Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

RRhoads skrev (20 timer siden):

Jeg tror jeg har blitt spurt én gang om å bli med i den undersøkelsen siden jeg fikk Steam. Det er ikke sånn at denne informasjonen blir hentet automatisk.

Är väl likadant bägge vägar i så fall. Dom ger ju inte fan i att fråga AMD users på samma sätt att dom knappast bara frågar Intel users.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Cowboystrekk said:

Steam skriver at det er frivillig selv. Hva er vitsen med å sende ut forespørsler om å delta hvis det uansett er automagisk? Jeg tror ikke det er det. Når det er sagt gir nok Steam survey et ganske greit bilde av hvilken hardware mange sitter på. Det har f.eks vært en solid økning siste 18mnd på folk som har 6 og 8-kjerners CPUer og AMD har gått fra ca 16% markedsandel på CPU til 22%, høres høyst plausibelt ut. Nvidia ligger fortsatt på rundt 75% på gpu, AMD på 15% og Intel på 10%.

Blir ikke det litt som at google likevel innhenter posisjonsdata fra mobilen din selv om du deaktiverer det i android?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (26 minutter siden):

Blir ikke det litt som at google likevel innhenter posisjonsdata fra mobilen din selv om du deaktiverer det i android?

Google pleier jo ikke spørre engang ;) Jeg ser liksom ikke logikken i at Steam gjør dette automatisk og i tillegg sender ut forespørsler ved jevne mellomrom om du vil delta eller ikke?

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Cowboystrekk said:

Jeg ser liksom ikke logikken i at Steam gjør dette automatisk og i tillegg sender ut forespørsler ved jevne mellomrom om du vil delta eller ikke?

Å dele telemetri om brukere er den "nye" forretningsmodellen, som også oppfordres av stater verden over. A brave new world...

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (10 timer siden):

JA, men med lav fps grunnet latency fra hællvette!

Crysis eeeelsker kjerner så da veier det kanskje opp for latency ;) 

TR 3990X kjører faktisk Crysis med CPU render: 

 10:10. Går ikke akkurat fort, men det går! Verdens kraftigste maskin kjører nok Crysis rimelig greit når en 3990X greier det så vidt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Crysis eeeelsker kjerner så da veier det kanskje opp for latency ;)

 

Crysis gir totalt blaffen i kjerner, swiftshader skalerer derimot brukbart (ikke bra) med flere kjerner: https://github.com/google/swiftshader

For Crysis med dedikert grafikk er ditt beste håp 4-kjerner Intel overklokket til maksimal frekvens med raskest mulig minne. Uten HT selvfølgelig.

Videoen du linker til bruker Swiftshader til å kjøre spillet uten dedikert grafikkort

 

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (Akkurat nå):

 

Crysis gir totalt blaffen i kjerner, swiftshader skalerer derimot brukbart (ikke bra) med flere kjerner: https://github.com/google/swiftshader

For Crysis med dedikert grafikk er ditt beste håp 4-kjerner Intel overklokket til maksimal frekvens med raskest mulig minne. Uten HT selvfølgelig.

Videoen du linker til bruker Swiftshader til å kjøre spillet uten dedikert grafikkort

 

Du har rett, nå tenkte jeg Crysis 3 ;)

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Nizzen said:

Skalerer Crysis med mere enn 8 tråder? Eller kanskje 12 som Battlefield?

Viktig å nevne hvilket Crysis spill da det er flere enn ett. Det siste, Crysis 3 kan bruke flere kjerner ja. Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange. Battlefield 5 bruker flere så klart, men det er et vesentlig nyere spill også. Digital Foundry på YT har brukt mye Crysis 3 i sine CPU tester.

Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Viktig å nevne hvilket Crysis spill da det er flere enn ett. Det siste, Crysis 3 kan bruke flere kjerner ja. Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange. Battlefield 5 bruker flere så klart, men det er et vesentlig nyere spill også. Digital Foundry på YT har brukt mye Crysis 3 i sine CPU tester.

Var snakk om 3 nå da.. Du ser jo hva jeg quota...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...