Gå til innhold

Ble stefar lurt på Expert?


Anbefalte innlegg

Dette er datan han kjøpte.

https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/barbare-datamaskiner/hp-15-r226no-156-laptop/p-247832/

 

Sluttsummen ble på over 11000kr inkl forsikring og en merkelig service avtale og en ok mus.

Testa datan og den va ræva. Treeig og dårlig skjerm + en død pixel nesten mitt på skjermen.

 

Jeg har tenkt å ringe på expert for å kjefte/klage. Tror dere jeg klarer å få en ny/bedre data til han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine misstanker er korrekt i mine øyne. Til den prisen skal du minst ha FullHD skjerm og SSD. ~4000Kr for forsikring service avtale og mus er i mine øyne også ran på høylys dag. Med mindre det er noe han har bruk for da? Pleier ting å gå i gulvet og knuse hjemme hos han? Serviceavtale er også humbug, det er mye som går galt som skal tas på reklamasjonsrett/garanti. De fleste har også en datakyndig i familien som kan kikke på maskinen.

 

Dette er dårlig reklame for Expert..

Lenke til kommentar

Lurer på om det er null retur på service greiene, så lenge de har gjort noe med PCen.
Vanligvis har det aldri vært noe problem med å levere ting tilbake på Elkjøp/lefdal vertfall om det er kjøpt med kun forsikring. Men bare å høre med dem om dere kan løse det på en god måte :)

 

Edit

Reglene til Expert sier
"Returretten gjelder ikke produkter med abonnement, varer med brutt forsegling og hygieneprodukter."

En serviceavtale er vell ikke et abonnement? Så her skal det vere mulig å vere vanskelig om de er vanskelige 

Endret av Brattus
Lenke til kommentar

Ble din stefar lurt? "Ja". Var det helt og holdent hans egen feil? Ja.

 

For den prisen så får man Full-HD skjerm og et GTX 960M kort. Den vil naturligvis føles treig pga crapware som følger med disse laptopene + at den ikke har SSD som gjør at lastetidene blir treigere.

 

Her er en 12.000,- laptop. Den har SSD og HDD, 4-kjerner i7, GTX 960M https://www.komplett.no/product/848707/pc-nettbrett/baerbar-pc/gaming-pc-er/asus-rog-g551jw-156-full-hd-matt# Jeg vil tro at den brått er 4 ganger så kjapp :p Den har dog en noe liten SSD som er litt dumt.

 

Eller noe ala denne http://www.multicom.no/multicom-xishan-w650r-156-full-hd/cat-p/c100560/p10632738 Den mangler OS, det koster ca 1.000,-men da får man til gjengjeld en 100% ren og fin vanlig Windows uten dritten som følger med i andre ferdigmaskiner.

 

Ser man på spesifikasjonene man kan få for 12.000,- i forhold til dritten din stefar ble "lurt" til å kjøpe så kan man enten gråte eller le. Garanti dekker stort sett det meste utenom dårlig behandling som for eksempel å kaste maskinen ut av vinduet.

 

Edit; Grunnen til at det var hans egen feil er selvfølgelig at han ikke tok med seg noen som kan litt, baserer meg på mitt eget inntrykk av hvor lite denne mannen kan. Ikke det at det er negativt å ikke kunne noe om maskinvare, mange som ikke kan det, ikke engang selgerne på Elkjøp/ Expert :p

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Dette er datan han kjøpte.

https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/barbare-datamaskiner/hp-15-r226no-156-laptop/p-247832/

 

Sluttsummen ble på over 11000kr inkl forsikring og en merkelig service avtale og en ok mus.

Testa datan og den va ræva. Treeig og dårlig skjerm + en død pixel nesten mitt på skjermen.

 

Jeg har tenkt å ringe på expert for å kjefte/klage. Tror dere jeg klarer å få en ny/bedre data til han?

 

Definitivt retur som andre her sier. Men ikke kjeft, forhold deg rolig og saklig. Situasjonen blir aldri bedre av at man hisser seg opp å blir usaklig.

 

Men jeg ville faktisk sakt det rett ut til selgeren, at de har har villedet han.

Lenke til kommentar

Han kjøpte den for 2 dager siden. Så da bli det retur. Tipper dei skal nekte å refundere den forsikringa og service greia.

 

Null problem. Dette skal de ta tilbake uten protester. Og skulle de protestere i butikken, ring til Expert sentralt så ordner de. De har fokus på høyt servicenivå, så krangling på dette vil de prøve å unngå.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at selgeren akkurat har villedet kunden. Supportavtalen som Expert og Elkjøp tilbyr er veldig greie for folk som gjerne har mindre datakunnskaper. De får da hjelp i butikken eller fjernhjelp kostnadsfritt i avtaleperioden på alt av software feil som man evt. skulle bli plaget med. Software dekkes som kjent ikke av garantien. I tillegg får man som regel med skylagring og virusprogram. Så det er ikke rent lurerier. 

 

I tillegg er dette noe kunden tydeligvis har takket ja til, men vi vet jo ikke hva selgeren har sagt for å selge dette... 

 

Forsikringen som de også selger er bra. - Ja, mange har innbo forsikring, men disse har gjerne høye egenandeler og verdiavskriving. 

Endret av PureRushh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er tåplig på support avtalene er det ikke gjelder bedrift, får f.eks neppe elkjøp\expert å sette opp pfsense server eller windows 2016 server etc. Tviler på de gir support på linux.

 

Så rådet bruk heller forum å få hjelp eller noen i familen.

 

Forsikringer er tullete, er man kløete får man ta kostnadden selv.

Tror nok det ikke er hemlighet at de fleste forsikringselskapene er vanskelige med tanke på å finne noe som gjør forsikringen ikke er dekket særlig vannskade der metall inni telefonen har ruset. Er billigere å bytte telefonen en å reparere den. Samme er nok pc som har kortsluttet ved fuktskade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...