Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste dagen jeg kan retunere 7700K..

 

Skal jeg kjøpe Z7 1700 (non X) istedenfor, for å ha mitt første AMD baserte bygg? :hmm:

 

Det er det vel egentlig bare du som kan svare på. Solgte ett asus ranger viii + en skylake selv for ett par uker siden i påvente av ryzen (dette fra gamer pcen). Har bestilt 1700x. Har fortsatt en i7 6700 i stue pcen som jeg beholder :)

Lenke til kommentar

Joo! :rofl:

 

Men siste dagen jeg kan registrere angreretten min hos Komplett..

 

Den kjører behagelige 4900 på 1.280V, så blir ikke særlig varm, og yter bra. 

 

Da får jeg 3700 + evt. det jeg får for HK. Ram beholder jeg. Jeg må vel kjøpe ny blokk, evt. feste for AM4.

 

Eneste grunnen er at i BF1 så sliter jeg med at CPU ofte er på 100% usage.. Med en ryzen på 4200-4300 så er det jo endel krefter i sving. Samt at det er AMD, jævelig moro!

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Joo! :rofl:

 

Men siste dagen jeg kan registrere angreretten min hos Komplett..

 

Den kjører behagelige 4900 på 1.280V, så blir ikke særlig varm, og yter bra.

 

Da får jeg 3700 + evt. det jeg får for HK. Ram beholder jeg. Jeg må vel kjøpe ny blokk, evt. feste for AM4.

Kommer an på behov. Det jeg har sett så langt, så har 7700K mye bedre single thread ytelse. Men har jo ikke sett stort av OC resultater på Ryzen ennå da :) Skal vel holde med nytt feste, du har vel Supremacy EVO?

Lenke til kommentar

Heldig! Har bare en Apogee HD som jeg lurer på om er litt iffy... Sorry for OT!

 

 

Om du starter en forespørsel på åpen retur, så kan vel kanskje den også avbrytes?

Du kan få ene min blokk billig. :p

 

Ritkig, så sender en returforespørsel. Den blir ugyldig etter to uker eller.no. Så har litt tenke tid. 

 

Spiller KUN battlefield 1 & 4, samt folder. That's it. 

Lenke til kommentar

Eneste grunnen er at i BF1 så sliter jeg med at CPU ofte er på 100% usage.. Med en ryzen på 4200-4300 så er det jo endel krefter i sving. Samt at det er AMD, jævelig moro!

 

Har en 980TI/4670K maskin jeg kan bruke i mellomtiden, mer enn nok kraft. 

 

Hmmm sier ikke mer :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Ja, Betroz. Jeg fikk ca 6K imellom når jeg gikk fra 5960X til 7700K. :-)

 

EDIT: Hjalp deg, Daniel. Satt deg på listen over ignorerte brukere. :-)

 

Hadde jeg eid en nettbutikk hadde jeg satt deg på listen over blokkerte brukere som ikke fikk kjøpe en dritt.

 

 

lol, enig. fordi når vi får tilbake varer i retur via angreretten så er det nesten umulig å selg disse igjen som ny pga brukt vare + brudt emballasje, manualer, + vi taper penger i administrasjon + frakt og verst av alt vi tjente rundt 100-200kr i inntjenings marginal på for eksempel per cpu pga høy konurranse med komplett osv. det var tough life :S

Endret av Anonimofied
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den gjør det vel helt greit med tanke på at den er på 3.7Ghz og 7700K er på 4.5 og 5Ghz i dette tilfellet.

Spesielt med tanke på avg fps synes jeg det er godkjent.

Hvorfor ikke overklokke eller ha høyere stock hastighet på 4-6 kjerne.

Blir ikke bra nok syns jeg, blir jo slik gaming= intel i7 7700k.

Videoredigering\virtualsiering\multitasking\billig ryzen 7 1800x

 

Vet ikke om kan kan kalle det facepalm at amd ikke lager cpuer som er rått til gaming.

Samme problemet hadde FX 8350.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • Gavekort fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...