Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Gunfreak said:

Er på steam forumet for medal pf honor. 

Og det er 2 ting jeg har oppdaget. 

 

1. Nesten ingen vet om spillet, det er lite aktivitet,  og dette er et EA spill. 

2. Folk har fått for seg en rar greie der de tror at Origin ikle kan spille VR spill.  Hele tiden dukker det opp folk som tror at Squadrons ikke hadde VR på origins.  Aner ikke hvor dette rykte skal ha kommet fra.

Enig, har fått en pop-up reklame her og der om MOH. Ingen dato tilknyttet når det blir lansert når det er sagt.

Kanskje de er redd for enda en skive bom som Warfighter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Dicky2020 said:

Enig, har fått en pop-up reklame her og der om MOH. Ingen dato tilknyttet når det blir lansert når det er sagt.

Kanskje de er redd for enda en skive bom som Warfighter?

EA har ikke helt troen på VR, selv Squadrons fikk jo ganske lite oppmerksomhet fra EA og det kan spilles på vanlig måte. Så jeg tror EA rett og slett ikke tenker bruke penger på reklame og slikt. 

I teorien skal spillet komme om 15 dager. Samtidig som Cyber Punk 77. Men mistenker en utslettelse. Ingen VR YouTubere har fått vist noe enda, ingen pris osv. Er veldig stille for å bare være 15 dager unna.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Til Oculus Quest 2, lurer på hvor og hvilke spill jeg skal kjøpe. Tenker rytmespill er kanskje anbefalt å kjøpe direkte hos oculus store? Eller er det ikke engang merkbart å bare streame det fra Steamvr med Virtual Desktop? (Beat Saber, Synth Rider, Pistol Whip).

Også er det vel noen oculus store exclusives, tenkte da å prøve Moss og Robo Recall vet ikke om det er andre jeg bør sjekke ut? 😅 Tenkte bare siden det var salg på steam at jeg skulle plukke opp en del spill der og ha til senere 😂

Lenke til kommentar
21 minutes ago, FlyDuc said:

Til Oculus Quest 2, lurer på hvor og hvilke spill jeg skal kjøpe. Tenker rytmespill er kanskje anbefalt å kjøpe direkte hos oculus store? Eller er det ikke engang merkbart å bare streame det fra Steamvr med Virtual Desktop? (Beat Saber, Synth Rider, Pistol Whip).

Også er det vel noen oculus store exclusives, tenkte da å prøve Moss og Robo Recall vet ikke om det er andre jeg bør sjekke ut? 😅 Tenkte bare siden det var salg på steam at jeg skulle plukke opp en del spill der og ha til senere 😂

Har ikke prøvd beat saber, men pistol whip funket helt fint med VD og trådløst, men jeg er ikke noe hardcore scorer, så kan hende de som er gode vil merke forskjellen. 

Ellers er Tales from the Galaxy's edge veldig gøy, men over 200kr for sånn 3-4 timer er kanskje for mye for noen, men jeg hadde det fryktelig gøy i hvertfall. 

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FlyDuc skrev (2 timer siden):

Til Oculus Quest 2, lurer på hvor og hvilke spill jeg skal kjøpe. Tenker rytmespill er kanskje anbefalt å kjøpe direkte hos oculus store? Eller er det ikke engang merkbart å bare streame det fra Steamvr med Virtual Desktop? (Beat Saber, Synth Rider, Pistol Whip).

Også er det vel noen oculus store exclusives, tenkte da å prøve Moss og Robo Recall vet ikke om det er andre jeg bør sjekke ut? 😅 Tenkte bare siden det var salg på steam at jeg skulle plukke opp en del spill der og ha til senere 😂

Pistol whip er jeg totalt hekta på, Beat saber overlater jeg til 13 åringen. Ho spiller som faen på hard. Jeg kjøpte dem direkte fra oculus store. Moss er genialt. Roborecall ble jeg lei. 

Er vel et eller danse spill også til oculus quest. Siste spillet jeg kjøpte var Blair Witch, som jeg har prøvd i ca 15 min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Dicky2020 said:

Har ikke testet, men antar om du skal spille simulator-spill, så bruker man bare link-kabelen? Så bruker man ikke særlig strøm/lader den samtidig. 

Også så kan du koble til en power bank på  10 000 mAh. Har 8 timer ish trådløs VR før jeg går tom 

Låner Kona sin 13 000  mAh powerbank jeg! Må bare finne en måte å feste den på.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Gunfreak said:

Låner Kona sin 13 000  mAh powerbank jeg! Må bare finne en måte å feste den på.

 

Nice! Har sett flere som bruker velcro på venstre/høyre del og surrer den fast til bakdelen av strappen. Har ikke prøvd det på orginal strap da de virker veldig ukomfortabelt ut, men om du har Elite strap eller en Frankenquest-strap mod, så funker det sikkert bra. 

 

 

3 hours ago, FlyDuc said:

Til Oculus Quest 2, lurer på hvor og hvilke spill jeg skal kjøpe. Tenker rytmespill er kanskje anbefalt å kjøpe direkte hos oculus store? Eller er det ikke engang merkbart å bare streame det fra Steamvr med Virtual Desktop? (Beat Saber, Synth Rider, Pistol Whip).

Også er det vel noen oculus store exclusives, tenkte da å prøve Moss og Robo Recall vet ikke om det er andre jeg bør sjekke ut? 😅 Tenkte bare siden det var salg på steam at jeg skulle plukke opp en del spill der og ha til senere 😂

Jeg har alle spillene mine via Steam, og har også moddet Beat Saber slik jeg får flere sanger gratis. Når jeg testet med Virtual Desktop med sync-hastighet på 860 mbit/s, så merket jeg ikke voldsomt til latency! Latency er avhengig av wi-fi oppsettet ditt, så vil uansett anbefale å skaffe VD og se om du får god sync. 

Kan anbefale alle som bruker Quest 2 + VD å sjekke ut denne tråden, hvor de sammenligner hvilken sync funker og ikke funker: https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/quest-2-virtual-desktop-performance-thread.18902756/page-5

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant noen nye gameplay klip av MOH.

Det ser jo ut som spillet har masse du skal gjennom,  håper dette blir en skikkelig opplevelse,  og du ikke bare spiller noen korte snutter fra hvert sted.

Du er på Omaha beach. Hoppe ut av fly som airborne, være spion,  havne på et synkende slagskip og havne i et vinter landskap og oppe i et B-17(som ser rått ut) Om alt dette blir dyttet inn i 4-6 timer tror jeg det blir hult.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/26/2020 at 1:45 PM, Dicky2020 said:

Nice! Har sett flere som bruker velcro på venstre/høyre del og surrer den fast til bakdelen av strappen. Har ikke prøvd det på orginal strap da de virker veldig ukomfortabelt ut, men om du har Elite strap eller en Frankenquest-strap mod, så funker det sikkert bra. 

 

 

 

Må man gjøre noe med Q2 for at den skal bruke en powerbank, jeg kobla den til, men etter å ha spilt litt var Q2 batteriet på 78%  Så den tok ikke noe strøm fra powerbanken.

Lenke til kommentar
Goliath skrev (13 minutter siden):

Hei dere.

Vurderer å kjøpe Quest 2 til familien og står mellom 64 eller 256 GB. Har aldri hatt VR men har lest at spillene er relativt små og har heller ikke tenkt til å laste ned filmer på enheten. Vil 64 GB holde massevis eller bør man absolutt gå for 256 GB?

Hei. 

Har selv 64 gb versjonen av quest 2 og for meg holder det i massehvis. Spilles nesten bare beat saber og Pistol whip på den. 

Er for det meste jentungen som bruker den. Har noen flere spill også, men har ennå god plass igjen før den er full. Er jo noen som tar litt plass. 

Men som sagt jeg klarer meg fint. Og det som er stort blir kjørt over virtual desktop. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Goliath said:

Takk for tilbakemelding. Har sjekket litt mer og ser at MOH er langt større enn mange andre spill på Quest. Vil dette være en trend fremover slik at 64 GB kan bli for lite om et års tid dersom jeg ønsker å spille de største titlene?

Medal of honor? Er ikke ute på PC en gang enda, og såvidt jeg vet,  vet man ikke størrelsen på PC versjonen.

Quest 2 versjonen av MOH kommer uansett til å bli mye mindre enn PC versjonen. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Helpless/Green said:

Er det noen som vet om du beholder gamene dine fra Oculus Quest 1 når du kjøper Oculus Quest 2?
Og om det finnes en Oculus Quest 2 versjon av et game du har på Quest 1... får du den gratis på Quest 2 da?
 

Jeg har brukt over 3000 spenn på OQ1 og tenker fixe meg OQ2 en gang etter nyttår.

Gamene? Mener du gamesaves?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 hours ago, Goliath said:

Hei dere.

Vurderer å kjøpe Quest 2 til familien og står mellom 64 eller 256 GB. Har aldri hatt VR men har lest at spillene er relativt små og har heller ikke tenkt til å laste ned filmer på enheten. Vil 64 GB holde massevis eller bør man absolutt gå for 256 GB?

Bruk heller pengene du sparer på å kjøpe 64gb versjonen vs 256gb til å kjøpe en Elite battery strap for bedre komfort, balanse på hodet og batteritid. https://www.elkjop.no/product/gaming/vr-gaming/215381/oculus-quest-2-elite-strap-med-batteri-og-etui

Nå har jeg ikke Quest 2 selv men dette virker som nesten et obligatorisk kjøp.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...