Gå til innhold

FEATURE: Seriens beste flerspiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Isbilen : Var en grunn til at jeg spilte de andre 3  (Demons souls , Dark Souls 1 & 2 ) uten flerspiller , følte derimot at i nr 2 så var det litt mer begrenset det man fikk ut av valgene man tok ved nivå-økning og dette irriterte meg litt hvis jeg ønsket å spesialisere i en kjempesterk kriger ( 75 til 99 str ) men som hadde feks dårlig mobilitet eller lav HP.

Lenke til kommentar

Er kontroll og kamerasystemet blitt forbedret eller er det tilsvarende forgjengerne?

 

Jeg har aldri klart å holde ut pga. dårlig ports. Ikke at jeg syns det fungerte veldig smooth på konsoll heller akkurat.

 

Driver for tiden nå og spiller gjennom DS1 på pc med PS3 kontroller siden det er kjent for å ha bad tasturkontroll. Trenger bare SCP server og litt sånt - dritfornøyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Isbilen : Var en grunn til at jeg spilte de andre 3  (Demons souls , Dark Souls 1 & 2 ) uten flerspiller , følte derimot at i nr 2 så var det litt mer begrenset det man fikk ut av valgene man tok ved nivå-økning og dette irriterte meg litt hvis jeg ønsket å spesialisere i en kjempesterk kriger ( 75 til 99 str ) men som hadde feks dårlig mobilitet eller lav HP.

I souls-spillene har alle stats softcap og hardcap. Ved 25 i hvilken som helst stat, som er softcap blir utnyttelsen av staten nesten halvert. Etter 50 er det liten eller ingen vits å investere, med mindre du har et våpen/spell som krever det.

 

I tillegg i DS2, var ADP staten veldig viktig , spesielt i PvP, men i PVE kunne du rolle unna det meste av bossene sine angrep med utvidet feilmargin, Denne staten øker agility. Agility er veldig viktig for iFrames. Hvis du hadde høy agility, ville det vinduet du har hvor du er "udødelig" under en roll, bli lengre (milisekunder), Estusdrikking ble kjappere osv. De fleste capper sin figur rundtt level 150-200 for pvp. I bloodborne var metaen 100 en god stund. I tillegg er veldig få spillere god i pvp uten å spille det! De aller fleste har vel fått masse juling før de begynner å gi tilbake!

 

"Don`t give up, skeleton!"

 

 

\[T]/

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

 

Isbilen : Var en grunn til at jeg spilte de andre 3  (Demons souls , Dark Souls 1 & 2 ) uten flerspiller , følte derimot at i nr 2 så var det litt mer begrenset det man fikk ut av valgene man tok ved nivå-økning og dette irriterte meg litt hvis jeg ønsket å spesialisere i en kjempesterk kriger ( 75 til 99 str ) men som hadde feks dårlig mobilitet eller lav HP.

I souls-spillene har alle stats softcap og hardcap. Ved 25 i hvilken som helst stat, som er softcap blir utnyttelsen av staten nesten halvert. Etter 50 er det liten eller ingen vits å investere, med mindre du har et våpen/spell som krever det.

 

I tillegg i DS2, var ADP staten veldig viktig , spesielt i PvP, men i PVE kunne du rolle unna det meste av bossene sine angrep med utvidet feilmargin, Denne staten øker agility. Agility er veldig viktig for iFrames. Hvis du hadde høy agility, ville det vinduet du har hvor du er "udødelig" under en roll, bli lengre (milisekunder), Estusdrikking ble kjappere osv. De fleste capper sin figur rundtt level 150-200 for pvp. I bloodborne var metaen 100 en god stund. I tillegg er veldig få spillere god i pvp uten å spille det! De aller fleste har vel fått masse juling før de begynner å gi tilbake!

 

"Don`t give up, skeleton!"

 

 

\[T]/

 

 

For meg er det håpløst å spille pvp av flere årsaker :

 

*Tidsbegrenset : Tvillinger som krever sitt.

*Svært dårlig Mobilt bredbånd ustabilitet i linjen. Å bruke opp det man har tildelt i løpet av en måned er heller ikke kult.

 

En annen grunn er at selv om jeg liker noen multiplayer spill , liker jeg langt bedre å jobbe meg gjennom gode rollespill med en karakter alene da jeg ikke behøver å tenke på menneskelige spillere som kun er ute etter å øke sin kill count eller som regelmessig går inn for å ødelegge framgangen til andre spillere. De rollespillene som har vært MP har jeg vært godt fokusert på samarbeidsmodusen og hoppet godt over pvp delen.

 

Kjenner jo selvsagt til Soft cap'en og Hard Capen (selv om man får en minimal økning etter et punkt ) , men dette er noe de har kunnet implementert på en langt bedre måte , kanskje til og med hatt en ren "singel player" modus hvor måten man spiller på er radikalt annerledes enn når man samarbeider.

 

Men igjen, jeg har spillt svært mange rollespill og jeg tror nok at Atlus spillene er ganske så høyt oppe på listen min over gode rollespill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...