Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var det stedet jeg hadde sett det før, jeg kunne vel lagt mer energi i å leita i norske butikker, men det var det å orke da.

Men digital impuls er vel en av få om ikke den eneste norske butikken som selger asrock?

Og nei, jeg har ikke lagt mye etterforskningsarbeid i å lete etter flere butikker heller som eventuelt kan ha asrock.

 

 

Proshop fører en del Asrock. Har også sett Asrock produkter hos Deal, Multicom og PS.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting.

 

Ang. ROG Crosshair VI Hero. Kan det tenkes at man kan ha grafikkortet nede i spor nr. 2 og likevel få full hastighet, for å flytte grafikkortet litt vekk fra prosessorkjøleren?

Hvis sporet er x16 eletrisk så går det nok.

 

Edit: ser ut som spor nr 2 og 3 er x8 eletriske. Se på høyoppløste bilder.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

På nettsida dems så står det: 2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8)

https://www.asus.com/us/Motherboards/ROG-CROSSHAIR-VI-HERO/specifications/

 

Tja, det er vel x16 på begge så sant man bruker kun et av sporene. Så, du har kanskje rett i at det er x16 strøm på begge sporene. Kan vanskelig tolke dette annerledes "2 x PCIe 3.0/2.0 x16".

 

Har hatt noen hovedkort, men har ikke tenkt på et slikt problem før nå. Jeg var vel mer redd for at f.eks et grafikkort ikke ville bli registrert hvis det ble satt alene i spor "nr 2".

Endret av Husspurv
Lenke til kommentar

Ryzen blir ikkje hovedpc hos meg, men nr2 gamer blir den nok.

 

Chipsettet er for meg litt for mye nerfet. Som ventet, for å holde prisen nede. Full fart på 2x gpu i sli, 2x m.2 ssd'er og raidkontroller og 10 gbit lan, blir for mye for x370 chipsettet.

 

Ene x99 hovedkortet mitt koster mere enn dyreste ryzen cpuen med god margin. Det sier noe om hvor digg det er å få litt Amd konkurranse. Dog hadde vært fint om Amd kunne kommet med et enda bedre chipset som kunne være på nivå med x99.

Det er dette jeg og har lagt merke til på Hovedkortene til Ryzen. Kjøpte nettop 7700K selv og er jo litt usikker på om jeg burde ventet på Ryzen. Men mitt IX Hero har jo flere specs en hovedkortene til Ryzen. IX Hero støtter minne opptil 3833MHz (noen opptil 4133mhz) mens Ryzen sine kort støtter 3200MHz. Var det ikke sånn at høyere minne frekvens hadde endel og si for nyere spill? Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

 

Ryzen blir ikkje hovedpc hos meg, men nr2 gamer blir den nok.

 

Chipsettet er for meg litt for mye nerfet. Som ventet, for å holde prisen nede. Full fart på 2x gpu i sli, 2x m.2 ssd'er og raidkontroller og 10 gbit lan, blir for mye for x370 chipsettet.

 

Ene x99 hovedkortet mitt koster mere enn dyreste ryzen cpuen med god margin. Det sier noe om hvor digg det er å få litt Amd konkurranse. Dog hadde vært fint om Amd kunne kommet med et enda bedre chipset som kunne være på nivå med x99.

Det er dette jeg og har lagt merke til på Hovedkortene til Ryzen. Kjøpte nettop 7700K selv og er jo litt usikker på om jeg burde ventet på Ryzen. Men mitt IX Hero har jo flere specs en hovedkortene til Ryzen. IX Hero støtter minne opptil 3833MHz (noen opptil 4133mhz) mens Ryzen sine kort støtter 3200MHz. Var det ikke sånn at høyere minne frekvens hadde endel og si for nyere spill?

Det finner jeg ut "soon enough" med:

 

NiZen prøver RyZen tråden :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Gleder meg til skikkelige tester fra mange uavhengige parter. Hvis førsteinntrykket holder så har AMD levert noe som bør kunne gi bedre konkurranse i prosessormarkedet! :) Tilnærmet monopol er aldri bra - hverken for utviklingen eller lommeboken.

 

Litt redusert funksjonalitet på hovedkortene i forhold til X99 er ikke relevant for X99 % av befolkningen :)

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt at en i7 2700k ikke er alverden lenger, så jeg er nysgjerrig på om en Ryzen 1800X kunne være en oppgradering, sånn for ytelse per kjerne. Ellers så har Intel's 2700k fire kjerner, mot åtte på AMD's 1800X. Har 2700k prosessoren overklokket til 4.6 GHz, så det har ikke fristet med noen oppgradering de siste årene.

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt at en i7 2700k ikke er alverden lenger, så jeg er nysgjerrig på om en Ryzen 1800X kunne være en oppgradering, sånn for ytelse per kjerne. Ellers så har Intel's 2700k fire kjerner, mot åtte på AMD's 1800X. Har 2700k prosessoren overklokket til 4.6 GHz, så det har ikke fristet med noen oppgradering de siste årene.

Med all infoen som er ute nå, så klarer du å finne ut av dette selv. Det er jeg sikker på :)

Men spiller du bare cs 1.6 og leser vgnett, så sier det seg selv at oppgradering er lite viktig.

Funfactoren er noe helt annet :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke leita etter reviews, men er det faktisk sånn at AMD faktisk gir intel juling i 5K klassen og ned nå? En liten "leaked" review jeg var innom her om dagen fastslo at AMD sin 1800X skulle prestere litt bedre enn i7 6900K i spill.

 

Har vi noe fastslått info om hvordan Ryzen presterer i forhold til intel? Hvis AMD har tatt rotta på Intel med en 8 kjerner, så har intel et problem både på ytelses og prisfronten.

Lenke til kommentar
  • Gavekort fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...