Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Nizzen skrev (7 minutter siden):

Vi krysser alle fingrene på at Zen 3 skal yte bedre i spill enn en overklokket 9900k(s) med overklokket minne 35-40ns memorylatency.  

Er dette noe man klarer å merke i spill? Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å skille mellom Intel og AMD CPU med samme grafikkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Donkey Kong said:

Du nevnte i teksten jeg siterte at mange kjøpte mange tråder da Ryzen kom ut, og at det var feil vurdering å velge mange tråder.

Jeg anså sammenligningen med 4/6-kjernediskusjonen som relevant.

Uansett, om man valgte 1800/1700x fremfor 7700k i 2017 har man ikke  gjort et dårlig valg. Man har da hatt suveren flertrådytelse og gamingytelse som matcher i nyere spill.

 

Med tiden vil 7700k falle fra ytterligere.

Screenshot_20200130-163542_YouTube.jpg

Screenshot_20200130-163524_YouTube.jpg

Screenshot_20200130-163449_YouTube.jpg

Ryzen 1800x eiere har hatt sikkert 25-30% lavere ytelse i spill vs 7700k eiere sin har overklokket cpu OG minnet. Lurer på hvorfor du ikkje viser f.eks competetetive fps spill, som flest spiller? :p  Overklokket 7700k og god minnehastighet matcher ikkje 1800x. Hw unboxed kjører vel 7700k med 3200c16 :p

Lenke til kommentar
4 minutes ago, TheKims said:

Hadde du klart å skille mellom AMD og Intel i en blindtest når det kommer til spill? Trodde du skjønte det, men noen må tydeligvis ha ting inn med teskje.

Baited :tease:

Klarer det lett i Battlefield V med 240hz skjerm iallefall. Kommer jo ann på hvilke cpuer som brukes også. Merket godt forskjell på 9900k og 3900x i BF V f.eks. Nei det var ikkje psykisk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (4 minutter siden):

Baited :tease:

Klarer det lett i Battlefield V med 240hz skjerm iallefall. Kommer jo ann på hvilke cpuer som brukes også. Merket godt forskjell på 9900k og 3900x i BF V f.eks. Nei det var ikkje psykisk ;)

I call BS. Du tror du merket forskjell, men det er så mye annet som spiller inn som har mye mere impact på spill opplevelsen enn memory latency.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Er dette noe man klarer å merke i spill? Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å skille mellom Intel og AMD CPU med samme grafikkort.

Det er nok bare under svært spesielle tilfeller at en kan merke noen forskjeller i spill. I spill har skjermkortet langt mer å si for ytelsen enn CPU, og selv en middels rask CPU kjører alle spill helt greit. Med mindre en går helt bananas og kjører et RTX 2080 sammen med en pinglette 1080P skjerm, vil en aldri merke noen forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Splitter said:

Det er nok bare under svært spesielle tilfeller at en kan merke noen forskjeller i spill. I spill har skjermkortet langt mer å si for ytelsen enn CPU, og selv en middels rask CPU kjører alle spill helt greit. Med mindre en går helt bananas og kjører et RTX 2080 sammen med en pinglette 1080P skjerm, vil en aldri merke noen forskjell.

Kjerringa ser ikkje/merker forskjell på 60hz skjerm og 240hz skjerm. Ho vil ikkje se forskjell heller. Ho gir f... i data :p
Dette er den store forskjellen. Noen vil ikkje, og noen kan ikkje.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, RRhoads said:

 Jeg ser større forskjell på 1080p og 1440p enn 120hz og 240hz.

 

Prøv å spill med 240hz hver dag i en uke, så går du ned til 120hz. Du bør jo ha nok fps også.
Se på et stillbilde i 240hz gir lite mening. Regner jo med at du har 240hz skjerm siden du nevner dette? :)

Jeg spillte lenge med 3440x1440 med 100hz og ble jo vant til det, men 3440x1440 med 144hz var jo veldig merkbar oppgradering. Mye mindre blur.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, oOF said:

Det var fælt med det samme å gå tilbake til 60 Hz fra 120-144Hz, men nå går det helt utmerket. Man klarer faktisk å venne seg på det.

 Bare å bevege musa i OS eller scrolle ned/opp på nettsider med 60hz er jo helt krise. Har dog selv en 4k 10bit 60hz skjerm som 2. skjerm, men den brukes ikkje til surfing :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (16 minutter siden):

 

Prøv å spill med 240hz hver dag i en uke, så går du ned til 120hz. Du bør jo ha nok fps også.
Se på et stillbilde i 240hz gir lite mening. Regner jo med at du har 240hz skjerm siden du nevner dette? :)

Jeg spillte lenge med 3440x1440 med 100hz og ble jo vant til det, men 3440x1440 med 144hz var jo veldig merkbar oppgradering. Mye mindre blur.

Nei, jeg har ikke 240hz, men jeg har prøvd. Akkurat nå har jeg 1440p@165hz til låns fra Elkjøp mens skjermen min(3440x1440@120) er på service. Jeg klarer dog fint å spille et spill på 60hz, selv om jeg er vant med 120hz.

Jeg tror deg når du sier at det er vanskelig å gå tilbake til 120hz hvis du er vant til 240hz. For meg er det vanskelig å gå tilbake til 1080p når jeg er vant til UWQHD, det er vanskelig nok å gå tilbake til vanlig 1440p. Og hadde jeg vært vant til 4k, tipper jeg at jeg ikke hadde klart 1080p i det hele tatt.

Bare så det er sagt, så spiller jeg ikke raske skytespill. Her går det i strategi, rpg, litt racing, og bybyggerspill + Terraria.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...