Gå til innhold

[Løst] DNB Vipps App med rooted telefon?


Ajeey

Anbefalte innlegg

Hvilken telefon har du?

Og du må vel ha åpnet bootloadrr for å installere dette?

Jeg trodde at det var veldig enkelt når det gjaldt Lineage at man kan slå av og på root “on the fly"?

Det har pleid være i innstillingene i Lineage.

Det stemmer at bootloader er oppblåst, mulig Lineage enkelt kan slå av og på root. Jeg finner ikke, kan det ligge under avanserte innstillinger? Har ikke aktivert dette enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det noe å si?

LeEco Le pro 3, kinamerke som gikk konk noen måneder etter jeg kjøpte. Valgte å legge inn Lineage når det ikke lenger kom sikkerhetsoppdateringer.

Se over, de fleste av Lineage romene kommer ferdig roota, og det finnes ingen alternativer for å skjule root som fungerer med Lineage.

Så det er et problemer at bank apper og lignende ikke virker, det finnes heller ikke systemless root til Lineage dessverre.

Hadde du hatt Samsung S6 Galaxy hadde det kanskje vært en mulighet, som fungerte før ihvertfall, men er en stund siden...

Endret av luly
Lenke til kommentar

Det stemmer at bootloader er oppblåst, mulig Lineage enkelt kan slå av og på root. Jeg finner ikke, kan det ligge under avanserte innstillinger? Har ikke aktivert dette enda.

Ja, kan ligge under avanserte innstillinger.

Men mener at siden root tilgang allerede er lagt inn i rommet, slår de fleste apper som bruker safetynet og lignende rammeverk ut på root.

Utviklerene av Lineage OS uttalte også for et par år siden at dem ikke kom til å legge funksjoner som lurer safetynet i Lineage OS noen gang.

Tror ikke dem orket den "katt og mus" oppdateringsleken dette innebærer!

For det tar sykt mye tid, hehe...

Lenke til kommentar

Ja, kan ligge under avanserte innstillinger.

Men mener at siden root tilgang allerede er lagt inn i rommet, slår de fleste apper som bruker safetynet og lignende rammeverk ut på root.

Utviklerene av Lineage OS uttalte også for et par år siden at dem ikke kom til å legge funksjoner som lurer safetynet i Lineage OS noen gang.

Tror ikke dem orket den "katt og mus" oppdateringsleken dette innebærer!

For det tar sykt mye tid, hehe...

Safetynet er på plass. DnB-appen og BankID fungerer. Vipps fungerte fint fram til oppdateringen for en måned siden. Det finnes andre alternativer, hvor AICP ved siden av Lineage er de mest populære. Men siden alle andre baserer kildekoden på Lineage har jeg ikke gidder å prøve alternativer. Spesielt siden det er mange som rapporterer samme problem på tvers av telefoner og ROM utviklere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg fant et lite smutthull for å komme forbi root-checken til Vipps, men hvis jeg sier hvordan det gjøres på et offentlig forum så er det vel en god mulighet for at en Vipps utvikler ser posten, og patcher det? 😢 (burde være lett for vipps å patche det, dessverre.)

 

FWIW har bare stock Android 10 for "Doogee S88 Plus" med Magisk root

Endret av Hans_Henrik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, nå har jeg funnet en løsning som *IKKE* er lett for Vipps å patche.

Dette fungerer *kun* på Magisk-rooted telefoner afaik.

1: installer "Universal SafetyNet Fix"  som en modul i Magisk: https://github.com/kdrag0n/safetynet-fix/releases 

2: gå til Magisk manger -> trykk på byggekloss-ikonet -> pass på at "Universal SafetyNet Fix" er enabled.  Lengre ned (langt ned) finner du "MagiskHide Props Config", installer den.

3: gå til Magisk manager -> trykk på settings-ikonet i top-høre hjørnet  -> trykk "Hide the magisk app" -> sett et nytt navn som ikke inneholder "Agisk", velg noe tilfeldig-isk navn (som du kan huske, men som ikke er åpenbart), dette er det nye navnet på Magisk manager ikonet (Dette er pga Vipps søker igjennom listen av installerte programmer, og nekter å starte hvis du har programmet "Magisk" installert.)

4: gå til Magisk manager -> trykk på "Shield" -> trykk på MagiskHide -> trykk på Vipps

5: gå ut av Magisk maanger, gå til Vipps-ikonet, hold fingeren på den i 3+ sekunder, da får du en en meny med en liten rund (i)-knapp, trykk på den (i) knappen -> hvis "Force Stop" knappen ikke er grå, trykk på "Force stop" (ellers ignorer knappen) ->  trykk "Storage & cache" -> trykk på både "Clear Cache" og "Clear Storage"

6: suksess, nå burde vipps fungere fint, da den ikke lenger klarer å se at du er rooted :) (hvis det fortsatt ikke virker kan du prøve å velge et annet navn i steg 3, og gjøre steg 3+5 på nytt)

Endret av Hans_Henrik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Translating to English:
Ok, now I have found a solution that is *NOT* easy for Vipps to patch.

This works *only* on Magisk-rooted phones afaik.

1: install "Universal SafetyNet Fix" as a module in Magisk: https://github.com/kdrag0n/safetynet-fix/releases

2: go to Magisk manger -> press the building block icon -> make sure "Universal SafetyNet Fix" is enabled. Further down (way down) you will find "MagiskHide Props Config", install it.

3: go to Magisk manager -> press the settings icon in the top-hear corner -> press "Hide the magisk app" -> set a new name that does not contain "Agisk", choose any random name (which you can remember, but not anything obvious like "root" or "magisk"), this is the new name of the Magisk manager icon (This is because Vipps searches through the list of installed programs, and refuses to start if you have the program "Magisk" installed.)

4: go to Magisk manager -> tap "Shield" -> tap MagiskHide -> tap Vipps

5: exit Magisk manager, go to the Vipps icon, hold your finger on it for 3+ seconds, then you will get a menu with a small round (i) button, press that (i) button -> if " Force Stop" button is not greyed out, press "Force stop" (otherwise ignore the button) -> press "Storage & cache" -> press both "Clear Cache" and "Clear Storage"

6: success, now vipps should work fine, as it can no longer see that you are rooted :) (if it still doesn't work, you can try to choose another name in step 3, and do steps 3+5 again)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...