Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Rawfood er hovedsakelig tullball!

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hvor du har det i fra at det virker som at mennesker søker seg mer mot naturen. Etter mitt synspunkt så har man distansert seg mer og mer fra naturen. Mennesket sentraliserer seg i større byer. Den direkte kontakten med naturen blir mindre og mindre.

 

Videre kan man diskutere hva man mener med naturlig. Det kan hevdes at det er naturlig for mennesket å bygge byer og samle seg der. Det er videre liten grunn til å mene at mennesker ikke er dyr. Vi lever på samme premisser som alle andre dyr.

 

1 - Usannsynlig. Ihvertfall frivillig.

2 - Jeg kunne ikke ha tenkt meg å leve på denne måten. Man ser en romantisering mot den såkalte "naturlige levemåten", hvor det er få som egentlig vet hva det innebærer hvis man faktisk skal leve av det.

Lenke til kommentar

Jeg tror at noe som er en mye sterkere drivkraft enn å finne en mening med livet er noe som bor i oss som søker etter noe ekte, noe autentisk. En opplevelse av ekthet, kontra alt det falske vi får servert spesielt her i den vestlige verden, men også i andre kulturer. Det ikke alle mennesker er klar over er at alle, og jeg understreker alle, er "forpestet" av ideologier, oppfatninger, holdninger osv, som har blitt oss servert gjennom generasjon etter generasjon. Slik jeg ser det virker det som naturkreftene i noen av oss har begynt å få nok av elendigheten, og ønsker seg tilbake til noe "virkelig". Hodene våre er som datamaskiner. Problemet vårt er at vi har et enorm antall datavirus. Jeg tror en god del av oss ihvertfall har begynt å identifisere "virusene" og gjør grep for å fjerne dem, for så å få bedre liv!

Lenke til kommentar

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Hei og hopp!

 

Jeg er usikker i hva du mener med at folk søker seg mot landet. Hvis det er slik at noen flytter ut til landet, men flere flytter inn til byen... er ikke det et tegn på at vi generelt sett søker vekk fra landet?

 

Det med å leve i naturen... Uhm. Jeg er veldig glad i å være varm om vinteren. Jeg er glad i medisiner, som gjør at jeg ikke dør av infeksjoner, og lever både lengre og bedre. Jeg er glad i internettet, som gir meg tilgang til mesteparten av menneskehetens kunnskap (og morsomme videoer). Er du glad i disse tingene?

 

Men for å svare på spørsmålene dine.

  • Nei. For det første så vil neppe instinktene våre bli vesentlig mer skjerpet av å leve i naturen. Mennesker har ikke ekstremt gode sanser... men vi har en veldig god hjerne, som kompenserer for andre mangler. For det andre så er vi generelt sett for glade i alt det nyttige vi har gjennom dagens samfunn. Jeg tror ikke mange vil gå tilbake til en tilstand hvor latterlig mange av menneskehetens spedbarn døde.
  • Nei. Se ovenfor for begrunnelse.
Lenke til kommentar

 

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Hei og hopp!

 

Jeg er usikker i hva du mener med at folk søker seg mot landet. Hvis det er slik at noen flytter ut til landet, men flere flytter inn til byen... er ikke det et tegn på at vi generelt sett søker vekk fra landet?

 

Det med å leve i naturen... Uhm. Jeg er veldig glad i å være varm om vinteren. Jeg er glad i medisiner, som gjør at jeg ikke dør av infeksjoner, og lever både lengre og bedre. Jeg er glad i internettet, som gir meg tilgang til mesteparten av menneskehetens kunnskap (og morsomme videoer). Er du glad i disse tingene?

 

Men for å svare på spørsmålene dine.

  • Nei. For det første så vil neppe instinktene våre bli vesentlig mer skjerpet av å leve i naturen. Mennesker har ikke ekstremt gode sanser... men vi har en veldig god hjerne, som kompenserer for andre mangler. For det andre så er vi generelt sett for glade i alt det nyttige vi har gjennom dagens samfunn. Jeg tror ikke mange vil gå tilbake til en tilstand hvor latterlig mange av menneskehetens spedbarn døde.
  • Nei. Se ovenfor for begrunnelse.

 

 

Men det er vel noe ekkelt over det urbane?  Sosiale tullinger som dominerer og står i veien?  :-)

Lenke til kommentar

 

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv).

Det er unaturlig

 

Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte.

Hmm, vel Staten ser ut til å tvinge folk i denne rettningen, og det er mulig at man tilslutt kun vil overleve som fiskerbonder, eller ikke i det hele tatt.

 

 

Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?

Det er en viss fare for dette, men

 

 

, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Nei, men det er mulig man vil dø av det
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Rawfood er hovedsakelig tullball!

 

Jeg tror du gjør en tabbe dersom du avfeier ubehandlet mat så overfladisk og enkelt.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

 

Rawfood er hovedsakelig tullball!

Jeg tror du gjør en tabbe dersom du avfeier ubehandlet mat så overfladisk og enkelt.
http://rationalwiki.org/wiki/Raw_food
Lenke til kommentar

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

 

NOEN mennesker. Noen...

 

Tendensen er at folket flytter til byene og eliten flytter ut av byene. Se på byene i Kina. Selv i Europa blir byene stadig større. Se på befolkningstatistikk for de store byene i Europa de siste 50 år så ser du en klar tendens mot flere folk i byer, og større byer.

 

Med stadig større områder til landbruk og store områder under forvaltning er scenarioet du beskriver meget usannsynlig. Tar du i betrakning hvordan økonomien fungerer og trekker mot områder med mange folk heller enn områder med lav befolkningstetthet, er det åpenbart at om noe drastisk skjer så vil tendensen at folk flytter mot byer fortsette.

 

Jeg ser personlig ingen tiltalende punkter for at mange mennesker vil flytte ut fra byer og ut i landeområder i Europa, Amerika eller Asia. Med mindre det menneskelige samfunnet revolusjoneres vil ingenting endre disse tendensene.

 

Jeg frykter vel heller at mindre byer kan ende opp som spøkelsesbyer både i Europa og Amerika og at det til slutt blir så dramatisk at det blir vanskelig å ikke bo i byer, grunnet fokus på laveste pris og fokus på profitt som drivkraft for samfunnet. Laveste pris betyr mer urbanisering, ikke mindre. Fokus på profitt betyr større byer.

 

Ja, med mindre noe endrer seg dramatisk i menneskelig adferd (noe som kan skje de neste 20 år), så vil nok mennesker fortsette å trekke mot store byer verden rundt.

Lenke til kommentar

 

 

Men det er vel noe ekkelt over det urbane?  Sosiale tullinger som dominerer og står i veien?  :-)

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, verken med at det "urbane" er "ekkelt", og det du skriver om sosiale tullinger. Kan du utbrodere?

 

 

Avdeling for lite fantasi ? :-)

 

Nei. Du formulerer det for utydelig til at jeg forstår hva du ønsker å få frem, og heller enn å gjette på hva du mente så ber jeg om en avklaring. Dette var en strålende anledning for deg til å jobbe med å kommunisere bedre. Men den gang ei.

 

På den lyse siden så passer det bra å legge ved en xkcd-stripe...

 

words_that_end_in_gry.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...