Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Synspunker om denne bilen '11 - BMW 528i


-Léon-

Anbefalte innlegg

Sitter å sikler på denne bilen. En 2011 BMW 5-serie 528i 3.0 258hk M-sport

 

Hva synes dere om bilen, fargen, interiør, ustyr og prisen de spør etter.

 

Ser egentlig etter en bil som jeg kan ha det litt gøy med og kjøre lange turer med uten å være helt ødelagt når jeg kommer fram. Samtidig så ville dette vært min første bil med så mye hester under panseret hehe. Jeg har egentlig ikke råd, men skulle klart å fått tak i pengene på en måte.

 

Men, jeg håper at dere kan komme med så mye negativt at jeg får bilen utav hodet mitt =) Så kjør på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal prøve å hjelpe deg, hehe. For det første skjønner jeg meg ikke på folk som kjøper 5-serie sedan, når stasjonsvogna bare er så mye barskere og penere, og det mener jeg er uavhengig av øyet som ser. 

 

For det andre, når du sier at du egentlig ikke har råd til bilen så ikke kjøp den. Bilen er som tidligere nevt her en 5 år gammel BMW som henger litt etter i prisraset på grunn av litt spesiell motor for landet vi bor i, men prisen kommer til å dale betraklig fremover. 

Det å kjøpe en bil du ikke føler du kan ta deg råd til er bare roten til mye hodebry og dårlig samvittighet. Etter at du har vist frem bilen til alle du kjenner og du selv har prøvd ut alle ulike funksjoner og begynner å bli vandt med bilen, er det fortsatt du som må sitte og betale regningene hver måned, samtidig som du bekymrer deg for verditapet pga km stand og at tida flyr.

 

Edit; denne bilen har vel heller ikke turbo, som fører til forholdsvis høyt drivstoff forbruk når du først vil ha motoren til å gi fra seg litt trøkk.

Endret av TLande
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å si noe negativt om selve bilen, så er det risikabelt å svi av nesten en halv million på rikmanns søppel (dyre premiumbiler med utløpt garanti). Særlig hvis man bare såvidt har råd til den. Hvis du ikke har budsjett til dyre uforutsette reparasjoner må du i verste fall selge bilen ureparert med stort tap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes liksom at om du tenker i retning en sedan, kan man kanskje vurdere noe slikt istedet (synes nå jeg da)

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69631012&model=1.744.2000174&make=0.744&ref=fas

 

Mulig du ikke er noe fan av diesel og heller kunne tenkt deg bensinversjonen istedet

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69220095&model=1.744.2000174&make=0.744&ref=fas

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å hjelpe deg, hehe. For det første skjønner jeg meg ikke på folk som kjøper 5-serie sedan, når stasjonsvogna bare er så mye barskere og penere, og det mener jeg er uavhengig av øyet som ser. 

 

For det andre, når du sier at du egentlig ikke har råd til bilen så ikke kjøp den. Bilen er som tidligere nevt her en 5 år gammel BMW som henger litt etter i prisraset på grunn av litt spesiell motor for landet vi bor i, men prisen kommer til å dale betraklig fremover. 

Det å kjøpe en bil du ikke føler du kan ta deg råd til er bare roten til mye hodebry og dårlig samvittighet. Etter at du har vist frem bilen til alle du kjenner og du selv har prøvd ut alle ulike funksjoner og begynner å bli vandt med bilen, er det fortsatt du som må sitte og betale regningene hver måned, samtidig som du bekymrer deg for verditapet pga km stand og at tida flyr.

 

Edit; denne bilen har vel heller ikke turbo, som fører til forholdsvis høyt drivstoff forbruk når du først vil ha motoren til å gi fra seg litt trøkk.

 

Jeg har en 2011 520da nå og er jo egentlig fornøyd med den. Men når jeg kjøpte bilen så kjøpte jeg den pga jeg trodde det ville være bra med litt ekstra bagasjeplass (til å ta med store ting). Men jeg ser i ettertid at jeg fint kunne klart meg med en sedan og kjøpt en tilhenger istedenfor. Og bilen jeg har nå har ikke hengerfeste noe jeg angrer på at den ikke hadde.

 

Hvis dere mener at prisen vil falle, så kanskje jeg bare skal se om den forsatt er til salgs i sommeren, for da har jeg egentlig "råd". Må se det litt an hvordan visse ting utspiller seg framover.

 

-

 

Takk for hjelpen ;)  Dere klarte nå hvertfall å få meg til å vente til den evt faller mer i pris :D

Lenke til kommentar

Uten å si noe negativt om selve bilen, så er det risikabelt å svi av nesten en halv million på rikmanns søppel (dyre premiumbiler med utløpt garanti). Særlig hvis man bare såvidt har råd til den. Hvis du ikke har budsjett til dyre uforutsette reparasjoner må du i verste fall selge bilen ureparert med stort tap.

 

Ja, det er mye penger.

Tenkte ikke på det med garantien som var en smart ting å nevne.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...