Gå til innhold

Skal Apple konkurrere med både Netflix og Oculus Rift?


Anbefalte innlegg

 

 

Hvilket sted?

 

Sør-Korea. Se eksempelvis SM Entertainment og Loen Entertainment eide Melon.

 

i Asia gjør de jo som de vil

Bryr seg knapt om patenter borti der

 

Det eneste innlegget ditt viser er ignoranse og mangel på kunnskap om Asia. Asia som du kaller det. Det at du velger å skrive Asia etter at jeg har spesifikt skrevet Sør-Korea viser nok allerede. Du kunne sluttet etter "i Asia". Det bor 4.4 milliarder mennesker i Asia. Arealet er enormt. Interne forskjeller er ekstreme. Det blir som å si at Amerika, Afrika og Europa er ett og samme kontinent. Så sier jeg folk i dette kontinentet er fattige. Altså sier jeg nordmenn er fattige og begår brudd på menneskerettigheter. På hvilket grunnlag? Jo jeg tror jeg så at noe slikt skjedde i et sted i Afrika en gang. 

 

I Sør-Korea betyr patenter like mye som her. Det at du nevner patenter i det hele tatt blir jo latterlig. Patenter har ikke noe med dette å gjøre. Hvis du ikke klarer å akseptere at det finnes folk utenfor Vesten som gjør ting som er langt bedre og smartere enn vi får til her, så er det kun ditt tap. Det er jo nettopp pga mangelen på å se utenfor vår egen sfære at folk finner på smarte ting andre steder, og vi aldri bruker dem. Fordi vi tror alt vi gjør er best. 

 

Så om du har tenkt å komme med generaliserte negative bemerkninger om andre, så kan du bare la være å kommentere egentlig. Det er ikke noe plass i dette forumet til slike kommentarer. Kommenter saken, eller la være. Det at du må ty tid å snakke nedsettende om andre istedenfor å akseptere hvor bra de gjør det slår og kun negativt ut på deg. Det er ikke en god måte å håndtere at noen er bedre, å prøve å sette dem ned med negative bemerkninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi vi tror alt vi gjør er best. 

 

...ehhh...

 

 

Så om du har tenkt å komme med generaliserte negative bemerkninger om andre, så kan du bare la være å kommentere egentlig. Det er ikke noe plass i dette forumet til slike kommentarer. Kommenter saken, eller la være. Det at du må ty tid å snakke nedsettende om andre istedenfor å akseptere hvor bra de gjør det slår og kun negativt ut på deg. Det er ikke en god måte å håndtere at noen er bedre, å prøve å sette dem ned med negative bemerkninger.

Lenke til kommentar

Det vil tvilsomt være noe de lager til spill. Sannsynligvis lik satsing som Samsung. Altså VR-briller til mobil. Da kan du se mye VR-content. Apple har jo ingen enheter som ville støttet spill i VR.

 

For at det skal skje så må iPhone få ny skjerm, som er ryktet å komme i 2018. Så basert på antagelse og rykter vil ikke VR fra Apple komme før i 2018. Vil være typisk Apple. De pleier ikke akkurat å være pionerer i et marked og bygge det opp. Selv om de halvveis med Apple Watch har gjort det. De blir helt klart styrt litt mer av aksjeeiere enn de gjorde før. De gjør helt klart andre ting enn de har gjort før, mer som andre selskaper. Så kan ikke utelukke det.

 

 

Ja det blir nok garantert noe som blir til iPhone ala hva Samsung har med GearVR. Er ikke sikkert dem behøver å skifte skjerm. Jeg bruker min iPhone6+ til VR med en rimelig VR casing og det fungerer som ei kule det. Få noe optikk på høyde med GearVR så snakker vi. 

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på generaliseringer. Det er og svært stor forskjell på generalisering om andre, og seg selv. Hvis du kommer med en generaliserende påstand om deg selv, eller en gruppe du er del i så er det selvkritikk. Komme du du med en mot andre, så er det oftest i form av en fornærmelse. Det er stor forskjell på det.

 

Det jeg skrev med at vi tror vi gjør alt best er nesten helt korrekt. Det finnes en liten andel som ikke tror det, men det er et generelt negativt trekk ved den Vestlige verden. Så det jeg gjør er å vise til et generelt negativt trekk ved den Vestlige verden som vi begge befinner oss i. Det gjør jeg på en selvkritisk måte.

 

Generalisering er noe vi bruker hele tiden, og de er av natur stort sett negative. Det å ikke bruke generaliseringer kan og være negativt, fordi du da kan ende opp med å bruke utrolig mye tid på å si noe veldig lett, som noen vil forstå. Det blir jo brukt i stor grad for å forenkle. Jeg vet selv at når jeg skriver lange innlegg på forumet så er det få personer som leser dem. Du leser f.eks ikke innleggene mine hvis de kommer over en viss lengde. Hadde jeg skrevet svært spesifikt, så hadde du altså ikke lest det engang.

 

Så det du gjør nå er å generalisere generaliseringer, for å påpeke noe du mener er feil med det jeg skriver, men med å påpeke at jeg har gått i en "felle", så går du i samme felle selv :)

 

Vet du hvilken del av befolkningen i Vesten som vet mest om koreansk musikkindustri? Det er folk som er innvandrere, fra Afrika, Latin-Amerika blant annet. Vesten er stedet i verden der det er minst kjent. Det betyr ikke at ingen vet om det. Likevel blir det ikke feil å si at folk i Vesten generelt sett ikke ser på ting utenfor. Det å si at folk i Asia generelt sett ikke bryr seg om patenter, når jeg snakker om Sør-Korea, og ingenting relatert til patenter derimot. Det viser store mengder fordommer. Det viser og generalisering basert på total mangel på kunnskap, utelukkende ment negativt, og uten grunnlag. Veldig ulik fra min generalisering altså.

Lenke til kommentar

 

Ja det blir nok garantert noe som blir til iPhone ala hva Samsung har med GearVR. Er ikke sikkert dem behøver å skifte skjerm. Jeg bruker min iPhone6+ til VR med en rimelig VR casing og det fungerer som ei kule det. Få noe optikk på høyde med GearVR så snakker vi. 

 

Vel, det er jo forsåvidt sant. Samsung sine skjermer til GearVR er jo heller ikke så gode til VR. De er høyere oppløsning enn Apple sine, men de er jo PenTile Diamond pixel. Ikke problematisk og synlig til vanlig i et 1440p panel. I VR derimot så blir den reelle forskjellen i pikseltettheten til en iPhone 6+ og en Galaxy S6/S7 + ikke så veldig stor. Så det vil jo være fult mulig at de gjør det sånn som det er nå. Selv om en høyere oppløst skjerm er å foretrekke. Og jeg føler at det ville vært mer likt Apple å hatt klar en skjerm som var skikkelig bra for VR klar, før de lanserer noe som dette. En som gjerne klarer litt høyere refresh rates og. Både oculus og HTC Vive bruker jo 90 Hz OLED paneler. Kan godt være jeg tar feil og de kommer med noe før den tid. Blir uansett spennende. Og med prisen på GearVR i dag, så tviler jeg vel på at den blir noe veldig dyrere heller. Det er jo bare enda mer gøy dess flere som kommer med ny teknologi :) !

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Du leser f.eks ikke innleggene mine hvis de kommer over en viss lengde. Hadde jeg skrevet svært spesifikt, så hadde du altså ikke lest det engang.

 

Her kommer du med en antagelse, koblet til en påstand som i tillegg fremmer en viss nedverdigende kommentar om meg, en person du overhode ikke kjenner. Kanskje også til en viss grad generaliserende om noe du overhode ikke vet noe om.

 

Det er vel noe drøyt, vil du ikke si det? Du som er så opptatt av ting skal være korrekt.

 

For å gi deg en kommentar på din lille provokasjon. Joda, jeg leser innleggende dine. De er jo...vel...interessante...

Lenke til kommentar

Jeg kom med en observasjon om at folk generelt ikke leser innleggene mine hvis de blir for lange. Jeg nevnte deg som eksempel, siden det var det jeg svarte. Jeg har observert at hvis jeg skriver noe veldig langt så viser du med kommentar senere at du ikke har lest. Eventuelt ignorert, det vet jeg ingenting om. Poenget mitt var lengden på innlegg, om du faktisk leser dem og bare ignorer det jeg skriver om jeg skriver langt eller hva du gjør spiller ingen rolle. Det gjør bare eksempelet mitt dårlig i så fall. Jeg observerer f.eks nå at du påpekte noe, jeg svarte deg på det, men svaret mitt virker meningsløst, da du har hengt deg opp i kun en setning av det jeg har skrevet, istedenfor å svare på poenget med hele innlegget.

 

Hvis du tar dette som en provokasjon, eller noe personlig, så beklager jeg det. Det var aldri ment slik, jeg diskuterte bare sak, og prøvde å gi deg et eksempel som du ville kunne forstå. Det at noen ikke leser innlegg hvis de blir lange er heller ikke noe negativt. Det kan dessuten like godt bety at det er noe negativt med meg. 

 

Så jeg er fortsatt opptatt av at ting skal være korrekt, og meningen med innlegget mitt var utelukkende korrekt, og objektivt. Hvis du føler det blir personlig, eller du blir provosert av noe av det jeg skriver, så bør du likevel frastå fra å komme med motprovokasjoner. "Han var slem mot meg, så nå skal jeg være slem mot han tilbake" løser sjeldent noe som helst. Hvis det er noe du ikke liker, send meg en melding, eller alternativt kontakt moderatorer. Så fra nå av, og hvis du har noe videre du vil skrive til meg, gjør det via melding. Hvis du vil fortsette å diskutere saken, og det jeg skrev i innlegget mitt derimot, så er jeg mer enn villig til å gjøre det her.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...