Gå til innhold

Erfaringer fra Orange-store


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på desperat utkikk etter en habil telefon med dual-sim (min HTC M8 er bortimot ubrukelig), men dette viser seg å være lettere sagt enn gjort - da de færreste modeller tas inn i landet med støtte for dual sim.

 

Har sett etter Xperia Z5 Premium blant annet, og fant denne på Orange sin nettbutikk. De har en egen "norsk" avdeling på webshoppen sin og er jo en seriøs internasjonal aktør - men hva slags forventninger kan jeg ha til en telefon jeg har kjøpt der? Kommer den med norsk android? Vil den ha software fra Orange?

 

Har sett på denne:

http://store.orange.com/no/mobile-phones/sim-free-phones/sony-z5-premium-32gb-chrome-283834/

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan se drives nettbutikken av Expansys på lisens fra Orange.

 

Under punkt 1.8.1 og 2.2 i T&C kommer det frem at moms ikke er inkludert, noe som innebærer at du må betale 25% i moms i tillegg.

 

Har handlet fra Expansys for et par år siden, også det en mobil som ikke var lett å få tak i i Norge. Da fikk jeg telefonen tre dager etter bestilling og faktura fra transportselskapet på moms og tollbehandlingsavgift i etterkant. Så det blir fort en del mer enn 7660 kroner. Ikke forvent Norsk OS.

Endret av PS360
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Nå har jeg ikke kjøpt noe fra Orange Store, men jeg har gjentatte ganger sendt dem mail der jeg spør om dette med mva og fortolling, og ikke fått noe svar.

Så jeg anser butikken som lite seriøs.

 

Det kan umulig være så vanskelig å svare på en mail. De har tross alt hatt et par uker på seg. Da kan jeg tenke meg at garantisaker heller ikke er så effektivt håndtert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...