Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PantZman skrev (35 minutter siden):

G.Skill TridentZ Neo DDR4 3600MHz CL16 32GB (2x16GB) Hynix C-die(???) fra 2213,- Vet ikke hvordan de presterer eller OC potensialet. Sikkert mer moro med et av kittene over. ;)

De fleste kittene finnes også som 16GB (2x8GB) om du synes det er nok.

Gikk for dette settet selv tror jeg, tror dere det klarer 3800? Om ikke klarer jeg meg nok, så får man se på evt oppgradering ved en senere anledning om det viser seg at det har noe for seg.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg orker å spontan kaste meg på bestillinger av ny cpu nå. Men dere som har vært med på disse lanseringene og fulgt med, hvor lang tid har det fått frem til nye AMD cpu'en er «hyllevare»?

 

Tenker jeg vil se ann om det er vits i å oppgradere fra 8700k jeg har nå. Driver kun med spilling :p Battlefield spiser jo CPU Power!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Heldiggrisen som kjøpte en 5600X på ebay tester videre. 4.7GHz + 3800cl12 ram gav gode resultater. Imponerende CB. Overraskende lite drop i Aida64 å gå fra 3000cl14 og stock CPU til 3800cl12 og 4.7GHz. Ns ned fra 54 til 50. Ikke veldig mye økning i read heller. Min i5 8400 + 2666cl13-ram greier vell 52ns, men blir totalt frakjørt i alle spill jeg har testa av Ryzen 3600 som kjører 3733cl15 og får 66ns :p

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (1 time siden):

Gikk for dette settet selv tror jeg, tror dere det klarer 3800? Om ikke klarer jeg meg nok, så får man se på evt oppgradering ved en senere anledning om det viser seg at det har noe for seg.

Det kommer nok mer an på minnekontrolleren på CPUen. Er ikke alle som klarer 1900 FCLK. Klarer du f.eks 1866 FCLK (3733MHz RAM) så tror jeg du skal være fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...