Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tråd, bekrefter sabla mye som skjer her også nå. Stussa også på profiler da jeg har opodatert 2 ganger siden kjøp og brukt profiler nonstop.

 

Mye varme på lite område=grisevanskelig å få kald kjappt. Får stort sett samme klokkehastighet og temp aktiv eller passiv kjølt på CPU-load (3 radiatorer). Nesten så det kan virke som Noctuabeistet igjen kanskje hadde gjort en bedre jobb enn vannkjølinga pga de sinnsvake heatpipes. Meen så fort GPUen drar gjør vannkjølinga jobben.

 

Fikk forresten USBC-adapter av ASRock i postkassa, gode greier! God kommunikasjon også.

 

Likte uskyldig skrivefeil fra Nizzen forrige side, "sigletråd". I approve.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Uansett hva det er, så er det jo ikkje vits å kjøre over 3800mhz på minne/infinity fabric med 4 brikker. Dette klarer jeg på Taichi x570, så da er det jo samma det hva det er :p

Helt erlig så vet jeg ikkje om det er t-top eller ei. Bare leste at det var t-top i en review.

Uansett hva det er så får jeg masse klikkelyder og dritt hvis jeg kjører fire brikker på 3600MHz. To brikker på samme frekvens går bare godt.

Lenke til kommentar

En liten kul ting jeg har sett på Asrock x570 Taichi er at profilene man lagrer i bios er der selv om man oppdaterer bios! Det er helt konge, fordi da slipper man å begynne på nytt hver biosoppdatering :D Første gang jeg har sett på noen hovedkort.

Alle profilene mine var der etter jeg oppdaterte til ABBA versjonen (5220?) på Asus Rog Strix X470-F Gaming.

Lenke til kommentar

Så noen på nett som skrev at en Gavin fra Anandtech påstår at Taichi ble sendt ut som t-topology til anmeldere før release. Og at de som blir solgt til konsumere er daisy.

 

Har sendt mail til ASRock for å få endelig svar. Alt av informasjon jeg finner på nett er bare rykter.

 

Om du graver frem YT videoen til Buildzoid (Actually Hardcore Overclocking) der han kikker på Taichi'en, så viser han i den hvordan trace'ene fra RAM slot'ene er utformet, og hva det er som viser at de er T-Topology. Om du gidder, kan du jo så sammenlikne på ditt eget HK.

Lenke til kommentar

Da har jeg foreløpig fått minnebrikkene til å fungere. Dette var da Ballistix Sport 3000 2x8GB-brikker. Hva kan man gjøre bedre her? Mente jo at dette var et sett på 16GB, det burde jeg jo skrevet. Foreløpig er dette greit nok for meg

post-12248-0-72854500-1570352554_thumb.jpg

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Da har jeg foreløpig fått minnebrikkene til å fungere. Dette var da Ballistix Sport 3000 16GB-brikker. Hva kan man gjøre bedre her? 

Du har satt feil innstillinger i memory calculator.

Hvis det er 16GB-brikker er det enten dual rank E-die, eller så er det en annen IC enn E-die, last ned Thaiphoon burner og sjekk selv.

 

Vil anbefale deg å se hvor høy minnefrekvens du kan kjøre før du prøver å stramme inn timingene, altså sette alle sekundære og tertiære timinger til auto, primære til noe sånt som 18-20-20-20-40, Geardown Mode på, og så se hvor høy frekvens du klarer å boote.

Lenke til kommentar

Profilene var der på mitt C8H etter flash til ABBA, men det var bare noen av verdiene som var lagret. 

 

Kanskje jeg ikke la merke til de verdiene som evt. lå lagret på mitt Asus C. Hero8 WiFi. For jeg følte at det var mange innstillinger som måtte settes på ny, slik som man egentlig kan forvente når man oppdaterer BIOS.

Lenke til kommentar

Du har satt feil innstillinger i memory calculator.

Hvis det er 16GB-brikker er det enten dual rank E-die, eller så er det en annen IC enn E-die, last ned Thaiphoon burner og sjekk selv.

 

Vil anbefale deg å se hvor høy minnefrekvens du kan kjøre før du prøver å stramme inn timingene, altså sette alle sekundære og tertiære timinger til auto, primære til noe sånt som 18-20-20-20-40, Geardown Mode på, og så se hvor høy frekvens du klarer å boote.

 

Det kan alltids glippe for en hver av oss, så det er tilgitt ;)

Obs! Malwarebytes ga meg beskjed om at den lenken din ble blokkert pga. trojaner. Greit å være klar over. Enten false positive eller reellt.

 

 

 

 

 

Ubrukelige søkeverktøy? Ga null respons:

 

 

 

Og her fant jeg et verktøy som kanskje kunne fortelle meg hvorfor websidetillegget til Malwarebytes reagerte på lenken din:

 

https://rescan.pro/go.php

 

A/V Blacklisted ✖ [server IP] RKN blacklisted

Og:

http://www.isithacked.com/check/http%3A%2F%2Fwww.softnology.biz%2F

 

 

Any iframes? Yes there are. show.

Just a note, social media buttons often show up here. They are probably OK.

https://sitecheck.sucuri.net/results/www.softnology.biz

hehe, ser ut som den ikke likte at det manglet brannmur der..

 

No website application firewall detected. Please install a cloud-based WAF to prevent website hacks and DDoS attacks.

Og

Security Headers

 

Missing security header for XSS Protection.

 

Missing security header to prevent Content Type sniffing.

 

 

Det utviklet seg fort til et jævlig langt urelatert innlegg på et vis. Men nettsiden der var ikke helt god.

Endret av G
Lenke til kommentar

Fulgt litt med på komplett, og bregynner å lure på om det overhodet kommer 3900x til landet? finnes det statestikk?

 

Spennede med 3900 også, om de bildene jeg så på toms hw stemmer kjører den på endel lavere vcore

 

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-9-3900-overclock-65w-world-record-unreleased,6371.html

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

 

Det kan alltids glippe for en hver av oss, så det er tilgitt ;)

Obs! Malwarebytes ga meg beskjed om at den lenken din ble blokkert pga. trojaner. Greit å være klar over. Enten false positive eller reellt.

 

Ja, Thaiphoon burner blokkeres av en del antivirus-programvare fordi programmet har kode for å omprogrammere RAM-brikkene dine, jeg vil fraråde å bruke den funksjonen og heller anbefale at det brukes for å lese RAM-informasjon

Lenke til kommentar

Fulgt litt med på komplett, og bregynner å lure på om det overhodet kommer 3900x til landet? finnes det statestikk?

 

Spennede med 3900 også, om de bildene jeg så på toms hw stemmer kjører den på endel lavere vcore

 

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-9-3900-overclock-65w-world-record-unreleased,6371.html

Tror det er Komplett som er komplett ubrukelige de siste ukene siden juli. Maken til ikketilgjengelige produkter og skyv fram på datoer.. Var mye bedre hos Komplett like rundt etter 7. juli lanseringen.

Lenke til kommentar

Ja, Thaiphoon burner blokkeres av en del antivirus-programvare fordi programmet har kode for å omprogrammere RAM-brikkene dine, jeg vil fraråde å bruke den funksjonen og heller anbefale at det brukes for å lese RAM-informasjon

 

Ok, det også da, sånn utover reaksjon på en URL's hjemmesideinnhold. Var hjemmesiden jeg fikk reaksjon på. Programmet har jeg ikke tatt i med ildtang pga. den rare hjemmesideopplevelsen. Og etter det snåle tidsoverlappet når jeg testet Furmark og Malwarebytes satte et eller annet jævelskap i karantene for å være uspesifikkt løsepengevirus (Ransomware).

 

Viktigste da var å få ut filer som en behøvde med seg, og få få reinstallert Windows fortere enn Svint.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Gavekort fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...