Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Forresten, Buildzoid testet dette opp mot ASUS C8F i sommer, og oppdaget at det var praktisk talt ingen forskjell på de områdene Aorus Xtreme burde gjøre det bra.

Jeg har lagt til følgende hovedkort i lista, da 10K for et hovedkort blir litt vel drøyt.

- ASUS ROG Crosshair VIII Hero, S-AM4

- Gigabyte X570 AORUS Master, Socket-AM4

 

Disse har en vesentlig mer spiselig pris og skal klare å kjøre 3950X helg greit med klokk om så er ønskelig.

 

Har også følgende "billigvariant" på lista.

- ASUS TUF Gaming X570-Plus, S-AM4

 

 

EDIT:

Har lagt inn noe av det jeg titter på i en ønskeliste her.

https://www.komplett.no/wishlist/shared/e49b9ed6-1442-4ecb-8f22-721f4d02fd68

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og sikler både på 3950x, 10980x, og neste generasjon Threadripper. :p  Men hvis jeg først skal kjøpe en prosessor med 16+ kjerner, så vil vel det være en utmerket mulighet til å leke seg litt med virtualisering? Jeg har forstått det slik at det er positivt med mange kjerner og mye minne, men er det andre ting jeg bør tenke på når det gjelder virtualisering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange kjerner kan også være negativt med tanke på NUMA. Så lenge du ikkje har sterkt behov, så vil 8 kjerner halde i massevis.

 

Min opplevelse/testing med 3900X var at det var nesten 10% bedre ytelse i spill med SMT skrudd av, men om det er på grunn av windows eller for lite cache er ikke godt å si.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Sitter og sikler både på 3950x, 10980x, og neste generasjon Threadripper. :p  Men hvis jeg først skal kjøpe en prosessor med 16+ kjerner, så vil vel det være en utmerket mulighet til å leke seg litt med virtualisering? Jeg har forstått det slik at det er positivt med mange kjerner og mye minne, men er det andre ting jeg bør tenke på når det gjelder virtualisering?

 

Skal du virtualisere mange maskiner om gangen så lønner det seg ha rikeslig med minne, om du ønsker at det skal gå smooth.

Lenke til kommentar

Du har ikkje fulgt med i denne tråden har du :p

 

Leser du litt tilbake, så finner du svaret ;)

Så det nå.

Er ikke så mye innom forumet for tiden, har rett og slett for lite tid og energi til det så det blir litt prioriteringer. 

Må også si at det motiverer mindre også enn før, trolig begynner jeg å bli for "voksen" og styrer for mye med voksenrollen i forhold til ungene.

Uansett kos dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VMs: skulle til å skrive det samme, mye RAM (32GB+) og rask SSD (PRO-serien f.eks) kommer en langt med. Kommer til å fokusere på IO (PCIe lanes, RAM+PCIeslotter), RAM og NVME (+ Optane) når den gamle serveren oppgraderes til Black Friday. CPU-kjerner blir bonus :)

Optane 900/905p funker fint til Amd x570 og threadripper. Bruker det selv på Threadripperen.

Lenke til kommentar

Denne nyheten sier at Ryzen 9 3950X yter langt bedre enn Core i9-10980XE i 3DMark Fire Strike.

 

Om det stemmer eller ikke finner vi sikkert ut av om en stund. 

 

We'll focus on the Physics score as that's the test that mainly evaluates the processor's performance. Nonetheless, we want to highlight the fact that the difference in memory speeds could have given AMD a slight advantage. 

 

Når man skal sammenligne to CPUer mot hverandre så er det greit at det gjøres med så lik hardware som mulig. 

Resultatet hadde nok snudd i Intels favør visst AMD hadde blitt utsyrt med treg RAM.

Lenke til kommentar

Hei,

-Hvilke andre alternative HK til Taichi X570 eller hvilket andre hovedkort som er bedre eller tilsvarende kan dere anbefale til 3900X?

 

-Hvilke hovedkort vil dere anbefale til 9900k?

 

Takker og bukker på forhånd.

Budsjett?

 

Man får ikkje noe bedre ytelse med et dyrere hovedkort på Ryzen 3k enn f.eks taichi. Så hva vil du ha av features på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Budsjett?

 

Man får ikkje noe bedre ytelse med et dyrere hovedkort på Ryzen 3k enn f.eks taichi. Så hva vil du ha av features på hovedkortet?

Åja, 

Nei jeg tenkte at om det er andre alternative kort enn Taichi man kan kjøpe, siden Taichi får man ikke kjøpt på noen plasser i fysiske butikker enn på nett. Elkøp og Power selger ikke Taichi :-/

Features, da tenker jeg tilsvarende på Taichi.

 

Si budsjett på 18k.

Lenke til kommentar

Kjøpte PC til søsteren min november 2018.

Ble det noe dritt ram pga budsjett.

CPU: 2600X

Men prøver meg på ryzencalculatoren.

Ram det er snakk om:
https://www.komplett.no/product/922311?noredirect=true

 

Skjønner meg ikke helt på denne kalkulatoren, prøver å finne ut hva type ram jeg har ihht hva jeg kan velge på kalkulatoren å forstår det ikke helt.

 

Noen som kan hjelpe meg? 

Er det Hynix MFR eller Micron A-die eller hva type ram er det jeg har kjøpt egentlig? xD

 

 

Beklager dårlig formulering her, men håper dere skjønner det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...