Gå til innhold

Se om en har vunnet før skrapeloddet er skrapt.


Ninja Jesus

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noe høyteknologisk apparat eller lignende som kan se igjennom skrapeloddene til Norsk Tipping før en har skrapt dem? :)


Synes nemlig det er så bale å skrape loddene, tenkte det var lettere å se om jeg har vunnet viss jeg bare kunne ligge alle loddene under en super-skanner eller noe for deretter se om jeg har vunnet.



flax_834_0.jpg



 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sidan vinnerlodda blir scanna og bekrefta så må det vell være ein kode i serienummeret på skrapeloddet som det vil være mulig å knekke.

 

Mykje på samme måte som med serial-keys til feks spel eller rabattkoder.

Er neppe en kryptert kode de serienumrene, men  mest sannsynlig linka til en database som man ikke uten videre kan få tilgang til. Har ikke hørt noe om at noen har klart å hacke seg inn i den databasen riktignok.

Lenke til kommentar

Sidan vinnerlodda blir scanna og bekrefta så må det vell være ein kode i serienummeret på skrapeloddet som det vil være mulig å knekke.

 

Mykje på samme måte som med serial-keys til feks spel eller rabattkoder.

Tviler, tipper de heller går mot en database, altså, ikke noen skjult kode men ett rent oppslag.

 

Men, det er vel mulig å ikke skrape de, bare levere i kassa der man tipper så kan han scanne alle for å se om det er gevinst...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Har tenkt på å skaffe jobb i butikk bare for å gå gjennom alle loddene før stengetid, og så få en kompis til å kjøpe vinnerloddet slik at det virker mer legit. Men selv om man har tilgang til alle loddene i en butikk så er nok sjansen for å vinne fortsatt utrolig liten. Det er også mulig at jeg får straff for dette. Men dersom straffen er en bot og jeg vinner penger som jeg faktisk kan beholde fra en tilsynelatende annen kilde så går det jo opp.

 

Kanskje jeg må få meg jobb lenger opp i systemet. Jeg har forøvrig jobbet i Posten og hatt mulighetene til å kapre titalls tusener av lodd, men et lodd må jo registreres som kjøpt før man leverer loddet. Vurderte tanken om å skrape et par tusen lodd til jeg fikk et solid vinnerlodd, deretter få loddet skannet inn av en bekjent som jobber i butikk, for så å kjøpe loddet for 25 kr, levere det inn og få gevinsten.

 

Men det ble med tanken, jeg var for pinglete

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om noe høyteknologisk apparat eller lignende som kan se igjennom skrapeloddene til Norsk Tipping før en har skrapt dem? :)

 

 

Synes nemlig det er så bale å skrape loddene, tenkte det var lettere å se om jeg har vunnet viss jeg bare kunne ligge alle loddene under en super-skanner eller noe for deretter se om jeg har vunnet.

 

 

flax_834_0.jpg

 

 

 

 

Ja fordi du orker ikke å skrape altså.. DET er grunnen liksom?

 

Nei du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også mulig at jeg får straff for dette. Men dersom straffen er en bot og jeg vinner penger som jeg faktisk kan beholde fra en tilsynelatende annen kilde så går det jo opp.

 

Både du og kompisen din risikerer påtale og straff for dette. Kaa straffa er avhengig av kor grovt underslaget eller tjuveriet er, men straffa kjem i tillegg til beslaglagt utbetaling.

 

Eit anna åpenbart problem er at flax-lodda kjem på rull som ei lang remse. Så sjølv om du skraper alle og berre kjøper vinnarlodda så vil du sitte igjen med mange andre lodd frå samme serie som du må ha ein plausibel forklaring på for kvirfor dei ikkje blei solgt.

Du kan sjølvsagt påstå at dei resterande lodda har blitt øydelagte eller stjålet, men då vil det være veldig mistenkelig om du tilfeldigvis har eit av lodda frå dette partiet.

 

Fyrste treffet på google frå 3 år sidan:

http://www.dagbladet.no/2013/01/03/nyheter/lotteri/underslag/25075351/

Kioskansatt som skrapte/øydela flaxlodd for ein verdi på totalt 190 000 kr. Han fikk under tvil 75 dagars samfunnstjeneste i staden for fengselsstraff. Til tiltaltes fordel la ein til grunn at han gav ein uforbeholden tilståelse, at underslaget var utløyst av ein pengekonflikt med arbeidsgiver, og at han var tidligare ustraffa.

I tillegg mista han sjølvsagt jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS, et lite tips kan jo være å kjøpe flaxlodd på nett. Nettsiden til Norsk Tipping fungerer også fint på mobil.

På nett kan du også velge å skrape hele loddet ved å trykke på en knapp, så da er det problemet ditt ute av verden.

 

Takk for tipset, da skal jeg skrape vekk alle pengene mine umiddelbart. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Nei selvsagt ikke.

 

Hør her, jeg liker ikke digitale lodd, må være fysiske, men siden jeg mistet både føtter og hender under harde krigføringer mot Nazistene under 2.verdenskrig,  så blir det veldig tungvindt for meg å skrape skrapelodd. Er derfor det hadde vært supert med en super teknologisk skanner en kan ligge hele lodd remsen under for å se om det er gevinst.

Endret av China Burger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Nils og Trine på Mot i Brøstet som kjøpte en haug med skrapelodd , ble ikke mye gevinst gitt :p

 

"men siden jeg mistet både føtter og hender"

 

Pøh , du kan da skrape med mynten i kjeften så det er ingen unnskyldning ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...