Gå til innhold

TEST: Sony KD-65X9005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

35 msek bildeforsinkelse?

Da er denne en totalt uaktuell kandidat.

Skal heller ikke ha det selv om det er halve prisen. Rask responstid er basisfunksjon som må være på plass før et innkjøp. Fortrinnet til OLED er i seg selv rask responstid. Med så dårlig hardware for å dytte bildepunkter, så er det bare å vente enda lengre på det man "skal" ha.

Lenke til kommentar

Som det skrives i artikkelen:

 

Riktignok må du alltid regne med at det blir noe lekkasje i hjørnene på en slik TV, men X9005C slipper igjennom en del lys i hjørnene. Det er på ingen måte noen krise, men fortsatt nok til at du legger merke til det om du ser mørke scener i et mørkt rom. 

 

Mulig det varierer litt i fra TV til TV, men det var i hvertfall så mye av det at min bror byttet den tilbake igjen. Var enig med han, ikke noe det var mulig å leve med. Verst var det nede i venstre hjørne.

 

Skal selv ha ny TV, og velger heller å bruke litt mer for å få ekte baklys.

 

Min bror gikk for Panasonic sin CX725 i stedet, og har samme størrelse, ekte baklys, og bedre bilde. samt kostet 24.000,- når den var på markedet. Venter selv på DX900 fra samme produsent, da "ingen" andre har ekte baklys mer.

 

Sony har det, men kun på 78" til ekstrem pris, Samsung har det, men kun på buet skjerm som også er søppel. Eneste alternativ er LGs OLED, men den blir litt over min pris igjen dessverre.

 

 

At de skal lage TVene så tynne er også noe skikkelig idioti for å selge til damer. Har aldri vært så nervøs for å henge en TV på veggen. Var redd dens kulle knekke når vi tok den opp, og satt den ned i esken igjen. Heldigvis så er halve TVen tykkere. Det finnes ingen god grunn til at den skal være så tynn, annet enn å ha noe å skryte av.

 

Men ett pluss skal TVen ha. Var veldig overrasket over lydkvaliteten den ga fra seg, før vi skudde den av. Den var av typen man kunne ha levet med.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Er ikke ting tynne nok snart? Med tanke på pris og kvalitet, så er det ikke krise om tven er halvannen cm. Mer rasjonalitet og mindre gimmikk takk. Tipper lyden i denne tven er knakende god. Spesielt på de dype tonene.

 

Var faktisk veldig imponert/overrasket over hvor god lyden faktisk var på den. Mye bedre lyd i den enn det jeg har testet selv fra min egen Philips TV, som er dobbelt så tykk som Sonyen er på det tykkeste, og har egen dedikert subwoofer innebygd. Det hjalp sikkert at TVen hang på veggen (min gjør også det, med identiske veggfester).

 

Kunne på alt annet enn film faktisk ha levet godt med den lyden, og jeg har lydanlegg godt over gjennomsnittet til daglig bruk.

Lenke til kommentar

35 msek bildeforsinkelse?

Da er denne en totalt uaktuell kandidat.

Skal heller ikke ha det selv om det er halve prisen. Rask responstid er basisfunksjon som må være på plass før et innkjøp. Fortrinnet til OLED er i seg selv rask responstid. Med så dårlig hardware for å dytte bildepunkter, så er det bare å vente enda lengre på det man "skal" ha.

 

Nå er de fleste TVer tilpasset konsoller, som igjen har kompansering for slike TVer, så normalt så er det ikke så farlig. Verre hvis man bruker PC. Man kan ofte også slå av mye for å få bedre responstid.

 

Det at OLED har kjapp responstid er riktig. Men nå har vel LG sine blitt slaktet på det området, da de faktisk har vært veldig mye tregere en dette som oppgis her (pga andre ting enn panelet).

Lenke til kommentar

TV til 26-30000 kr som har meget synlig lyslekkasje i 2016? Også får den karakteren 7/10 og "Bra"? Er det bare jeg som stusser litt på denne? Hva med å kjøpe en full-HD plasma fra 2007 og få en like god TV uten lyslekkasje? Og atpåtil mindre inputlag? Hadde jeg kjøpt en TV i dag til 10 000kr og det hadde vært lyslekkasje ville TV-en gått på reklamasjon.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal absolutt iPhone nevnes? Hvorfor ikke skrive at denne TV-en er tynnere enn Lumiaen din, eller Galaxyen, eller rett og slett smarttelefonen.

Er over middels lei av at epleprodukter fremdeles sidestilles med kategorien smarttelefon, nettbrett eller mp3 spiller for den saks skyld.

De er produkter fra en produsent av mange innenfor et eller flere produktsegmenter.

Det er som at noen skulle lage en artikkel "denne lastebilen som er smalere en Volvoen din".

 

I og med at du står der med en iPhone kunne du skrevet "Denne TV-en er tynnere enn iPhonen min".

Endret av Serpentbane
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...