Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i de siste ukene stadig opplevd å få vilkårlige notifications fra Spotify, som jeg ikke bruker hver dag, der det står "Connecting to Spotify" eller noe tilsvarende. Jeg misliker alle i utgangspunktet unødvendige prosesser som foregår både i bakgrunnen og forgrunnen. Noen andre som har opplevd dette? Så vidt jeg kan se er det ingenting i innstillingene som skulle tilsi at Spotify får lov til å kjøre hele tiden.

Lenke til kommentar

Samme her. Står en del om det på spotify sine forumsider. Er en kjent feil de ikke har noen forklaring på enda. Hos med dukker varselet jevnt og trutt opp gjennom hele dagen.

 

Jeg har i de siste ukene stadig opplevd å få vilkårlige notifications fra Spotify, som jeg ikke bruker hver dag, der det står "Connecting to Spotify" eller noe tilsvarende. Jeg misliker alle i utgangspunktet unødvendige prosesser som foregår både i bakgrunnen og forgrunnen. Noen andre som har opplevd dette? Så vidt jeg kan se er det ingenting i innstillingene som skulle tilsi at Spotify får lov til å kjøre hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jepp batteriet har vært helt elendig siste 3-4 månedene her. Men enten er det at det plutselig har tatt en uforklarelig "dive" på levesyklusen eller at vi har samme "batterygate" som Apple fikk mye mediaomtale på. Personlig synes jeg det er litt svakt at en mobiltelefon som har vært brukt kanskje 50% under gjennomsnittet til samtaler og 75% under gjenomsnittet til apper, spill og internett skal ha så svakt batteri etter 3.5 år.

 

Jeg må lade den hver eneste dag selv om jeg nesten ikke bruker og får stadig vekk beskjed fra irriterte folk om at telefonen min var avslått når de forsøker å nå meg (den har da plutselig gått tom). Jeg titter ikke på den til enhver tid og lar den gjerne ligge i lomma på jakka når jeg ikke bruker den. Jeg har troa på at Samsung (og sikkert andre) gjør det samme som Apple gjorde her.

 

Jeg ønsker meg tilbake til å kunne enkelt bytte batteri med et avtagbart lokk på baksiden. IP sertifisering er null verdt når man får avslag på reparasjon på bakgrunn av såkalte fuktindikatorerer fordi telefonen lå på badet når det var litt dugg i rommet. Jeg er heller ikke opptatt av å ha tynnest mulig telefon som også brukes som unnskyldning for at batteriet ikke kan byttes enkelt.

 

Kamerat fikk nylig en S8 tilbake fra reklamansjon fordi "fuktindikator viste utslag". 

 

 

EDIT:

Jeg har også merket økt treghet på telefonen selv om jeg innimellom resetter til fabrikkinstillinger (som om det var en gammel Windows maskin).

Selv om jeg ikke har fått med meg at dette ble kjent så var magefølelsen med Samsung korrekt.

 

Italian government fines Apple and Samsung for performance throttling

https://mashable.com/article/batterygate-apple-samsung-italian-fines/#62PfK9cnhZqw

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som fanden leser bibelen, hvordan var det med bevisene (og det gjaldt kun en modell, Note4)? Forresten, burde ikke Google også straffes dersom en operativsystemoppgradering gjør telefonen tregere eller er det produsenten som skal stå for det fulle ansvaret?

 

Jeg har ingen kompetanse på batterier, kan tenke meg dog at det er et sammensatt tema hvor bruksmønstre og eksterne faktorer spiller inn. Dersom batteriet ikke leverer det som er forventet etter xxx antall ladesykluser / år, kan man da ikke reklamere?

Lenke til kommentar

Har ikke plaget meg så mye at det har blitt en "issue", mer at jeg bare trekker på skulderne når jeg oppdager at den har slått seg av - igjen. Men jeg skulle gjerne sett at de laget funksjoner for å se batterihelsen slik at man kan følge med på dette. Det virker litt merkverdig at man må kjøpe en app eller regne på det selv ut i fra annen informasjon etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har en samsung s7, ca 1,5 år gammel. Har nå merket i det siste at batteritiden har blitt dårligere og brukte derfor diagnose verktøyet til samsung. Der står det at batteriet er dårlig. Tror dere at dette vil gå igjennom på reklamasjon? 

post-469804-0-13765500-1553182674_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...