheten som er så ræva. Noe sted man kan gi feedback til valve på det? Et litt mer synlig sikte hadde gjort det betydelig mer realistisk, og lettere å bruke med begge øynene åpne slik man skal bruke holo.

Har dukker opp flere tråder om et på steam forumet. Noen liker sikte, de fleste ser ikke ut til å like et.

Størrelsen er også et problem, du ender opp med å se på sikte, ikke pistolen, og da tar det lengre tid å line opp pistolen, så ofte er ikke en gang prikken i siktet fordi man holder pistolen feil. Noe man ikke gjør når man ikke har siktet. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Har dukker opp flere tråder om et på steam forumet. Noen liker sikte, de fleste ser ikke ut til å like et.

Størrelsen er også et problem, du ender opp med å se på sikte, ikke pistolen, og da tar det lengre tid å line opp pistolen, så ofte er ikke en gang prikken i siktet fordi man holder pistolen feil. Noe man ikke gjør når man ikke har siktet. 

Kan knapt skjønne at man kan like det siktet, annet enn at det ser fancy og futuristisk ut så er det på alle måter dårligere enn ett holo sikte av dagens teknologi. Kanskje vi får en liten knapp til å endre retikkel til noe mer synlig ;)

Lenke til kommentar
35 minutes ago, benjamin84 said:

Kan knapt skjønne at man kan like det siktet, annet enn at det ser fancy og futuristisk ut så er det på alle måter dårligere enn ett holo sikte av dagens teknologi. Kanskje vi får en liten knapp til å endre retikkel til noe mer synlig ;)

Ja det er ikke spesielt bra, det hjelper når man også har laser sikte. da kan man droppe å bruke holo saken for det meste.

 

Da har jeg runnet HLA. Jeg brukte 8 timer som ser ut til å være lavere grensa. Jeg syns jeg utforsket mye jeg, men tydeligvis ikke om andre bruker 12-14 timer på spillet.

Hint, se ferdig credits...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Virker som en oppdatering jeg fikk for Vive Cosmos faktisk har forbedret trackingen nå! Men spørsmålet er jo om dette vil være slik hele tiden da jeg ofte må starte på ny vr softwaren flere ganger før det funker.. I tillegg til at det er hakking lyder, som gjør at jeg må dra ut USB3 kabelen i tillegg sånn at hele oppsettet starter på nytt..

Lenke til kommentar
On 3/24/2020 at 7:24 PM, GrinderX9 said:

Noen her som spiller Half Life Alyx gjennom steam med Oculus? Hvordan er ytelsen? Jeg har mange dårlige erfaringer med at ytelsen ikke er all verden når man spiller steam spill med oculus. 

Jeg har CV1 og ett GTX 1070. Hvordan ytelse kan jeg forvente i Alyx med hvordan innstillinger?

Vet ikke om du har startet allerede, men jeg har samme setup som deg, CV1 og en GTX 1070. Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt et 2070 Super med en Index, men dette er ikke tilgjengelig og så har jeg ikke penger til det akkurat nå ?. Spillet på min maskin fungerer derimot silkemykt. Har ikke merket noen framedrops, og de anbefalte instillingene er veldig fine som de er. 

Last ned og kos deg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Alak87 said:

Vet ikke om du har startet allerede, men jeg har samme setup som deg, CV1 og en GTX 1070. Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt et 2070 Super med en Index, men dette er ikke tilgjengelig og så har jeg ikke penger til det akkurat nå ?. Spillet på min maskin fungerer derimot silkemykt. Har ikke merket noen framedrops, og de anbefalte instillingene er veldig fine som de er. 

Last ned og kos deg :D

Spillet ser bra ut uansett hva du gjør. Det er litt forskjell mellom low og medium.  Men high og ultra legger bare til små detaljer som flikkrende lys, og litt mer realistisk tøy. Og selv på low har du samme texturer som utra. De ville at alle som oppfyller minimum for VR ville kunne spille det og ha en flott opplevelse.  Selv folk som har mindre enn minimum kravet kjører det ganske bra.

Noen har problemer med ytelsen  etter siste patch.  Men det er en bug ikke hardware relatert. 

 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Fryktelig så mye det skulle være med den cosmosen da...

I know right.. 

Oculus Rift er vist tilgjengelig fra komplett allerede 29. mars (kun for oss som allerede har bestilt), så jeg vurderer nå å vente til jeg har mottatt den og teste den ut.. Om den funker bedre enn Cosmos så sender jeg Cosmos tilbake.. 

 

Lenke til kommentar
benjamin84 skrev (På 26.3.2020 den 9.46):

Ja den holo sighten er helt skammelig dårlig. Bitteliten oransj prikk på litt mørkere oransj bakgrunn. Ingen holo eller rødpunkt i virkeligheten som er så ræva. Noe sted man kan gi feedback til valve på det? Et litt mer synlig sikte hadde gjort det betydelig mer realistisk, og lettere å bruke med begge øynene åpne slik man skal bruke holo.


Jeg vurderte en stund om jeg skulle oppgradere, prøvde begge deler flere ganger og jeg konkluderte med at jeg likte holo siktet bedre faktisk, syntes det går fint å line opp så jeg ser prikken.

Men jeg oppgraderte til shotgun laser i går, og kort tid etterpå så ble det bug så den laser sirkelen ikke vises. Mer spesifikt skjedde det rett før jeg fikk lommelykt, her er et skjermbilde: https://imgur.com/a/qIRuhxC

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Impetus. said:


Jeg vurderte en stund om jeg skulle oppgradere, prøvde begge deler flere ganger og jeg konkluderte med at jeg likte holo siktet bedre faktisk, syntes det går fint å line opp så jeg ser prikken.

Men jeg oppgraderte til shotgun laser i går, og kort tid etterpå så ble det bug så den laser sirkelen ikke vises. Mer spesifikt skjedde det rett før jeg fikk lommelykt, her er et skjermbilde: https://imgur.com/a/qIRuhxC

Har lest at man får tilbake laseren laseren i neste kapitel,  vet ikke om det stemmer.

Jeg hadde laser på hagla første runden min. Men gidder ikke bruke resin på hagla,  man får så jævlig lite ammo til den.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (20 timer siden):

I know right.. 

Oculus Rift er vist tilgjengelig fra komplett allerede 29. mars (kun for oss som allerede har bestilt), så jeg vurderer nå å vente til jeg har mottatt den og teste den ut.. Om den funker bedre enn Cosmos så sender jeg Cosmos tilbake.. 

 

I forhold til tracking og lyskrav tror jeg nok Rift S vil være enormt mye bedre en Cosmos'en etter hva jeg leser rundtomkring. Jeg spiller på et soverom (siden det er for lite plass på kontoret) med en enkel lampe i taket med en singel E27 pære, faktisk litt ned-dimmet og har enda til over å oppleve et eneste problem med tracking på Rift S, syns tracking fungere vel så bra om ikke bedre enn HTC Viven med base stations jeg hadde før.

Rift S har selvfølgelig vesentlig lavere oppløsning i skjermen som du nok må forberede deg på å merke, men igjen etter som jeg leser har og Rift S betydelig bedre linser enn Cosmos som har en mye mindre sweet spot. Så det er jo litt både og, men om tracking ikke fungerer helt som det skal er det lite som hjelper på.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Evil-Duck skrev (7 minutter siden):

I forhold til tracking og lyskrav tror jeg nok Rift S vil være enormt mye bedre en Cosmos'en etter hva jeg leser rundtomkring. Jeg spiller på et soverom (siden det er for lite plass på kontoret) med en enkel lampe i taket med en singel E27 pære, faktisk litt ned-dimmet og har enda til over å oppleve et eneste problem med tracking på Rift S, syns tracking fungere vel så bra om ikke bedre enn HTC Viven med base stations jeg hadde før.

Rift S har selvfølgelig vesentlig lavere oppløsning i skjermen som du nok må forberede deg på å merke, men igjen etter som jeg leser har og Rift S betydelig bedre linser enn Cosmos som har en mye mindre sweet spot. Så det er jo litt både og, men om tracking ikke fungerer helt som det skal er det lite som hjelper på.

Jeg opplever at det er veldig uklart for meg når jeg bruker Cosmos og. Jeg klarer ikke å lese ting på avstand og det føles faktisk som jeg er nærsynt, noe jeg ikke er. Gleder meg til å teste Oculus Rift S på tirsdag, den blir nok sendt mandag. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Jeg opplever at det er veldig uklart for meg når jeg bruker Cosmos og. Jeg klarer ikke å lese ting på avstand og det føles faktisk som jeg er nærsynt, noe jeg ikke er. Gleder meg til å teste Oculus Rift S på tirsdag, den blir nok sendt mandag. 

Jeg opplever ting er litt blury på nært hold i rift s. Men det er vel fordi min IPD er ganske utenfor det rift s er laget for.

Om jeg faktisk har 55 ipd som er det jeg får når jeg tester. Er det ganske langt fra 58 som er minimum rift s har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (9 minutter siden):

Jeg opplever ting er litt blury på nært hold i rift s. Men det er vel fordi min IPD er ganske utenfor det rift s er laget for.

Om jeg faktisk har 55 ipd som er det jeg får når jeg tester. Er det ganske langt fra 58 som er minimum rift s har.

Er nok noe i det du skriver der ja.. Tror egentlig jeg også må ha mye mindre IPD enn det Cosmos er laget for.. Har prøvd å justere ned og opp uten at det har noen forskjell.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg opplever ting er litt blury på nært hold i rift s. Men det er vel fordi min IPD er ganske utenfor det rift s er laget for.

Om jeg faktisk har 55 ipd som er det jeg får når jeg tester. Er det ganske langt fra 58 som er minimum rift s har.

Har 60 IPD og skal jeg fokusere på noe veldig nært (som å løfte ett ark i boneworks å lese det som står) så blir det blurry når jeg fokuserer øynene mine mot midten. Løsningen er bare å holde arket litt på avstand som en gammel gubbe som leser avisen så går det greit. Ellers under spilling så har jeg ikke noe problemer med dette.

Men irriterer meg litt at dette kunne vært forbedret om Rift S kunne justert IPD.  Neste generasjon VR headsett blir nok knall.

 

Gikk skikkelig oldschool her i gårkveld, og lastet ned Live For Speed.

En bilsimulator jeg spilte alt for mye i 2003.  Viser seg at det fortsatt holdes i live, og det har fått VR støtte ?

Var utrolig trivelig å spille det igjen, og va kult med VR. Fysikken i spillet holder enda koken, men teksturene trenger stor overhaling.. 

Det er gratis å laste ned demoen om noen vil prøve. Er bare en bane og 2 slappe biler men det funker fint med VR. Man må dog ha ratt og pedaler.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...