Gå til innhold

Logitech slipper mekanisk spilltastatur med ekstra følsomme taster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tastaturet ser jo bra ut. Nøytralt og stilrent. Altså uten regnbuefargene i knappene (som du kan skru av og bytte til en mer sivilisert fargeprofil).

 

Logitech exclusive Romer-G™ mechanical switches deliver near-instant responsiveness, with a switch actuation point 25% shorter than standard Cherry MX mechanical switches, giving you the edge when every millisecond matters.

Haha... Markedsføring... Gotta love it. Cherry MX kan si akkuratt det samme, at de har "near-instant responsiveness".

 

Hvor mange millisekund sparer du på å bevege fingeren 1,5 mm istedenfor 2 mm? Mesteparten av forsinkelsen er reaksjonstiden din, der disse forskjellige knappekonfigurasjonene sikkert ikke utgjør mer enn 0,1 - 1 % forskjell (basert på min hoderegning) av din reaksjonstid som er på rundt 250 ms. Det er det samme som det tullet de har prøvd å spikre inn i hodene til folk om DPI.

 

Hvor mange folk er det ikke som løper rundt å repeterer ting de har lært av markedsføring? Den absolutt verste kilden til informasjon.

 

 

Det jeg bryr meg om er om kvaliteten på disse knappene. Razer gikk også bort fra Cherry MX og fikk ikke mye skryt. Men til Logitechs forsvar har de vist betraktelig bedre kvalitet enn Razer i sine produkter gjennom årene.

Endret av AdNauseam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

.....

Det jeg bryr meg om er om kvaliteten på disse knappene. Razer gikk også bort fra Cherry MX og fikk ikke mye skryt. Men til Logitechs forsvar har de vist betraktelig bedre kvalitet enn Razer i sine produkter gjennom årene.

 

Logitech har fått mye skryt for at de er veldig behagelige når du blir vant med de. I form av Orion spark, men virker som de har gått litt bort fra de veldig dype tastene på denne modellen. Så einer seg sikkert litt bedre til skriving og vanlig arbeid også.

Lenke til kommentar

Logitech har fått mye skryt for at de er veldig behagelige når du blir vant med de. I form av Orion spark, men virker som de har gått litt bort fra de veldig dype tastene på denne modellen. Så einer seg sikkert litt bedre til skriving og vanlig arbeid også.

Logitech sine tastaturer med Cherry MX virker (etter erfaring) slarkete* ift. Corsair K70 (som ble tastaturet jeg endte opp med å kjøpe og er storfornøyd med). Men problemet lå her i konstruksjonen til tastaturet, ikke i tastene - tviler ikke på at Logitech sine Romer-G-knapper er vel så gode som Cherry, om ikke bedre.

 

Corsair sitt nyeste tastatur gikk jo over til plastikk og skal visstnok føles veldig billig i forhold til K70 & co. Har du fått med deg om Logitech viser samme utvikling?

 

* Med slarkete mener jeg mindre robust konstruksjon, i den forstand at det går utover skrivekomfort.

Lenke til kommentar

Næmenn! Har Logitech endelig blitt voksne? Ikke noe flashy dritt lengre slik som G910! Flott, håper dem forsetter slik. :)

:p

 

Jeg er personlig drittlei action hero spaceship racecar guns-imaget som gaming-utstyr har. Hvor ble det av design? Jeg får bilder i hodet av reklamene fra Cartoon Network... For de som husker dem.

Endret av AdNauseam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tastaturet ser jo bra ut. Nøytralt og stilrent. Altså uten regnbuefargene i knappene (som du kan skru av og bytte til en mer sivilisert fargeprofil).

 

 

Logitech exclusive Romer-G™ mechanical switches deliver near-instant responsiveness, with a switch actuation point 25% shorter than standard Cherry MX mechanical switches, giving you the edge when every millisecond matters.

Haha... Markedsføring... Gotta love it. Cherry MX kan si akkuratt det samme, at de har "near-instant responsiveness".

 

Hvor mange millisekund sparer du på å bevege fingeren 1,5 mm istedenfor 2 mm? Mesteparten av forsinkelsen er reaksjonstiden din, der disse forskjellige knappekonfigurasjonene sikkert ikke utgjør mer enn 0,1 - 1 % forskjell (basert på min hoderegning) av din reaksjonstid som er på rundt 250 ms. Det er det samme som det tullet de har prøvd å spikre inn i hodene til folk om DPI.

 

Hvor mange folk er det ikke som løper rundt å repeterer ting de har lært av markedsføring? Den absolutt verste kilden til informasjon.

 

 

Det jeg bryr meg om er om kvaliteten på disse knappene. Razer gikk også bort fra Cherry MX og fikk ikke mye skryt. Men til Logitechs forsvar har de vist betraktelig bedre kvalitet enn Razer i sine produkter gjennom årene.

Alt korrekt.

ang. Razer, er meget misfornøyd med funksjons-kvaliteten i forhold til Logitech. Liker ergonomien og designet til Razer i forholdt til Logitech. Men meget missfornøyd med begge sin

1. Programvare, knapp-customization(spes. razer game-pads, lurer bare hvem kan vare mindre innovativ i programmering av knapper og programvare-messig?)

2. NÅR? Får jeg ordne ergonomisk hånd/-ledd avtrykk sende til en av selskapene, så ei data-mus blir tilpasset MEG ergonomisk(cnc-fres/3D-printer)? en ting som koster 30 øre for programvare og 50 øre - 7 kroner for materiale, og koster nesten en formue(spes razer-ranere) Sorry men er det så fckingz vanskeleg i 2016???

3. evt. Knapp-høyde-justering og avstand mellom knappene, knapp feedback recoil push force og hvor hardt må man må trykke på en knapp-justering.

4. Data-mus: at man kan plassere så mange taster hvor som helst på data-musa med samme justerings muligheter for hver jækla knapp som jeg beskrev over i punkt nummer 3.^

5. Vibrasjon, lim-bar mønster, valg av form og størrelse på knappene, lys hver knapp.

6. trur jeg må starte mitt eget selskap, men blir heller meir fornøyd om noen tar ideene mine og endelig ordner en custom data-mus, med ubegrenselige muligheter for never-ending customizing possibilities og übergrenselig muligheter alltid forbedret programvare.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette er vel arvtageren til G710+ og G710 (som jeg har)

Men dette er jo et år gammelt det også, så kanskje det har kommet enda en arvtager? :)

Dette ser veldig bra ut, men blir nok ikke kjøp med en så liten Enter-tast.

Why, Logitech, why?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...