Gå til innhold

[Løst] Samsung UE55JS8005 smart hub


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte nettopp en ny samsung 55" tv UE55JS8005

 

Jeg har aldri hatt samsung produkter så jeg opprettet en samsung account slik at jeg kan bruke smart tven.

 

Når jeg prøver å laste ned en app får jeg feilmeldingen:

"Kan ikke koble til samsung serveren, prøv igjen senere (AS400)"

 

Jeg har godtatt alle erklæringene i starten av oppsettet på tven.

Jeg har koblet opp mot trådløse nettet.

Jeg har logget inn med samsung kontoen.

Jeg har oppdatert med nyeste programvare.

 

Får fortsatt samme feilmelding.

 

Prøvde så å resette tv'en etter "factory settings" og gjennom hele prosessen på nytt.

Men får nå akkurat samme feilmelding.

 

hva er det jeg gjør galt?

 

Mvh Petter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem ihelgen (AS400 feilmelding). Chattet med Samsung support i dag og de bekreftet feil med serveren (vedlikehold..) i helgen. Kunne ikke si når alt var oppe - men sa jeg burde prøve om en dag eller to... 

Si i fra hvis noen får annen beskjed eller lykkes med å koble seg opp mot serveren (og laste ned apps).

Lenke til kommentar

Hadde samme problem ihelgen (AS400 feilmelding). Chattet med Samsung support i dag og de bekreftet feil med serveren (vedlikehold..) i helgen. Kunne ikke si når alt var oppe - men sa jeg burde prøve om en dag eller to... 

Si i fra hvis noen får annen beskjed eller lykkes med å koble seg opp mot serveren (og laste ned apps).

takker for svar. skulle akkurat til å snakke med dem selv. men da venter jeg til imorgen med det. rapporterer tilbake med en gang det er noe nytt i saken

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem. Anskaffet meg en ny Samsung 55" på lørdag. Rakk akuratt å få ned Netflix og forsøkte meg litt på apps senere på kvelden og hatt samme problem frem til idag men bra det er fler enn meg som sliter da så jeg ikke trenger å misstenke noe feil TVen min.

Lenke til kommentar

ja kjekt at man ikke er alene om problemer. supert viss den som har løst problemet først poster igjen slik at andre kan vite om det bare er serverne som er nede eller om det kanskje er andre feil med tv'en =)

Endret av Xpozed
Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket ut nermere. Forresten bruker stiber0, glemte at jeg hadde den gamle epost adressen til denne login.

 

Har kommet noe lengre enn jeg var i helgen. I helgen fikk jeg ikke respons da jeg forsøkte å gå inn på fanen Mest Populær da stod den og hang og da jeg forsøkte å laste ned fikk jeg kun blå skjerm og tven hang.

Forsøkte igjen i går kveld da fikk jeg opp flere apps og på Mest Populær og forsøker å laste ned en app får jeg i det minste beskjed om som dere at server AS-400 meldinger. 

Har Telenor 30 mbit og tok også en test med Chess 4G og prøve denne om det kunne ha noe med DNS til Telenor å gjøre men gjorde ingen forskjell. Forsøkt også å bytte til DNS 8.8.8.8 og 8.8.4.4 til en forandring. Så tipper serverene er nede fortsatt.

Men det er da dårlig å ikke ha Smart Hub serverene i gang når faktisk så mange har en smart TV.

Lenke til kommentar

ja helt enig. utrolig at det ikke er kommet ut noen meldinger om problemet eller at det er lettere å tyde as400 koden da den tydeligvis dukker opp ved flere anledninger. da har jo serverene vært nede lenge. men folk som allerede har lastet ned apps har tydligvis ikke samme problemet selv om man skulle tro at dem også gikk via smart hub.

Lenke til kommentar

Takker for denne tråden, kjøpte Samsung TV og hadde samme problem når jeg skulle laste ned apper. Bare Netflix var interessant av det pre-installerte, NRK, HBO mm lot seg ikke laste men ga feilmelding.

 

Gikk ut fra det det var min feil (brannmur, oppsett mot Samsung-konto...) helt til Google sendte meg hit.

 

Så da kan jeg slappe av inntil Samsung fixer dette. Litt pinlig for et "brand" som Samsung, hadde fort valgt LG eller Sony om jeg hadde visste dett på lørdag :)

Lenke til kommentar

Løsning = Trykk og hold enter knappen inne på ønsket APP trykk så last ned. Når ferdig lastet ned = trykk enter knapp på nytt og hold inn inne. trykk så åpne..

helmax gjohnsen. takk skal du ha. dette funket fett.

 

 

Har klaget til Samsung, et generelt problem som de jobber med og vil fikse. Det kommer en softwareoppdatering til TVen når de har løst det, men inntil videre kan man bruke beskrivelsen over (fra gjohnsen).

supert. takk for informasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...