Gå til innhold

Hvor lenge vil nedgangstidene vare i aksje/fondmarket?


Visum

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Disse dager er det negangstider på fondsmarkedet. Jeg har naturlig nok investert en god sum i fondene jeg har valgt. Planen er å bruke pengene om et par år - vil det framdeles være nedgangstid?

 

I såfall tenker jeg å sette resten av beløpet snart inn på fondene. Hva forteller eksperter om når bunnen er nådd? - finner mye forskjell, blant annet skriver VG at oljeprisen er ventet til å være 60 dollar pr fat på slutten av året.

 

Jeg er villig til å ta riskio for å få høyere avkastning, men ikke hvis avkastingen er negativ over 3 år. Det er ikke akkurat langsiktig sparing, men gidder ikke å sette pengene inn på høyrentekonto eller pengefond - da avkastingen er liten.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg er villig til å ta riskio for å få høyere avkastning, men ikke hvis avkastingen er negativ over 3 år. 

 

Det er det ingen som vil. 

 

Men ingen kan gi garantier om positiv utvikling, verken for 3, 6 eller 10 år.  Risikoen er der uansett sparingens horisont.

 

At aksjemarkedet har hatt en langsiktig vekst hittil betyr ikke at det nødvendigvis kommer til å fortsette slik.  Og "ekspertene"s tips spriker i alle retninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...