Gå til innhold

Hva skjedde med tolerante Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som dette var fra en demonstrasjon... Demonstrasjoner har en tendens til å være voldelige, uavhenging om det er nordmenn eller flyktninger som demonstrerer mot ett eller annet.

 

 

Når det er venstreekstreme nordmenn ja. Når Blitz eller Natur & Ungdom osv. "demonstrerer" blir det alltid vold.

 

Jøder i Norge kunne ikke engang holde markering for krystallnatten uten at muslimer og blitzere angrep dem og politiet beordret markeringen avsluttet.

 

Venstreradikale hater frihet, akkurat som konservative muslimer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg mener dette handler om media, og medias oppslutningen gjennom denne perioden. Hvordan de fremlegger saker, påvirker hjernen og tankegangen til oss mennesker. Man skal ikke tro på alt man leser, sies det, nettopp dette synes jeg burde legges høyere i denne situasjonen vi lever i i dag.

 

 

Svenske medier sensurerer nesten alt innvandringskritisk og dysser ned saker hvor de begår kriminalitet osv.

 

Derimot hauser de opp saker hvor etniske svensker gjør ting som ikke er bra, og hauser også opp stemningen imot folk som er kritiske.

 

Nå ser vi resultatet i Sverige. I Norge og Danmark har vi heldigvis hatt, stort sett, åpne debatter, selv om det også her har vært tendenser i media til å overdrive og underdrive. Uansett er norske medier blodrøde, så at de står på innvandringskritisk side er helt feil (om det var det du mente).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Finland, du har noen fine argumenter innimellom og mange videoer som setter ting i perspektiv, men du må slutte med slike ting som; NATO = Sunni Islam, det tar bort en del av det du prøver å få frem gjør at du virker useriøs eller at folk ikke gidder å høre på deg er mer riktig å si :)

Finland er bare nok en konto i en lang rekke kontoer som personen bak har skapt. Dette er et troll som blant annet har klart å si at Breivik er en helt. Det er en person som har laget oppimot 20-30 kontoer her på forumet. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Finland, du har noen fine argumenter innimellom og mange videoer som setter ting i perspektiv, men du må slutte med slike ting som; NATO = Sunni Islam, det tar bort en del av det du prøver å få frem gjør at du virker useriøs eller at folk ikke gidder å høre på deg er mer riktig å si :)

Finland er bare nok en konto i en lang rekke kontoer som personen bak har skapt. Dette er et troll som blant annet har klart å si at Breivik er en helt. Det er en person som har laget oppimot 20-30 kontoer her på forumet.

 

 

Jeg tør påstå "han" ikke en gang består Turing testen. Bot?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jøder i Norge kunne ikke engang holde markering for krystallnatten uten at muslimer og blitzere angrep dem og politiet beordret markeringen avsluttet.

 

 

 

Når var dette, og har du kilde? Holder et ganske godt øye med den radikale venstresiden selv, og synes alltid det er like interessant å se hvordan de forholder seg til det når det oppstår konflikter mellom "offergruppene" de påstår seg å representere (konservative muslimer VS feminister og homofile, eksempelvis) - men om dette stemmer har det gått meg hus forbi. 

Lenke til kommentar

Ja, det er trist å se hvordan disse stakkars flyktningene ødelegger vårt land og kultur. Det er områder i Stockholm hvor ambulansepersonell ikke kjører uten politieskorte, det er områder der hvor politiet ikke kjører inn alene, fordi hvis de er borte fra patruljebilen er det mulig de kommer tilbake og dekkene er punktert, rutene knust. Det er foreslått og ønsket av ambulansepersonell skal begynne med skuddsikre vester i visse områder.

 

Dette er en direkte konsekvens av ikke-vestlige muslimske immigranter. Dette er ikke ønskelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hører dette ganske ofte, at norge og nordmenn plutslig har blitt intolerante og lite villige til å hjelpe også videre, men er det virkelig intoleranse å peke på spesifikke problemer med den ukulturen som vi ser blomstrer blandt spesielt menn med islamsk bakgrunn?  Er det intoleranse å si at nok er nok eller er det forventet at vi skal bukke og nikke til norge er like fattig som det fattigste landene i verden og alt av pensjons ordninger, gratis sykehus og lignende er en saga blott og vi ikke er i stand til å hjelpe oss selv engang?

 

Har inntrykk av at toleranse kortet blir trukket for å kneble all diskusjon og debatt jeg, på lik linje med rasisme kortet blir trukket frem så fort muslimer kritiseres for å ende den debatten også...

 

Sant og si regner jeg ikke med at jeg kommer til å motta noen pensjon når den tiden kommer om en femten-tyve år. Jeg går ut i fra at alle pengene er sølt bort av våre myndigheter og/eller at vi har fått et nytt økonomisk krakk som har røsket bunnen ut av den norske økonomien og at det norske velferds systemet er veldig innskrenket og at det ikke kommer til å være noen penger å hente der, selv om jeg har betalt skatt og avgifter i alle. Alle systemer har sin ende og jeg regner med at den enden vil komme i disse velferds godene før jeg får nytt godt av den, men det gjør meg egentlig ikke så mye. Skal nok klare meg allikevel jeg, på et eller annet vis. Noen vil sikkert si at dette er å rope ulv-ulv, men slik jeg ser det så er dette konsekvensene av uhemmet innvandring av mennesker som stort sett ikke bærer sin egen vekt i samfunnet en gang, men som stort sett lever på velferds ordninger som noen selvsagt må betale... Bedre å være beredt for det verste tenker jeg...

 

Men vi er altså ikke tolerante nok før vi ser vår egen fremtid i grus, er det så? Vi er rasister og intolerante som ikke syntes at vill og uhemmet innvandring er veien å gå, er det slik? Vi er altså intolerante som roper vasku over et tankegods og en ukultur som hører hjemme i middelalderen, vi er intolerante som påpeker at de fleste som kommer hit fra ikke vestelige land veldig ofte ikke har utdannelse (og hvor mange hamburger og kebab teknikkere trenger vi egentlig?) og mange av dem regelrett juger om hva de er utdannet som?

 

Vi er egentlig intolerante i det store og det hele om vi ikke nikker og bukker og neier og ser den andre veien... Og selvsagt er dette en grei måte å kvele alle diskusjoner å, for hvem vil vel egentlig fremstilles som intolerant?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har lurt fælt på dette i det siste... Det var jo bare ett år siden nordmenn var tolerante og tok godt imot de stakkars flyktningene. Nå for tiden virker de fleste ganske så trangsynte, og prøver å få det til å se ut som om alle flyktningene er onde mennesker som bare vil oss vondt. Trist å se hvordan dette utvikler seg :(

Tolerante Norge ble voldtatt av sin egen naivitet. Det er ikke det at folk begynner å åpne øynene som er trist. Det er hva man ser når man åpner øynene som er trist.

 

Alle flykninger er ikke onde. Men flykningstrømmen påfører samfunnet åpenbart mer problemer enn goder. Flykningstrømmen er dermed destruktiv for samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hemmelige beskrivelser fra politiet lekket i Sverige:

 

"Hele 52 områder eller bydeler i Sverige har havnet på listen over lovløse, farlige og utsatte steder. Multikriminelle herjer fritt, barn bærer våpen, narkotika selges åpenlyst og maskerte grupper steiner politibiler."

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Hemmelig-politirapport-Her-er-Sveriges-farligste-nabolag-8344340.html#xtor=RSS-3

 

Vet ikke jeg, kanskje det som skjedde med Norge var at folk ikke ønsket dette hit også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hemmelige beskrivelser fra politiet lekket i Sverige:

 

"Hele 52 områder eller bydeler i Sverige har havnet på listen over lovløse, farlige og utsatte steder. Multikriminelle herjer fritt, barn bærer våpen, narkotika selges åpenlyst og maskerte grupper steiner politibiler."

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Hemmelig-politirapport-Her-er-Sveriges-farligste-nabolag-8344340.html#xtor=RSS-3

 

Vet ikke jeg, kanskje det som skjedde med Norge var at folk ikke ønsket dette hit også?

 

Det er jo tydelig fortsatt de som ønsker dette hit. En god del av de sitter i stillinger innenfor politikk og media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hemmelige beskrivelser fra politiet lekket i Sverige:

 

"Hele 52 områder eller bydeler i Sverige har havnet på listen over lovløse, farlige og utsatte steder. Multikriminelle herjer fritt, barn bærer våpen, narkotika selges åpenlyst og maskerte grupper steiner politibiler."

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Hemmelig-politirapport-Her-er-Sveriges-farligste-nabolag-8344340.html#xtor=RSS-3

 

Vet ikke jeg, kanskje det som skjedde med Norge var at folk ikke ønsket dette hit også?

 

Det er jo tydelig fortsatt de som ønsker dette hit. En god del av de sitter i stillinger innenfor politikk og media.

 

Nei, nei og nei. Skal du dra frem konspirasjonsteorier om at venstre-ekstreme styrer vår politikk og media må du lenger ut på landet.

 

Når det gjelder flyktningene fatter og begriper jeg ikke at folk ikke innser at en ikke kan skyve alle under én kam. Det blir som om jeg skulle ha tatt frem nyhetsartikkler om nordmenn som har begått drap/voldtekt for å så konkludere med at alle nordmenn dermed er onde mennesker.

 

Som jeg sa tidligere har jeg en del venner fra midtøsten selv, og de er de mest snille og omtenksomme folkene jeg har vært borti. Traff nylig en familie i Oslo som fortalte sin historie om krigen i Syria og hvordan det har påvirket livene deres, ganske så trist når du får høre deres opplevelser. Selvfølgelig skal disse krigstraumatiserte folkene tas godt vare på! Klart det kan virke skremmende for de trangsynte å se folk med annen hudfarge, men det får da være grenser.

Endret av Sas Kloten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Har lurt fælt på dette i det siste... Det var jo bare ett år siden nordmenn var tolerante og tok godt imot de stakkars flyktningene. Nå for tiden virker de fleste ganske så trangsynte, og prøver å få det til å se ut som om alle flyktningene er onde mennesker som bare vil oss vondt. Trist å se hvordan dette utvikler seg :(

 

Det jeg er møkk lei er påstander om at folk som er imot masseinnvandring og alltid skal være "trangsynte" eller rasister.

 

Forklaringen er såre enkel: Folk har fått mer erfaring med innvandring, og de liker ikke det de ser. Dette er innvandrernes egen skyld. Særlig er det muslimske innvandrere som har gjort seg upopulære. Dette har de i stor grad klart på egenhånd.

 

Å kalle dem flyktninger er forøvrig vrøvl. Nesten samtlige er økonomiske flyktninger og folk på velferdssøken. De er ikke på flukt, men ønsker å leve som de gjør i dag, bare bedre. De fleste har null ønske om å integrere seg eller få seg en jobb.

 

 

 

Absolutt alle skjønner at det er en grense for hvor mange flyktninger et land kan ta imot, selv de største tilhengerne av tilstrømningen skjønner at det går en grense for kapasiteten Norge har. Men hvor går grensen? Det er selvsagt diskutabelt, men det irriterer meg, antakelig like mye som deg, at det ikke er mulig å ta opp det spørsmålet uten å bli stemplet som innvandrer fiendtlig og rasist?

 

Skal man ta den diskusjonen, så må man rett og slett se objektivt på situasjonen. Det nytter ikke å grave seg ned i enkelt situasjoner! Det finnes alltid personlige tragedier. Og for hver familie (og helst kvinner og barn) som media klarer å smøre ut som reine offer for Statens grusomheter, så finnes det 100 flere som antakelig har det verre. 

 

Men å løfte hodet opp fra enkeltsaker i media viser seg vanskelig, men det ser kanskje ut for at det endelig har gått opp for mange..

Lenke til kommentar

Men å løfte hodet opp fra enkeltsaker i media viser seg vanskelig, men det ser kanskje ut for at det endelig har gått opp for mange..

 

Enkeltsaker (flertall) som omhandler det samme blir vel egentlig ikke enkeltsaker lenger? Det er desverre altfor mange saker om negative ting, vi kan ikke lenger avvise dem fordi de er mer eller mindre uavhengige av hverandre.

 

Edit; Eksempel; Det er en skole der det er 100 elever og 50 av dem har ikke lært å lese. Hvis vi får 20 presentert hver for seg så regnes det vel som enkeltsaker, men sakene kombinert tilsier noe helt annet enn at "det er enkeltsaker, skolen har ingen problemer med å lære elevene å lese". Siden det er enkeltsaker så er det vel heller ingen grunn til å utføre videre etterforsking og få fokus på skolens problemer.

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...