Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Odin_83 skrev (32 minutter siden):

Hei,

 

Lurer på hva beste valg mellom de to GPUene under? (Hvis man ikke tenke på pris. Tror de ligger på noe samme prisklasse hos POWER)

GIGABYTE RADEON RX 5700 XT 8GB GRAFIKKORT

GVR57XT8GDB

 

ASUS TUF X3 RADEON RX 5700 XT O8G GRAFIKKORT

90YV0DA0M0NA0

Spør her: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, ExcaliBuR said:

Hører kanskje ikke til her, men chipsettvifta til mitt X570 Taichi tok kvelden her i går. Hvor viktig er vifta på X570? Når trengs den egentlig?

Har Aorus x570, og har ennå ikke fått vifta til å gå (ikke kjørt stresstest). Og kun spilling som det hardeste arbeidet med god kabinettkjøling så er det ikke veldig varmt inni.

Når det er sagt hadde jeg nok gått for garantisak dersom den vifta ble bekreftet defekt. Som en annen her nevnte er det godt mulig at pcie4 osv vil gi mer temp.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Betroz said:

Var jo akkurat dette vi snakka om her i tråden i fjor da X570 korta ble lansert... Kjipt å måtte sende inn kortet kun for den j*vla chipset vifta. Håper virkelig at X670 korta i år kommer uten. 

Den dagen chipset blir for varm, så er hovedkortet for lengst utdatert :p

Hadde chipsetvifte på X99 ws hovedkort som hadde 2x plx og 2x 10GB lan. Kjørte 3-way titan X på det. Røkket ut kabelen til vifte, og koblet den aldri på igjen. Funket flott. 

Vifta er vel en safety for folk med elendige kabinett i equator områder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly skrev (10 timer siden):

Du er sikker på at den tok kvelden og ikke bare stod i ro? Jeg antar du vet at den ikke går når temperaturen er lav.

På X570 Taichi har jeg ikke klart å få vifta til å stå i ro, selv på silent profil. Tviler på den står i ro på det kortet egentlig.

Ja, den begynte å bråke mer og mer over et par dager. Tilsvarende lyden om man holdt kort inn i eikene på sykkelen. Prøvde å blåse den ren for støv, til ingen hjelp. Ikke så mye støv heller at det burde vært et problem.

Pop skrev (2 minutter siden):

Har Aorus x570, og har ennå ikke fått vifta til å gå (ikke kjørt stresstest). Og kun spilling som det hardeste arbeidet med god kabinettkjøling så er det ikke veldig varmt inni.

Når det er sagt hadde jeg nok gått for garantisak dersom den vifta ble bekreftet defekt. Som en annen her nevnte er det godt mulig at pcie4 osv vil gi mer temp.

Er litt det jeg tenker på, at den kanskje ikke trengs til mitt usecase. De PCIe banene jeg stresser/bruker mest går til CPU. Noe USB går kanskje til X570.

Men, har mailet ASRock om de bare får sendt ny vifte. Helst uten "Corona".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, da ble det var skjerm på meg. Nettopp bygd ferdig og får ikke bilde. Ingen pip, alle led på hk, gpu etc lyser som det skal, vifter går, alle kontakter riktig. Desverre ikke feilkoder på hket, det hadde hjulpet. Vet psu, gpu og ram funker da jeg har testa de på kaffesjømaskina. Har testa med en rambrikke i flere spor. Kanskje hk ikke var ryzen 3000-ready allikevel? 

Asus tuf b450m gaming plus

Coolermaster Q300L kabinett

Evga 650 GQ psu

Ryzen 3600 med Dark rock slim

2x8 Ballistix 3000cl15

Wd green 480gb ssd m.2

5700 xt blower

Samsung S24f354 skjerm med freesync via hdmi

 

Eventuelle tips tas imot med takk. 

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Cowboystrekk said:

Hmm, da ble det var skjerm på meg. Nettopp bygd ferdig og får ikke bilde. Ingen pip, alle led på hk, gpu etc lyser som det skal, vifter går, alle kontakter riktig. Desverre ikke feilkoder på hket, det hadde hjulpet. Vet psu, gpu og ram da jeg har testa de på kaffesjømaskina. Har testa med en rambrikke i flere spor. Kanskje hk ikke var ryzen 3000-ready allikevel? 

Asus tuf b450m gaming plus

Coolermaster Q300L kabinett

Evga 650 GQ psu

Ryzen 3600 med Dark rock slim

2x8 Ballistix 3000cl15

Wd green 480gb ssd m.2

5700 xt blower

Samsung S24f354 skjerm med freesync via hdmi

 

Eventuelle tips tas imot med takk. 

Hvor kjøpte du hovedkortet fra? 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
meg0709 skrev (9 minutter siden):

Kan jo være at du har plugga skjerm ledningen i hk og ikke i gpuen om det er sant at man ikke trenger bios oppdatering.

Er source riktig på skjermen? Altså om skjermen er på DP og ikke hdmi osv.

Har plugga i gpu ja og source er hdmi, den finner tydeligvis pcen for skjermen blir svart litt etter at den bytter til hdmi. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Cowboystrekk said:

Proshop, de reklamerte med støtte for ryzen 3k uten bios opodatering. 

Hmm, det burde jo være støtte isåfall. Merkelig, ikke vet jeg. Håper hovedkortet mitt også støtter det rett ut av boksen, står jo AM4 på esken så.

Alt annet har hvertfall kommet nå, så må bare vente på CPUen som skal komme neste uka ifølge elkjøp. Rimelig irriterende når det stod dem hadde det på lageret. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...