Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

RTX Super-upgrade blir lansert på tirsdag :)

 

Takk for påminnelsen.

 

Er det verdt å vente på tror du, kontra å gå for RX5700 eller RX5700XT ?

 

Hva er hovedforskjellene på de to AMD-GPU'ene, kun litt frekvens opp på XT eller noe annet magisk?

 

Har ikke sett denne ferdig enda:

 

Obs!

Er ikke så fan av Gsync. Støtter nVidia Freesync monitorer ordentlig da?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint med X470 hvis du ikke skal ha PCIe 4.0. Jeg ville ikke brukt det som argument.

 

Personlig tror jeg den egentlige vinnerkomboen er 3600 og et B450/X470. Veldig billig inngangsbillett til veldig god gamingytelse.

 

Får du kjøpt X470 med BIOS som støtter Ryzen 3000? 

Lenke til kommentar

Herregud for en viftestøy på stock AMD grafikkortene.

 

Aner ikke noe om kvaliteten på nvidia-stuntet/kastet inn håndkleet, men verdt å vite om freesync-monitorer ja:

https://www.extremetech.com/gaming/283261-nvidia-admits-defeat-will-support-g-sync-on-freesync-displays

 

On January 15, Nvidia will release an updated driver with support for G-Sync on FreeSync displays for Pascal and Turing-class GPUs.

 

Er ikke meningen å regurgitate things, men det er sikkert andre newbies der ute som behøver infoen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel.

 

Om man spiller Cinebench 24/7, så er dog Ryzen 3k en vinner.

 

Ganske forklarende fra Der8auer om overklokkingspotensialet. Er vel nesten dårligere enn Zen 1 og 2.

 

Så mye for 7nm  :confused:

 

post-42975-0-34252500-1562503150.png

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

vent på tredjeparts :)

 

Noen erfaring på hvor lenge det tar før det kommer slike tredjepartskort fra tidligere års lanseringer?

 

Edit: midt-august i følge denne

https://hexus.net/tech/news/graphics/131810-no-custom-radeon-rx-5700-designs-mid-august-report/

 

Har vært ute av markedet for selvbygg på veldig veldig mange år. Sist var noe AMD-greier, kanskje 2002-2003 eller der omkring. Pluss et el-chipo bygg hvor jeg brukte en brukt Pentium 4 CPU jeg fant på søppeldynga, men kjøpte el-chipo hovedkort til den og 8 Gig RAM bare for å slippe evt. fuktproblemer og annet. (kunne jo være noe galt med HK siden de skrotet den)

Endret av G
Lenke til kommentar

Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel.

 

Om man spiller Cinebench 24/7, så er dog Ryzen 3k en vinner.

 

Ganske forklarende fra Der8auer om overklokkingspotensialet. Er vel nesten dårligere enn Zen 1 og 2.

 

Så mye for 7nm  :confused:

 

Med andre ord en halvgod vente-CPU til neste AMD/Intel-generasjon kommer ut? Ihvertfall for meg som sitter med åregammel hardware som suger..

 

Får jeg med ASUS-hovedkortet jeg nå bestillet inn i neste bygg? Hvor lang blir pineventetiden til DDR5 eventuellt?

Endret av G
Lenke til kommentar

Med andre ord en halvgod vente-CPU til neste AMD/Intel-generasjon kommer ut? Ihvertfall for meg som sitter med åregammel hardware som suger..

 

Får jeg med ASUS-hovedkortet jeg nå bestillet inn i neste bygg? Hvor lang blir pineventetiden til DDR5 eventuellt?

Det kommer helt an på hva slags oppløsning du skal kjøre i og hva slags grafikkort du skal ha.

 

Skal du ha 2070Super/2080/1080Ti og 1440p, så er ikke forskjellen så veldig stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel.

 

Det kan være at Intel satser litt videre på sin 14nm+++ prosess for en god grunn, og ikke bare fordi de har hatt problemer med sin 10nm da. Virker som AMD trenger 7nm+ for å nå høyere frekvenser. 

Lenke til kommentar

Da blir det visst intel på deg alikevel da  :rofl:

 

Akkurat nå...så blir det nok det ja. Får hente frem litt tolmodighet og undersøke videre her :p

 

Mitt 1080Ti kort ble visst flyttet til film/HTPC maskina, så da fikk jeg en unnskyldning for et 2080Ti kort i spill maskina :D

Får kortet til uka, så blir artig å se hvor stor flaskehals min 6900K @ 4.2 Ghz er.

Lenke til kommentar

AMD har ikkje sendt ut ein einaste 3800X til review? Usikker på korleis eg skal tolke det. 

 

Eg var veldig gira på 12 kjerner, men eg har ca. null bruk for max fleirtrådytelse, så akkurat no framstår 3700X som eit veldig godt kjøpt. Kunne tenkt meg å sjå korleis 3800X er til samanlikning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat nå...så blir det nok det ja. Får hente frem litt tolmodighet og undersøke videre her :p

 

Mitt 1080Ti kort ble visst flyttet til film/HTPC maskina, så da fikk jeg en unnskyldning for et 2080Ti kort i spill maskina :D

Får kortet til uka, så blir artig å se hvor stor flaskehals min 6900K @ 4.2 Ghz er.

Det går nok bra. Du har jo Rampage hovedkort som klarer 3400c13 på minnet om du vil med b-die. Ikkje mye flaskehals da tenker jeg. Blir lik ytelse minst som Ryzen 3800x

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • Gavekort fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...