Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det passer best, det er nintendo labo er for unger da, jeg er banslig har lego som hobby brukt ca der 50.00.kr til 60.000.kr + marklin der har har jeg brukt dobbelt kjøpte :)

Nintendo Labo VR Kit - Komplett

https://gamezone.no/avdelinger/spill/nintendo-switch/switch-spill/nintendo-labo/nintendo-labo-vr-kit-komplett-for-nintendo-switch-140322-p0000069421

Nå er mario klar for VR YEAH tide på å som jeg har ventet på mario i vr faen meg

Lenke til kommentar

Mye måtte du ut med for den der a?

17.000 + 150kr for norgespakke. Fikk den fraktet over grensa og sendt innenlands så slapp toll og andre avgifter. Er godt fornøyd med den prisen all things considered. Regner ikke med at den blir tilgjengelig her på en god stund.

 

Kommer med noen oppdaterte inntrykk her etter hvert. Må ha litt tid med denne merker jeg.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

17.000 + 150kr for norgespakke. Fikk den fraktet over grensa og sendt innenlands så slapp toll og andre avgifter. Er godt fornøyd med den prisen all things considered. Regner ikke med at den blir tilgjengelig her på en god stund.

 

Kommer med noen oppdaterte inntrykk her etter hvert. Må ha litt tid med denne merker jeg.

 

Nice :D Lyst til å si noe mer om hvordan du fikk det til praksis? Frister å gjøre det samme hvis det ikke er altfor mye jobb..

Lenke til kommentar

Nice :D Lyst til å si noe mer om hvordan du fikk det til praksis? Frister å gjøre det samme hvis det ikke er altfor mye jobb..

Jeg var vel litt heldig. Jeg henger en del på Reddit, "klaget" på at jeg ikke kunne kjøpe en her i landet og så var det en svenske som kontaktet meg og ville selge sin ubrukt. Han bodde like ved grensen så det var en lett sak for han å ta den med over.

Lenke til kommentar

Jeg var vel litt heldig. Jeg henger en del på Reddit, "klaget" på at jeg ikke kunne kjøpe en her i landet og så var det en svenske som kontaktet meg og ville selge sin ubrukt. Han bodde like ved grensen så det var en lett sak for han å ta den med over.

 

Aha. Det var ikke så oppskriftsmessig som jeg håpte på. Men flaks at det ordnet seg så greit, enjoy! :D 

Lenke til kommentar

Har en kompis som er i statene for tiden, men så var det det å få en levert selv der borte...

Ja selv der er det vanskelig å få tak i en siden det er kø langt ut i august/september.

 

Men jeg tror også det er like greit å vente. Det er jo ikke noen særlig nye spill ute som virkelig tar i bruk de nye funksjonene her, er mest eldre spill som gradvis får støtte. Først mot jul burde vi se de fleste av de større titlene sluppet inkludert et av Valve sine egne spill. Andre ting er at det er en del på software fronten som trengs å forbedres, bla. i SteamVR. Er også folk som har klaget på hardware feil med stikkene på kontrollene. Nå virker det å være litt usikkerhet rundt om dette faktisk er en feil eller om det skal være slik. For meg er det et "ikke problem" at stikken ikke "klikker" i visse retninger. Jeg hadde nok aldri tenkt tanken på at dette kunne være et problem før jeg ble gjort oppmerksom på det og ville nok aldri brukt funksjonen uansett. Men likegreit å vente hvis det er en produksjonsfeil. Stikkene klikker fint nedover som er alt jeg har bruk for.

 

Som alltid med nye hardware lanseringer så blir vi som er tidlig ute beta testere.

 

Men så langt koser jeg meg :) Selv om det er noe fikling og rariteter jeg tror krever tilvenning, spesielt kontrollene er veldig uvante.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Index vs Rift S

FOV Valve Index > Oculus Rift S (marginally better in horizontal fov , much better in vertical fov)

 

SCREEN RESOLUTION Valve Index > Oculus Rift S (not so noticeable though , but aliasing is reduced and screen door effect is reduced too on the Index .)

LENS QUALITY Oculus Rift S > Valve Index (Index has much more godrays through the lens , so reading text in high light contrast situations is better in the Rift S ; also Rift S has a bigger sweet spot . With the Rift S you have to take in consideration that IPD adjustment is via software .)

FRAME RATE Valve Index > Oculus RIft S (fast paced games can benefit more of the additional fps , 80Hz Rift S vs 144Hz Index . Also higher frame rate makes for a more immersive experience .)

SOUND Valve Index > Oculus RIft S (Rift S is embarassing compared to the Index ; the audio quality is much worse .)

COMFORT Oculus Rift S >= Valve Index (Index has a better comfort for the back strap , but Rift S is way lighter than the Index and gets less hot during gaming sessions. Also fogging doesn't seem a problem in both VR headsets .)

CONTROLLERS Valve Index > Oculus Rift S "not considering the price" (Index controllers are more ergonomical and the shield is not so bulky , but the buttons layout is better in the Rift controllers . Build quality is better also in the Index controllers . Index controllers are very pricey .)

TRACKING Oculus Rift S > Valve Index ( the 5 cameras get the job done as good as the lighthouses , without cables all over the room . During simulators the tracking is perfect.)

CONTROLLER TRACKING Valve Index > Oculus Rift S (tracking consistency is better on the Index , they're more accurate , the Rift's controllers seems a bit smoothed)

SOFTWARE Oculus Rift S > Valve Index (the Rift S is easier and more intuitive to set up and to update. Steam VR looks less polished and more "granular" .)

EASE OF USE Oculus Rift S > Valve Index (simply slighlty easier to use)

PRICE Oculus Rift S > Valve Index (looks like it has gone through more compromises , but it has a better value for the money it costs .)

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I mai satt jeg å funderte på hvorfor ikke Microsoft sørger for å støtte ett av nåværende Windows baserte HMD kit på sine konsoller. It made perfect sense!

 

Nå ser det ut som det kan være i ferd med å skje og Rift S er den perfekte match. 

Apparently, a trusted source in their Discord channel, has said that there could be a bit of inter-platform friendliness with the Scarlett and Oculus Rift S. (unconfirmed)

 

Så håper jeg Sony gjør noe lignende med PS5 og velger å støtte noen av HMDene som evt. har god Linux støtte men likevel ikke koster en arm og ett bein. Tenker også at inside-out tracking er viktig for økende popularitet på konsoll VR.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Haha ja, jeg har hatt lyst til å børste støv av Riften min men det går jo ikke i det været her.

 

Forresten på den noten, jeg har en jeg kjenner på jobb og kanskje to til som har Rift/Vive og vi har snakket om litt gaming. Har dere noe anbefalinger i forhold til multiplayer spilt vi kunne testet sammen?

Lenke til kommentar

Haha ja, jeg har hatt lyst til å børste støv av Riften min men det går jo ikke i det været her.

 

Forresten på den noten, jeg har en jeg kjenner på jobb og kanskje to til som har Rift/Vive og vi har snakket om litt gaming. Har dere noe anbefalinger i forhold til multiplayer spilt vi kunne testet sammen?

Forslaget mitt er kanskje helt åpenbart, men her kommer det: Pavlov vr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...