Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det du. Jeg har ventet siden i sommer og sitter på gammel hardware. Men jeg vil gjerne vite hvilken informasjon som finnes.

Informasjon dukker ikkje opp i løse luften uten at noen har testet noe som helst. Mitt råd er å vente til flere har testet, om du lurer. Ellers kan du gjøre som meg å alltid være først ute, å ha det gøy med å sjekke ut eventuelle barnesykdommer selv :D

 

Jeg skal først teste Asrock Fatality pro

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo ytterst få hatt noe av dette inne på lager, komplett har jo bare forventede datoer og det samme gjelder vel expert, så de juger vel ikke akkurat med å ikke ha noe på lager når de aldri har hatt det, men er det mye å henge seg opp i, nei ikke akkurat.

Bestiller du nå må du nesten bare regne med å ikke få med en gang uansett.

Lenke til kommentar

En ting som jeg har prøvd å få frem i tidligere diskusjoner her på forumet (uten særlig suksess må jeg vel innrømme :p). Er hva man kan bruke fps målinger til. Og hva målingene faktisk ikke sier noenting om. La oss si en frametime hvert tiende sekund eller noe slikt henger igjen, slik at samme frame vises på skjermen i 2 skjermoppdateringer i stedet for 1. Det vil kunne være svært merkbart visuelt. Men vil ofte nesten ikke kunne avleses hverken i minimum eller average fps.

 

Jeg synes han her på Hardwareunboxed formidler dette greit, hvordan det kan oppleves i praksis. Og hva jeg ofte har sittet igjen med følelsen av når jeg har testet prosessorer med færre kjerner/minnekanaler/PCIe-baner enn i min egen hovedmaskin. Det kan altså for meg se ut som at det er kjerneantallet som gjør at man unngår de små frametime spikes'ene som man altså kan få selv med lynraske CPU'er som 7700K. Men jeg har ikke tidligere (tror jeg) vært dum nok til å ha prøvd meg på et slikt utsagn her. :p

 

Hos Hardware Unboxed var de uheldige med å få et system som ikke boostet korrekt slik man ser på single thread poengsummen deres i Cinebench. Og man ser da også at det er veldig liten forskjell i deres minimum fps, og average fps. Med korrekt boosting tror jeg det er god sjanse for at deres Ryzen CPU kunne gitt vesentlig bedre målinger. Men for meg er det uansett opplevelsen som er det viktigste. Og jeg syntes dette var oppløftende for Ryzens del å høre. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jo ytterst få hatt noe av dette inne på lager, komplett har jo bare forventede datoer og det samme gjelder vel expert, så de juger vel ikke akkurat med å ikke ha noe på lager når de aldri har hatt det, men er det mye å henge seg opp i, nei ikke akkurat.

Bestiller du nå må du nesten bare regne med å ikke få med en gang uansett.

Hva snakker du om nå?

 

Så du ikke hva jeg skrev tidligere?

 

Når jeg bestilte sto det altså i grønn skrift "få på nettlager" hos expert, som da vil bety at det skulle kunne hentes i butikken om 3-7 dager, men nå sendes det altså ikke før den 10.

Det er ikke noe jeg bryr meg noe spesielt om/plager meg, men jeg skjønner ikke helt hva det er du kommenterer på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så CH6 problemene er grunnet software, og ikke hardware?

Noen vil kanskje si PEBCAK. :)

Har man vært med en stund installer man ikke alt av software fra produsent.

Som f.eks. Asus Update (som nå tydeligvis skal leke MS og tvangsoppdatere Bios=svært lite gjennomtenkt).

 

Seriøst:

Det har vært ulik erfaring for min del vedrørende diverse utilities som kan installeres fra hk-produsent.

Vil ikke si at Asus har vært de verste i så måte, og mye har endret seg over tid.

Nå til dags oppdateres Bios problemfritt mens OS(Windows) kjører.

I "gamle dager" måte det gjøres via diskett ved boot - "only" :)

For CH6 må det være noe fundamentalt galt.

Dagens hk skal da ha en "failsafe" BIOS funksjon selv på "billige" hk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...