Gå til innhold

Slett denne appen og få 20 prosent bedre batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Til dere som hisser dere opp...

 

Til en viss grad kan jeg være enig i den unødvendige tabloidiseringen av overskriftene for å jage klikk på artikler.

Men dere vet at det er enkelt å IKKE klikke på en artikkel som dere ikke er interessert i?

 

Hisser meg ikke opp, men blir rett og slett litt trist når jeg ser hvilken vei dette går med en tidligere meget bra side! Jeg klikker med vilje aldri på denne typen artikler, men velger heller å lete frem forumtråden for å skjønne hva det egentlig handler om.

 

Siden jeg har vært fast leser av hw.no og søstersidene i over 12 år, så har jeg valgt å la annonser være på på sidene deres for å støtte driften. Men nå er snart begeret fullt, og det eneste som egentlig holder meg igjen på siden er diskusjon.no 

For min del så er det slike diskusjoner som dette så gjør at jeg mister interessen for å være på diskusjon.no. Jeg blir selv trist når jeg ser 30+ poster med diskusjon som ikke har noe som helst med selve saken å gjøre. Alle er så himla opptatt av å finne feil og prøve å finne noe å irritere seg over at man mister helt fokuset fra hva som var budskapet i en artikkel.

 

Jeg er også enig en som skrev at man bare kunne la være å klikke seg inn på slike artikler. Dersom man først har klikket seg inn på dem så er det jo sin egen nysgjerrighet man burde irritere seg over og ikke forfatteren.

 

Får vel igjen gjenta at jeg ikke klikker meg inn på sånne artikler. Pleier heller ikke å orke å nevne frustrasjonen min over fordummende "clickbait" overskrifter heller. Men faktum er at jeg alltid har likt hw.no og søstersidene, bla fordi de opprettholdt visse standarder mye lenger enn mange andre i bransjen. 

 

Ser nå at forfatter har endret overskrift, takk for det!

Lenke til kommentar

Jeg slettet FB appen for lenge siden, og opplevde bedre batteritid. Mye bedre å bare bruke den i browser. For fb er jo egentlig lahet for browser, og appen er bare en port av nettversjonen. Forferdelig UI, ressursforbruk og generelt hele måten den er bygd opp på. Svært uegnet for mobil. Messenger kan du til sammenligning bruke mer, men den bruker ikke usannsynlig mye strøm. Den ble lagd til mobil, ikke en elendig port som fb appen. Burde blitt fjernet på grunnlag av lav kvalitets app.

Lenke til kommentar

Til saken for min del også da... :)

 

Jeg har hatt Facebook sin app på telefonen i flere år, og med unntak av de problemene de hadde for et par måneder siden, og som de kjapt kom med en reparasjon av, opplever jeg ingen problemer med at appen bruker mye strøm. Sjekket nå, og den ligger i snitt på rundt 8-10%. Kan sikkert skru av bakgrunnsoppdatering og dermed gå ned til 7-8%, men jeg ser ikke helt poenget i mitt tilfelle.

 

Dessuten er jeg godt fornøyd med hvordan den fungerer, og da beholder jeg den nok.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Hei, alle sammen!

 

Vi tar til oss alle kommentarer og tilbakemeldinger dere kommer med, og er enig i mye av det som kommer frem her. Den opprinnelige tanken var at Facebook-appen var såpass i fokus i bildet at det var en selvfølge hvilken app det var snakk om, men der ser det ut som at vi bommet. Jeg har nå endret tittelen til å ha med "Facebook", slik at det kommer klarere frem hva saken handler om.

 

Mvh

 

Niklas Plikk, Nyhetssjef

Takk! :)

Lenke til kommentar

 

FACEBOOK: Facebook-appen er en av de mest brukte på vår iPhone. Den kan samtidig bruke opp så mye som halvparten av batteriet. (Foto: Lars Wærstad, Side3.no) Slett denne appen og få 20 prosent bedre batteri

 

1. Hva får dere til å tro at jeg bruker iPhone?

2. Hva får dere til å tro at jeg har installert en Facebook-app?

 

Når artikkelen tar utgangspunkt i påstander som slett ikke gjelder mange av leserne så blir det for tøvete. Prøv å skrive titler og innhold uten å påstå en hel masse tull om leserne! Når det strømmer på med tullete påstander om hva vi har, må gjøre, må skaffe etc så blir jeg bare irritert og trøtt på å lese alt dette tullet

 

Gjentatte clickbait-svindler og holde leserne for narr er ikke en oppskrift på å beholde lesere!

 

 

Samme her... 

blitt clickbait tullenettsted dette her vist. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm... Kanskje det har litt med bruk å gjøre også? Facebook hos meg ligger på 14-15 prosent, absolutt en andreplass, men jeg har en lese app je har brukt mye i det siste for å lese manga, denne ligger på nærmere 50% de siste 23 timene.

(Veldig mange timer lesning før sengetid som er bakgrunnen det)

 

De siste 14 dagene gjelder det samme, selv om app nr. 1 da ligger på 34% og fortsatt er mangaviseren.

 

Hvis man da har face på opptil 30-40% så tilbringer de ihvertfall mer tid der enn meg.

 

Nå skiller vel heller ikke iOS på hva som faktisk er bruken, om det f.eks. Er skjermen som står for størsteparten av bruket. Du kan kun se hvor mye skjermtid appen har hatt, og prøve å trekke en konklusjon ut av det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

sir-alex: 3,2 millioner nordmenn bruker facebook, altså 1,8 millioner som ikke bruker det.

Jeg vil kalle det mange.

I tillegg har vi alle som bruker facebook, men ikke via denne appen.

Aner ikke hvor mange det utgjør, men tør påstå det også er mange.

 

Apple har veldig få telefoner.

Selv om iPhone-serien deres er blant de mest solgte så betyr det ikke at de har stor markedsandel.

Men uansett, som AtW nevner så gjelder det sikker Android-appen også.

 

Uansett, 1,8 millioner ++ er mange.

Jeg skjønner ikke hvorfor tek gidder å komme med påstandene i utgangspunktet når det er så lett å la være.

Bare et lite forslag:

"Denne appen tapper mye batteritid", "Vurder om disse appene er verd batteriforbruket", "Har du denne appen bør du være klar over hvor mye batteri den sluker", "Viste du at en enkelt app kan ta så mye som 20% av batteritiden?", osv.

Helt uten å påstå at leserne har dings X eller program Y.

 

 

 

 

Det der ble en Major Backfire...

Samtlige av de forslagene dine om alternative overskrifter vil resultere i enda større "Click-Bait"-faktor.

 

Overskrifter som f.eks...

Overskrift 1...:

"Har du iPhone så bør du være oppmerksom på at FaceBook-Appen sluker opp en god del av batterikapasiteten din."

Eller som i dette tilfellet...

Overskrift 2...:

"Har du iPhone eller en Android-tlf så bør du være oppmerksom på at FaceBook-Appen sluker opp en god del av batterikapasiteten din."

 

Overskrift 1...: Har man en iPhone og bruker FaceBook-Appen.

Da klikker man seg selvfølgelig inn på denne artikkelen og leser den.

Bruker man ikke FaceBook-appen eller eier ikke en iPhone for den sakens skyld.

Da klikker man logisk nok ikke på overskriften og leser artikkelen.

 

Overskrift 2...: Har man en iPhone eller en Android-tlf..., og bruker FaceBook-Appen.

Da klikker man seg selvfølgelig inn på denne artikkelen og leser den.

Bruker man ikke FaceBook-appen eller eier ikke en iPhone eller en Android-tlf for den sakens skyld.

Da klikker man logisk nok ikke på overskriften og leser artikkelen.

 

Konklusjon...:

Er saken akktuell for deg så leser du logisk nok artikkelen.

Er saken uakktuell for deg så leser du logisk nok ikke artikkelen.

 

Jeg for min del leser mye som ikke er direkte akktuelt for meg..., men det er bare fordi jeg er så nysgjerrig av natur.

Og i dette tilfellet fordi en kompis av meg bruker iPhone og er stadig inne på FaceBook-appen.

Han syter støtt og stadig om at han må lade tlf'en til alle døgnes tider.

Nå kan jeg gjøre ham oppmerksom på dette.

Så denne saken var meget informativ og på ingen måte villedende.

Lenke til kommentar

 

sir-alex: 3,2 millioner nordmenn bruker facebook, altså 1,8 millioner som ikke bruker det.

Jeg vil kalle det mange.

I tillegg har vi alle som bruker facebook, men ikke via denne appen.

Aner ikke hvor mange det utgjør, men tør påstå det også er mange.

 

Apple har veldig få telefoner.

Selv om iPhone-serien deres er blant de mest solgte så betyr det ikke at de har stor markedsandel.

Men uansett, som AtW nevner så gjelder det sikker Android-appen også.

 

Uansett, 1,8 millioner ++ er mange.

Jeg skjønner ikke hvorfor tek gidder å komme med påstandene i utgangspunktet når det er så lett å la være.

Bare et lite forslag:

"Denne appen tapper mye batteritid", "Vurder om disse appene er verd batteriforbruket", "Har du denne appen bør du være klar over hvor mye batteri den sluker", "Viste du at en enkelt app kan ta så mye som 20% av batteritiden?", osv.

Helt uten å påstå at leserne har dings X eller program Y.

 

 

 

Det der ble en Major Backfire...

Samtlige av de forslagene dine om alternative overskrifter vil resultere i enda større "Click-Bait"-faktor.

 

Overskrifter som f.eks...

Overskrift 1...:

"Har du iPhone så bør du være oppmerksom på at FaceBook-Appen sluker opp en god del av batterikapasiteten din."

Eller som i dette tilfellet...

Overskrift 2...:

"Har du iPhone eller en Android-tlf så bør du være oppmerksom på at FaceBook-Appen sluker opp en god del av batterikapasiteten din."

 

Overskrift 1...: Har man en iPhone og bruker FaceBook-Appen.

Da klikker man seg selvfølgelig inn på denne artikkelen og leser den.

Bruker man ikke FaceBook-appen eller eier ikke en iPhone for den sakens skyld.

Da klikker man logisk nok ikke på overskriften og leser artikkelen.

 

Overskrift 2...: Har man en iPhone eller en Android-tlf..., og bruker FaceBook-Appen.

Da klikker man seg selvfølgelig inn på denne artikkelen og leser den.

Bruker man ikke FaceBook-appen eller eier ikke en iPhone eller en Android-tlf for den sakens skyld.

Da klikker man logisk nok ikke på overskriften og leser artikkelen.

 

Konklusjon...:

Er saken akktuell for deg så leser du logisk nok artikkelen.

Er saken uakktuell for deg så leser du logisk nok ikke artikkelen.

 

Jeg for min del leser mye som ikke er direkte akktuelt for meg..., men det er bare fordi jeg er så nysgjerrig av natur.

Og i dette tilfellet fordi en kompis av meg bruker iPhone og er stadig inne på FaceBook-appen.

Han syter støtt og stadig om at han må lade tlf'en til alle døgnes tider.

Nå kan jeg gjøre ham oppmerksom på dette.

Så denne saken var meget informativ og på ingen måte villedende.

Kanskje du kan også gjøre de som bruker Android og Facebook oppmerksom på dette siden det faktisk var en Android-bruker som kom med påstanden :)

 

"Android Central-journalist Russell Holly la merke til at levetiden på batteriet på sin androidmobil økte betraktelig etter at han slettet appen til Facebook."

Lenke til kommentar

Altså.. bare ved å slette appen.. har de målt forbruk før og etter sletting, uten å bruke appen når de målte mens den var installert? For jeg har ingen problemer med å tro at man kan spare 20% på å fjerne appen, ikke pga appen i seg selv, men fordi man da heller ikke bruker tid og strøm på å bruke appen?

Lenke til kommentar

Altså.. bare ved å slette appen.. har de målt forbruk før og etter sletting, uten å bruke appen når de målte mens den var installert? For jeg har ingen problemer med å tro at man kan spare 20% på å fjerne appen, ikke pga appen i seg selv, men fordi man da heller ikke bruker tid og strøm på å bruke appen?

Ja, du sier noe der. Sletter man alle appene så sparer man enda mer batteri, fordi man ikke bruker telefonen til noe annet en samtaler og meldinger.

 

Vet ikke hvor mye batteri man sparer hvis man tar tiden som ble brukt i facebook appen, og bruker den på en annen app.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle brukte jeg Facebook appen svært lite, og den tok bare masse strøm uten å bli brukt altså. For meg var det nesten utelukkende bakgrunnsbruk at CPU og data som tok mye batteri. Til sammenligning bruker jeg messenger mye mer. Den tar langt ifra mengdene FB gjør. Så det å bruke nettleser kontra app er en stor fordel, med samme bruk. Det å bare ha det greiene på telefonen kvalifiserer til mindre batteritid ved å fjerne det. Og med tanke på kvaliteten på appen er jeg overrasket over at folk i det hele tatt laster ned og bruker den. For folk som bruker mobilen mye er FB sånn omtrent 10 mil bak konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...