Gå til innhold

Mangler PIN-kode til CD dekoder


Anbefalte innlegg

Heisan

 

har en hvit dekoder fra Canal Digital (HD 2850 ST) som er til overs etter et tidligere satelitt-abonnement og tenkte jeg skulle leke litt.

Det er inngang for å plugge i antennekabel fra bakkeantenne og en egen DVB-meny i innstillingene. Hvorfor ikke prøve å plugge i antenne og se hvilke kanaler som kommer inn og om jeg får brukt dekoderen istedetfor å kaste den?

 

Problemet foreløpig er at DVB-menyen har en PIN-kode som jeg ikke vet. Det er ikke den vanlige 1234 eller 0000. (systeminnstillingene har 1234)

 

Startet på 0000 og er foreløpig på 0060 men dette tror jeg kan ta en stund... ;)

 

Noen tips til PIN-kode eller hvor jeg kan lete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringe CD? Joda... spurte pent på chaten deres og fikk til svar: Du vil ha passord til nettverket? Hvilket abonnement har du?

... og det var vel hele poenget at jeg ikke har noe CD-abonnement lengre og kundeservice kan uansett ikke noe om dette.

 

Finner ikke noe reset-hull. Har prøvd fabrikkinnstillinger fra menyen uten at det hjalp. Kanskje jeg kan skru den opp og finne en knapp? ;)

 

Jepp, har også prøvd 1111,2222,3333,4444,5555,6666,7777,8888,9999,9876,6789 og endel andre.

Har en snikende mistanke om at løsningen blir å slå den på innimellom når jeg gidder og fortsette å brute-force pinkoden :(

Lenke til kommentar

Hvilke kanaler du får inn er kjent, men det er kun NRK1, NRK2 og NRK3 samt radionkanalene til NRK som sendes ukryptert (som du da kan se uten abbenoment fra RiksTV).

 

For å sjekke alle tilgjengelige kanaler kan du se nettsidene til RiksTV (rikstv.no)

 

Du må nok sende en skikkelig skriftig hendvendelse til CanalDigital og referere til tunernavn, samt at det er pinkoden til DVB-T menyen du er ute etter. En chat eller telefonsamtale blir nok litt diffust. Det er nok ikke så mange som kjenner til denne PIN koden, ei heller blitt spurt om den ofte. En skriftelig hendvendelse er lettere å sende videre til riktig instans.

 

I den danske CanalDigital manualen for tuneren så står det ikke noe om en pin kode for å benytte DVB-T. Kan tyde på at det er låst ned for en grunn i Norge. Vil ikke la kunder bruke CD sitt utstyr for å ta inn kanaler fra andre levrandører?

 

Om de har lyst til å gi deg den er noe annet. Spørs vell litt på om det er du som eier tuneren, eller CD. Husker da jeg hadde CD parabol for fler år siden så ble vi bedt om å returnere denne når vi sa opp abbenomentet.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hehe, nå er det min tur ..... Canal Digital (HD 2850 ST)

Chattet med Allente idag, men han viste ikke om noen annen PIN en 1234 :(

Men nå har jeg fått det til 😛.

1) om du skal søke etter kanaler på andre satellitter MÅ THOR 1W være en av de tilkoblete (se ut som han henter data derifra)

2) DVB-T / BAKKENETT .... PIN er 1234 .... MEN DU må ha et CanalDigitalKORT i lesern for at 1-2-3-4 skal fungere!!! 

Hadde 3stk ... 2 til CD og et til RIKStv fra CD .... alle fungerte (et bankkort funger ikke ;)

 Har man et slik utgått smartkort kommer man inn  med PIN 1234 og kan SØKE Kanaler i bakkenett / DVB-T.

Da får man inn nrk 1 -2 -3 .... (trenger ikke kortet etter bakkenett er lagt inn, men kun får å komme inn i meny DVB-T)

Programplassene er dedikerte

0-999 Norske kanaler fra THOR satelitte

1000-1999 DVB-T Bakkenett dvs nrk1, nrk2, nrk 3 + 15 radiokanaler

2000- alle andre satellittkanaler (har ca 400 fra ASTRA19.2 - SIRUS 5W - EUTELSAT 13 tror kunne få inn flere siden parabolen ikke er helt justert ser det ut som). På ASTRA ble det 188 TV og 36 Radiokanaler.

 

Har nå 3 slike HD2850ST (2 jeg fikk gratis på finn og en som jeg fikk 2015 da jeg var abonnement).

En av dem har jeg oppgradert med siste firmware ... hm,men da ble hele meny Svart-Hvitt .... likte farge bedre!

Bare gå i MENY -> Installasjon(verktøy-icon) -> softwareoppdatering -> FORTSETT (husk at du må tilkoblet  THOR-satelliten på 1w.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...