Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister konstant internett på min pc


Anbefalte innlegg

Hei,

Usikker på om dette er rett plass å poste dette, men jeg prøver.

 

Jeg mister konstant nette på min pc. Det forsvinner i et par minutter også kommer det tilbake igjen av seg selv.

Dette skjer kun på min pc. Jeg kan gå på internett med mobilen min, mens jeg ikke har nett på pc'n.

 

Om jeg prøver å gå på noen nettsider når det er nede så får jeg bare opp "dns_probe_finished_no_internet"

 

Pc'en min får automatisk IP og DNS i fra routeren. 

 

Jeg har prøvd å Google etter noen svar, men ingenting har funket...

 

Jeg har også prøvd med to forskjellige internett tilkoblinger, den ene er en Netgear USB WiFi adapter. Og den andre er en Zyxel powerline ethernet adapter.

 

Det samme problemet oppstår på begge.

 

Jeg bruker Windows 7 Enterprise.

 

Noen som har ideer til hvordan jeg kan fikse dette? Det begynner å bli veldig irriterende...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mister aldri tilkoblingen til routeren, jeg får "Begrenset tilgang" 

 

Prøv å endre IP-adressen til den ene DNS-serveren (f.eks. DNS1)

Bruk f.eks. Googles DNS-server: 8.8.8.8  eller  8.8.4.4

 

Høyreklikk på nettverksikonet nede til høyre (i system-trauet), velg Open Network and Sharing Center

Klikk på navnet til internettkoblingen. (hos meg: Local Area Connection, hos deg: Navn på nettverk)

Klikk på Properties, velg Internet Protocol Version 4 i listen, klikk så på Properties.

Velg "Use the following DNS server addresses:",

Skriv inn 8.8.8.8 under Preferred DNS Server, og

legg inn adressen til en av DNS-serverne til din ISP under Alternate DNS Server.

Klikk OK, osv.

Restart PC (eller 'clear DNS name cache' manuelt) , restart browser og se hva som skjer.

 

edit: clear name cache;

åpne et kommandovindu (cmd) og skriv: ipconfig /flushdns

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

det du sier med tungvindt med nettverkskabel, vist dette skjer hele tiden så er det vel ikke mange timene den kabelen må ligge så ser ikke helt det problemet, er den "raskeste" måten å finne ut om det er "koblingen" mellom router eller pc som er problemet

 

virker det da fint så har du jo problemet ditt, og detter det fortsatt ut så er det antagelig noe på pc'n som er problemet, evt noe galt med router, men tvilsomt siden det virker fint på andre enheter

Lenke til kommentar

Jeg har sterkt WiFi signal, det er ikke så langt til routeren, er bare veldig upraktisk å måtte dra en kabel ned til den. 

 

Jeg mister aldri tilkoblingen til routeren, jeg får "Begrenset tilgang" 

Det duu skal gjøre er å slå av ruteren i 20 sekunder. Slå på og alt i orden!

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt samme problem med min Netgear-dongle, falt ut og inn. Det finnes flere versjoner av denne dongelen, så sjekk om du har rett versjon driver. Det er ikke driver-versjonen, men dongle-versjonen som avgjør rett driver.

 

Nå hjalp ikke driver-oppdatering meg noe. Har du Windows-lyder på? Jeg fant ut av problemet da jeg hadde Windows-lyder på etter en nyinnstallasjon. Det kom plingelyder hver gang nettverksforbindelsen forsvant. Regner med det var et USB-kabel problem, Windows plinger hver gang en USB-kabel settes inn.  Etter å ha byttet den ut har nettet fungert. (Men det er bare noen få dager siden, så jeg vet ikke om problemet kommer igjen.)

Lenke til kommentar

Jeg har vert syk de siste dagene så jeg har ikke fått gjort noe med det.

 

Jeg har prøvd å skru av og på ruteren x antall ganger, jeg har rett drivere og det er ikke en Jensen ruter.

 

Jeg skal teste å sette en egen DNS.

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Det er ingen som mener at du skal dra en kabel fast fram til PCen din.

Man drar en kabel til PCen for å finne ut om det er noe som forstyrrer de trådløse signalene eller ikke.  Dette gjør det langt enklere å feilsøke på hva problemet kan være.  Dersom problemene fortsatt er der med kabel, så er det feks. enten routeren din eller linja di det er noe galt med. Har du IKKE problemer med kabel, vet vi at det er noe med de trådløse signalene.

Lenke til kommentar

Det kan være routeren som har vakkel feil, den vil da oppføre seg slik ved belastning på det trådløse nettet. 

 

Begrenset tilgang, virker nesten som routeren resetter dsl forbindelsen og kobler på nytt. Kan du logg inn på routeren og se om det er en logg der på omstart etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...