Gå til innhold

Tips til oppgradering


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har egentlig smått lyst å kaste noen kroner mot pcen min og oppgradere den litt. Men er øitt utdatert på området og lurte på om noen hadde tips til hva jeg burde oppgradere først og fremst.

 

Går ikke i så mye krevende spill men hadde jo vært greit om noe fristende skulle dukke opp å kunne kjøre opp grafikken en del.

 

Hva jeg har:

Asus radeon R9 290X 4gb gddr5

MSI z87-g45 gaming socket 1150

Kingston DDR3 hyperx beast 8gb

Intel core I5 4670k quadcore 3,4 ghz

 

Hva er lurest å oppgradere for best performance boost?

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som gir mest boost er nok en GPU oppgradering, men da må du fort opp i 7k slik som 980 ti for å få en merkbar oppgradering, noe som blir i overkant dyrt. Du sier ikke hvor stor strømforsyning du har, men ville vurdert ett til 290x i CF som en mer rimelig oppgradering.

Om du oppgraderer CPU vil du nok kunne hente noen fps ekstra, spesielt i SLI/CF oppsett, men da må du nok opp på 2011-3 socket (minimum 5820k) for å få en rimelig oppgradering som kan forsvares, siden du per dags dato har en helt grei og brukbar prosessor.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Takker for tips. Mener jeg har 750w strømforsyning. Tar gjerne tips til den siden den er gammel og bråker noe jævelig. Crossfire var en god ide.

 

Så egentlig ikke mye vits før man oppgraderer hovedkort engang da altså? Bare et skjermkort til som er fornuftig?

 

Kan bruke noen tusen men er vel mest ute etter rimlige enkle oppdateringer.

Lenke til kommentar

 

Vel 750W blir muligens for lite for 2 290x i crossfire, da AMD kortene sluker strøm sammenlignet med nVidia. Så den må nok byttes ut med en ny strømforsyning om du ønsker å gå for CF :/

 

Litt dyr, men effekten på denne er upåklagelig, har selv HX1000i, og den er så og si helt lydløs;

https://www.komplett.no/product/824080/datautstyr/stroemforsyning/enheter/corsair-hx850i-850w-psu

850W av denne burde være mer enn tilstrekkelig for 2x 290x, men om du vurderer en ny enthusiast prosessor og overklokking senere så ville jeg muligens spart opp til HX1000i, da denne bør være til strekkelig for SLI/CF og heftig overklokking. Men det kommer jo selvsagt helt ann på hvor du legger lista, men du må nok belage deg på opptil 2k for en rimelig strømforsyning med god effekt som takler 2 AMD kort i CF ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...