Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)


Anbefalte innlegg

Problemet blir vel egentlig ikke for "vi/oss" som er lvl 30 og farmer rundt om idag. 

 

Tanken min faller på de som kommer bak oss.. hvordan skal de kunne hamle opp i DZ f.eks, når du må gjøre 10x mer for å få samme HE item som det vi roamer med idag ? (De øker kravet for mats, men droprate på gear forblir det samme.) 

 

Det kommer til å bli et enda større gap mellom spillere en etter phoenix creds nerfen, den gikk jo bare utover de som kom etter og skulle farme named npc'er i DZ, de som allerede hadde gjort det over tid satt jo med nesten alle BP'er alt. 

 

Jeg føler at dette fort kan drepe PVP elementet for nye spillere om ikke Ubi gjør endringer der og.

De kan jo gjøre som i Destiny hvor alle blir satt til samme dmg, stat og lvl i PVP. 

 

Jeg biter meg og i dette med GearScore/GS, jeg håper dette blir en hidden stat som kun gamet ser og ikke spillere. GS drepte jo nesten wow da folk ikke lenger brøy seg om hva du kunne og hadde gjort så lenge du hadde en GS på over 9k(pun) så fikk du være med.

 

Sånn det var min rant ang kommende endringer :p 

(Jeg føler litt at Ubi gjør disse endringene for å øke "levetiden" på spillet på en billig måte.)

 

 

Mye av dette blir ordnet i patchen, vanskeligere å crafte bra gear, men lettere å kjøpe det og fikse på det:

 

The vendor in the Church Safe House will now sell items in Dark Zone Funds instead of Phoenix Credits
Recalibrating High-End items will now cost normal Credits instead of Phoenix Credits
Ranks requirements for High-End quality items at the Dark Zone Vendors have been adjusted:
High-End level 30 Rank 25 instead of 50

High-End level 31 Rank 40 instead of 50

 
Trenger ikke å farme på langt nær så mye Phoenix credits som før, og de to andre valutaene får verdi igjen, bra endringer for nye level 30 spillere
 
PvP elementet med forskjellig gear i darkzone blir også adressert:
 
Added a new Dark Zone bracket for characters with Gear Score 160+
Endret av MythiC8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phoenix creds är ju det enklaste. Är ju ett par instanser som tar 15 minuter för minst 20 credits. Man cappar PC på några timmar med en bra grupp.

Nja det er altfor lett nå, selv med max 1-2 timer spilletid hver dag så får jeg latterlig mye drops via dailyes og DZ som resulterer i masse parts. Så bra at det gjøres om spør du meg. Det som tar mest tid er jo uansett phoenix points. Når en gul blueprint kan koste 200 og du får 10-15 poeng på en daily, og det er bare for en random gul del som ikke trenger å være bra engang. Det er rimelig ekstremt :p

Lenke til kommentar

 

-

 

-

 

Jeg leste mer over patchnotes nå og så dette. Det kan jo være at endringene er til det bedre ja. 

Jeg likte at de endra at man kan "bytte" talents på gear nå for creds og ikke PhoenixCreds, Til nå har jeg nesten ikke hatt noe å bruke penger på. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

The Division er rett og slett for simpelt i forhold til andre sammenlignbare spill, ergo blir det kjedelig i lengden. Jeg regner med det er laget enkelt slik at massene skal takle det, men jeg savner litt mer muligheter når det gjelder både abilities og items. Mulig antall knapper på konsollene var begrensende når det kommer til abilities..

 

Og vær snill a, hvis dere skal reklamere for at der er norske i nicket deres: ha litt ferdigheter. Møtte en blodnabb ved navn Grim NOR som gjorde skam på hele det norske samfunnet.

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar

Mye rart i Division på pc og. Var i gruppe med 3 kinesere. De jabbet i vei på mildt sagt entusiastisk vis på voice. Klarte ikke dy meg og plumpet høyt ut "STFU!" som resulterte i instakick. Og det var helt greit.

 

Rundet 30 i world og i går og skulle prøve meg på dayli hardmode. 30 secs inne og jeg ble kicket. SIkkert greit det og, jeg suger tross alt. Men det jeg reagerer på er hvor mye makt den er leader har. Ikke noe votekick eller noe.

 

Hvis andre avdanke gretne eldre gamers vil joine på pc og forsøke hardmode uten kick så er jeg primatet på steam og uplay

Lenke til kommentar

Mye rart i Division på pc og. Var i gruppe med 3 kinesere. De jabbet i vei på mildt sagt entusiastisk vis på voice. Klarte ikke dy meg og plumpet høyt ut "STFU!" som resulterte i instakick. Og det var helt greit.

 

Rundet 30 i world og i går og skulle prøve meg på dayli hardmode. 30 secs inne og jeg ble kicket. SIkkert greit det og, jeg suger tross alt. Men det jeg reagerer på er hvor mye makt den er leader har. Ikke noe votekick eller noe.

 

Hvis andre avdanke gretne eldre gamers vil joine på pc og forsøke hardmode uten kick så er jeg primatet på steam og uplay

 

Vi er en gjeng fra Trondheim, 30+ alder. Kan få være med oss å spille hvis du vil :)  Avean på uplay. Mest på kveldene vi spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mye rart i Division på pc og. Var i gruppe med 3 kinesere. De jabbet i vei på mildt sagt entusiastisk vis på voice. Klarte ikke dy meg og plumpet høyt ut "STFU!" som resulterte i instakick. Og det var helt greit.

 

Rundet 30 i world og i går og skulle prøve meg på dayli hardmode. 30 secs inne og jeg ble kicket. SIkkert greit det og, jeg suger tross alt. Men det jeg reagerer på er hvor mye makt den er leader har. Ikke noe votekick eller noe.

 

Hvis andre avdanke gretne eldre gamers vil joine på pc og forsøke hardmode uten kick så er jeg primatet på steam og uplay

 

Vi er en gjeng fra Trondheim, 30+ alder. Kan få være med oss å spille hvis du vil :)  Avean på uplay. Mest på kveldene vi spiller.

 

Vi är tre (jag från trondheim och två från Mo) som spelar ca samma tider. Sänd PM om det blir Incursions då :) Jag kör en TS server hemifrån i tillägg. Jag är gammel'n på 44, men de andra är 30+. Ingen av oss driver med glitching, fusk eller exploiting. Men vi klagar och bannar som fy :D

Endret av mackanz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hva skal man si om endringene i crafting da. Jeg er litt der at dette er litt for hardcore spilleren og litt for casuals.

Man kan ikke tilfredsstille alle, men jeg synes Massive langt på vei forsøker å gi litt til alle.

Er visse ting man må tenke på  som veldig mange klager over (uten grunn?)

Det skal komme 32 item level gear, så alle som har 31 gear må oppgradere, tviler at man vil kunne crafte fult lvl 32 gear slik man kunne lvl31 gear, så da er man tilbake til å få 32 item level drops og ikke crafting gear...  settene som kommer, vil nok ikke være craftable.. Ser ikke visten med å crafte perfekt lvl 31 roll når man får lvl 32 gear set... 

 

Ved siden av det så har man recalibrate...gjøre om stats på gear man har gjør det lettere å optimalisere gearet.. man må ikke crafte 100 masker for å få  feks 5 % crit istedenfor 4,5..  Det vil også bli endret fra phoenix penger til credits..det er jo supert. 

 

De skal også øke high end drop chance dobbelt så mye på named bosser, kanskje det blir litt som det var pre nurf darkzone. 

 

Ellers gjenstår det bare å se det ann, håper det slår ann bra, og at folk faktisk forstår at dette må til, burde vært slik fra starten av.

 

Edit: vil tro at blueprints dzrank 75/90 er craftable lvl32 våpen, men gjenstår å se ann hva det blir...

Endret av Lixxon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tja, hva skal man si om endringene i crafting da. Jeg er litt der at dette er litt for hardcore spilleren og litt for casuals.

Man kan ikke tilfredsstille alle, men jeg synes Massive langt på vei forsøker å gi litt til alle.

Er visse ting man må tenke på  som veldig mange klager over (uten grunn?)

Det skal komme 32 item level gear, så alle som har 31 gear må oppgradere, tviler at man vil kunne crafte fult lvl 32 gear slik man kunne lvl31 gear, så da er man tilbake til å få 32 item level drops og ikke crafting gear...  settene som kommer, vil nok ikke være craftable.. Ser ikke visten med å crafte perfekt lvl 31 roll når man får lvl 32 gear set... 

 

Ved siden av det så har man recalibrate...gjøre om stats på gear man har gjør det lettere å optimalisere gearet.. man må ikke crafte 100 masker for å få  feks 5 % crit istedenfor 4,5..  Det vil også bli endret fra phoenix penger til credits..det er jo supert. 

 

De skal også øke high end drop chance dobbelt så mye på named bosser, kanskje det blir litt som det var pre nurf darkzone. 

 

Ellers gjenstår det bare å se det ann, håper det slår ann bra, og at folk faktisk forstår at dette må til, burde vært slik fra starten av.

 

Edit: vil tro at blueprints dzrank 75/90 er craftable lvl32 våpen, men gjenstår å se ann hva det blir...

 

Ikke skal de bare øke HE drop chance, de garanterer en HE item når du dreper en named NPC. Samtidig øker de drop raten for division tech med 40% for named npc'er i DZ. 

 

Dette vil jo øke antall spillere både i DZ og i mission/incursion. dette sammen med endringene i crafting systemet gjør at folk faktisk nå må grinde for gear og ikke for mats. Jeg skal være enig i at det var for lett å crafte seg fult gult utstyr opptil flere versjoner/varianter. 

 

Noe var feil når du crafta 10 vectorer bare for å få perfekte rolls på dmg/talents og dreit i hva det kosta for det var så enkelt å farme opp igjen "kostnaden". 

 

Jeg tror nok "ranten" jeg hadde i noen poster tilbake her var litt premature uten at jeg hadde fått med meg alle endringene som kommer. Nå som jeg har fått lest meg opp så ser jeg at disse endringene er til det bedre :)

Lenke til kommentar

siden det er 100% sikkert at navngitte bosser dropper hi-end kan man trygt regne med at mange av grieferne nå vil campe ekstrasjonsoner for å stjele loot. Alle vil jo ha kun hi-end i sekken sin nå. Jeg tror mange vil jakte på spillere med loot i sekken istedet for 

 bosser. 

 

alle bosser i hard mission vil også droppe hi-end.  Bosser i challenge missions vil jo droppe gult, pluss at du får en garantert hi-end drop for fullført challenge mission. dermed garantert 2 hi-end pr. challenge mode mission.  lvl 32 bosser vil jo også droppe ilvl 32 hi-end. i tillegg er det også sjangse for bossene dropper grønt (dvs en del av de nye utstyrssettene som kommer).  De nye utstyrsettene dropper litt her og der. noe i dz, noe challenge missions og i incursions. så man må innom både dz og incursions for å fullt sett og låse opp det spesielle talentet som følger med settene.

 

Jeg tror de garanterte hi-end droppene er for at folk skal ha en sjangse til å få tak i bra nok utstyr slik at incursions blir mulig å gjennomføre.  uten en slik økning hadde det sikkert blitt litt liten gjennomføringsgrad i incursions de første månedene. Folk hadde måtte grinde lenge for å oppnå bra nok utstyr til å ha en sjangse..  syns du daily challenge mode missions er vanskelig? vel incursion er vanvittig mye vanskeligere og krever mye bedre utstyr og et tilpasset team. holder ikke med høy dps builds der. man må ha litt av hvert av spillertyper og samarbeide meget godt for å ha en sjanse. 

Endret av jrr
Lenke til kommentar

Jeg pug'a daily challenge igår og det var 0 stress. 

Dessverre tror jeg det er pga litt for enkel crafting av HE items, samt faming av DZ i starten uten PVP. Dette har gjort at folk er så høyt utstyrt nå at man snowballer gjennom det meste. 

Jeg gleder meg til incursion hvor man må sette opp et team der man har tank, DPS og support.
Det er jo 0 behov for det pdd. Så lenge du gjør nok DPS og tåler en eller to hits, så raser man bare rett igjennom uten å tenke på å sette opp cover, bruke shield eller noen av de andre elementene som spillet la opp til. 

Nå mangler det bare mulighet for å kunne danne "guilds" :p så er vi der ;)

Lenke til kommentar

Jaja, jeg får kjøre på med mer DZ for mer DZ creds og noen runder med General Assembly fra tirsdag av. Skulle gjerne hatt en Caduceus og - kanskje jeg får en nå? :p

 

Caduceus blir vel trolig avleggs om ikke altfor lenge. Ville uansett heller craftet en Black Market AK47 inntil du får nytt våpen i lvl 32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...