Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Enig med JayzTwoCents, jeg kommer til å vente med å kjøpe Ryzen til alle barnesykdommene, som naturlig nok følger med en helt ny plattform, er fikset.

Gleder meg til å kose meg med 8 cores, Intel sine 8 core CPUer er for dyre for meg, med mindre Intel reduserer prisene veldig kraftig, så blir ikke min neste CPU fra Intel.

 

Helt enig med deg, selv tenkte jeg å bygge meg ny maskin i sommer. håper de har fått fjernet de fleste barnesykdomene til da og at ryzen 5 og 3 også har kommet ut til da. Tror selv jeg kommer til å gå for Ryzen 5 denne gangen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke bare i spill man har de barnesykdomene, men også hos hovedkortprodusentene og BIOS utgavene de har fått ut til nå. Det er de barnesykdomene jeg kommer til å vente på at blir fikset. At den ikke nødvendigvis når helt opp til Intel i spill er ikke like viktig for for meg, spill er bare en bonus for min del når det kommer til PCen.

Lenke til kommentar

Nå blir det garantert slutt på dårlig kontakt i USB port problematikk her i huset! :p

 

Kjøpte 2!! HK. :p Tok både et Prime og C6H, nysgjerrig på om de 2 ekstra Power phase'ene på C6H oversettes til høyere OC. Det er neppe verdt 1100Kr over Prime. Men så har jeg jo et 1080 Strix som skal i den maskinen, så det kommer til å bli veldig søtt. :p

 

Blir bare luftkjøling, så jeg tok med "CORSAIR CARBIDE CLEAR 400C". Har litt trua på den. Med 3x 120mm AF vifter i front med fri "sikt" mot komponentene bør det bli nok av god og kald luft for både R7 1700 og 1080Strix'en.

 

Fikk bare tak i CL16 3200MHz RAM brikker, men satser på å finne noen med CL14 som kan ta over senere..

Lenke til kommentar

Neida, bare en maskin. :) Jeg regner med Prime kortet går i retur ja, selv om jeg misstenker C6H kommer til å gi lite ekstra for pengene. Men du vet, synkroniserte LED lys med skjermkortet er jo ikke å kimse av det heller.. Bare at jeg har kabinettet på venstre side av pulten så LEDs innifra ikke skal reflektere i skjermen. :p

Lenke til kommentar

Det er først og fremst valg av hovedkort som holder meg tilbake, jeg er veldig usikker. Både på valget mellom B350 /X370 eller på hvilket kort jeg skal gå for

Mitt tips er bare pass på at det har Intel Lan. Dårlige erfaringer fra tidligere med andre typer. Er vel stort sett bare X370 korta som har det. Så lenge du ikke skal bruke WiFi da.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Neida, bare en maskin. :) Jeg regner med Prime kortet går i retur ja, selv om jeg misstenker C6H kommer til å gi lite ekstra for pengene. Men du vet, synkroniserte LED lys med skjermkortet er jo ikke å kimse av det heller.. Bare at jeg har kabinettet på venstre side av pulten så LEDs innifra ikke skal reflektere i skjermen. :p

LOL  :rofl: 

Ikke bare jeg som digger LED's

:new_woot:

Lenke til kommentar

Enig i at det ikke blir rettferdig å kritisere AMD så mye for litt problemer nå i starten. Og regner med at det meste av det vi har sett til nå av litt større problemer vil gå ganske greit å fikse opp i. Samtidig må det jo være lov å vente en mnd eller to til det faktisk er fikset før en tar en avgjørelse. 

 

Angående den YT videoen med OC. Jeg tror han fyren har rett når han sier vi bør ignorere temperaturerene han kom frem til. 1700 er jo utrolig mye kjøligere enn de andre. Og bare litt bak i frekvens og ytelse. Selv om 1700 hadde vært en bedre chip enn 1800X virker avstanden for stor til at resultatene kan stemme. Det er jo og mange andre OC tester ute, og jeg har ikke sett noe lignende der.

 

 

Er det ellers kommet noen OC tester med vannkjøling som gir noen identifikator på hva folk som er klare med vannkjøling kan forvente seg å oppnå? 

Lenke til kommentar

Par stycken nu som fått brickat CH6 då det plötsligt har uppdaterat uefi av sig självt. Någonting är fullständigt galet med en del kort, medans andra kort verkar kanon. Gigabyte och G.Skill 3200 CL14 ram verkar vara en safe kombo so far. Stor skillnad på single och double rank moduler också.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er jeg glad for at Vega drøyer, for da kan barnesykdomene med Ryzen bli fixa før jeg går til innkjøp av begge :) mest sannsynlig hvertfall.

 

Gleder meg til vi får litt feedback fra brukere her også ang. Ryzen, litt lettere og forholde seg til noen som bruker dataen til daglig spilling og andre ting enn bare sånne standariserte tester hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...