Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

12core skal jeg kose meg med i sommer, og minnehastigheten skal jeg presse så langt det er mulig på luft. Satser på 4600mhz+ :D

 

Hva er vitsen hvis ytelsen i spill er bedre med 1:1 mellom IF og RAM, og at dette stopper på ~1800 MHz (DDR4 på 3600) da? 1:2  gir vel bare høyere latency etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at de heller ønsker å tjene penger på nye produkter enn gamle. Så reformerte 3XX og 4XX blir vel neppe å havne i butikkhyller. Eller?

 

 

Hva skal jeg se etter for å finne et slikt kort da? En av knappene som til venstre på dette kortet fra Asus?

 

Om de har større lagre med 400 serie hovedkort liggende, så skal du ikke se bort fra at de har en interesse av å få solgt dem. ;)

 

Den BIOS knappen og BIOS USB'en der ja, bare å lese bruksansvisningen. Strøm koplet til HK, USB pinne med ny BIOS på, og så trykke på den knappen. Noe i den duren. Nå ser det der voldsomt ut som et Crosshair 7 Hero, og koster vel gjerne rundt 3K nå, var nylig på tilbud til 2,5K. Og jeg mener jeg har sett billigere ned i 2K X570 HK. Hvor gode dise er, er jo en annen sak. En av de mest populære rimelige HK for 2000 serie Ryzen har vært MSI's B450 Gaming Pro Carbon, og det sammen med de fleste MSI hovedkort har også slik BIOS flashback mulighet. Innbiller meg det var i denne tråden brukeren "Rajak" postet et bilde med oversikt bare et par sider bakover?

Lenke til kommentar

Om de har større lagre med 400 serie hovedkort liggende, så skal du ikke se bort fra at de har en interesse av å få solgt dem. ;)

 

Den BIOS knappen og BIOS USB'en der ja, bare å lese bruksansvisningen. Strøm koplet til HK, USB pinne med ny BIOS på, og så trykke på den knappen. Noe i den duren. Nå ser det der voldsomt ut som et Crosshair 7 Hero, og koster vel gjerne rundt 3K nå, var nylig på tilbud til 2,5K. Og jeg mener jeg har sett billigere ned i 2K X570 HK. Hvor gode dise er, er jo en annen sak. En av de mest populære rimelige HK for 2000 serie Ryzen har vært MSI's B450 Gaming Pro Carbon, og det sammen med de fleste MSI hovedkort har også slik BIOS flashback mulighet. Innbiller meg det var i denne tråden brukeren "Rajak" postet et bilde med oversikt bare et par sider bakover?

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/bvfo57/list_of_b350_b450_x370_and_x470_motherboards_with/

denne ?

Lenke til kommentar
Overview

ASRock has always impressed with their Taichi series of motherboards. However, I think they’ve finally exceeded my expectations with their new X570 models. Not only is this one of the absolutely best-looking motherboards on the market today, it’s also one of the fastest X570 motherboards we’ve tested. Good looks and great performance? What more do you really desire!

 

 

 

 

PS: Jeg har selvfølgelig Asrock x570 Taichi på vei :p

 

 

Kan jo ikkje ha noe som "alle" andre skal ha. F.eks Asus, Gigabyte og MSi  :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er i samme båt. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha en PC som ser ut som ett 90 talls diskotek :huh: At de enda har begynt å ødelegge premium monitorene også med masse farger og racing design gjør at jeg styrer langt unna de.

RGB var kjempekult de første månedene. Men etter det har det blitt en pest og plage som infiserer alt ser det ut til. Selv om "min generasjon" har hivet seg over denne rgb-pesten som elsker regnbuer. Neste build jeg går for skal den bli lukket, enclosed.. hvor alle lys skrues av. Ingen glassplate for og se inn eller noe.

 

Håper bare ikke rgb-pesten infiserer mer enn det allerede har gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

CPU og hovedkort ble sendt fra to forskjellige selskaper med to forskjellige befraktningsselskaper. Jeg tror av erfaringa at Komplett med Postnord kommer fram før det andre. Vi får se.

 

 

 
 
3700x
Bestilt 07/07/2019 15:31
Ordre sendt 08/07/2019
 
 
 
 
Tror skallen din behøver en reboot. Du er sikkert bare for gammal blitt. Selv jeg synes at en del dagligvarer er blitt veldig dyre med årene, men så er jeg også blitt noe eldre jeg også  :wee:
Er ikke dette bare en naturlig utvikling da?
Når folk er villig til å betale for gildet så kan de fyre opp prisene:

 

nVidia-skjermkort

mobiltelefoner
(bare for å nevne et par naturlige steder å pirke litt)
 
Nå blir jo utstyrsnivået litt bedre år for år også på de to dingsene da..

 

 

Husk på at Maximus XI Gene er Z390, så ikke så lenge siden det ble kjøpt.

 

Råeste Asus hovedkortet for AMD forrige generasjon (X470) var vel ROG Crosshair VII Hero (med Wi-Fi) og kostet ~3100kr ved lansering. Nå er ikke det råeste Asus kortet en gang, men X570 versjonen, ROG Crosshair VIII Hero (med Wi-Fi), koster i skrivende stund ~5000kr.

 

Som jeg skrev, så hadde jeg fått med meg ryktene om høyere pris på X570 kontra X470, men jeg syns jo det er litt drøyt. Forventa typ Intel brikkesett nivå, da X470 lå et godt hakk under Z370/Z390 på tilsvarende modell.

Lenke til kommentar

Nå ser det der voldsomt ut som et Crosshair 7 Hero, og koster vel gjerne rundt 3K nå, var nylig på tilbud til 2,5K. Og jeg mener jeg har sett billigere ned i 2K X570 HK. Hvor gode dise er, er jo en annen sak. En av de mest populære rimelige HK for 2000 serie Ryzen har vært MSI's B450 Gaming Pro Carbon, og det sammen med de fleste MSI hovedkort har også slik BIOS flashback mulighet.

Vurderte å kanskje kjøpe forrige generasjons flaggskip, istedenfor konsumerkortene denne generasjonen.

 

Men lurer fortsatt på om det vil merkes godt å kjøpe f.eks Taichi, som favoriserer t-topologi. Når jeg selv har to 2x8.

Hadde det ikke vært for dette lille usikre momentet hadde jeg nok bare kjøpt det og ferdig med det.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Vurderte å kanskje kjøpe forrige generasjons flaggskip, istedenfor konsumerkortene denne generasjonen.

 

Men lurer fortsatt på om det vil merkes godt å kjøpe f.eks Taichi, som favoriserer t-topologi. Når jeg selv har to 2x8.

Hadde det ikke vært for dette lille usikre momentet hadde jeg nok bare kjøpt det og ferdig med det.

Går fint ved 3600-3800 Mhz som er sweetspot Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

RGB var kjempekult de første månedene. Men etter det har det blitt en pest og plage som infiserer alt ser det ut til. Selv om "min generasjon" har hivet seg over denne rgb-pesten som elsker regnbuer. Neste build jeg går for skal den bli lukket, enclosed.. hvor alle lys skrues av. Ingen glassplate for og se inn eller noe.

 

Håper bare ikke rgb-pesten infiserer mer enn det allerede har gjort.

Man kan skru av rgb på hovedkort, skjermkort ram, så ser ikke problemet...

Lenke til kommentar

Hva skjer med prisene?AMD Ryzen 9 3900X

Ganske utrolig power klarer å selge den tusen kr billigere en komplett?

Er komplett overpriset eller har power for lav pris i utgangspunktet?

 

Faller prisene så fort, kan det godt tenkes i september vil 3900x koste 4000 kr.

alt de gjør er å sette seg selv som "billigst" selv om de ikke selger varen :p free PR

Lenke til kommentar

Men de risiker hvis noen får bestilt, at man kan bruke avtaleloven eller dekiningkjøp for å få varen til den prisen.

Så ergo ikke smart å selge ting med tap?  Uansett får vel de som kjøper på digitalimpuls og komplett å vurdere om et er særlig smart å kjøpe nå. Men power er vel kanskje vanskeligere på åpenkjøp.

Lenke til kommentar

Men de risiker hvis noen får bestilt, at man kan bruke avtaleloven eller dekiningkjøp for å få varen til den prisen.

 

Hvis du klikket deg inn på linken til Power sin nettbutikk, så ser du at INGEN kan bestille den. Ja, den prisen burde ikke ha dukket opp der, men sikkert en feil noen har gjort. Så ikke gjør dette til et større problem enn det er :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Men de risiker hvis noen får bestilt, at man kan bruke avtaleloven eller dekiningkjøp for å få varen til den prisen.

Så ergo ikke smart å selge ting med tap?  Uansett får vel de som kjøper på digitalimpuls og komplett å vurdere om et er særlig smart å kjøpe nå. Men power er vel kanskje vanskeligere på åpenkjøp.

sjansen for at det skjer er så å si null. pluss tror PR koster mer enn at en bruker kjøper en vare de ikke selger :p

Lenke til kommentar
  • Gavekort fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...