Gå til innhold

ANBEFALING: Lyst på treningsklokke eller aktivitetsarmbånd?


Anbefalte innlegg

"Klokken har alle treningsfunksjonene du finner i Forerunner 920XT, men den har også en masse funksjoner tilpasset friluftsmennesker og deg som liker å ferdes i skog og mark."

Ikke så rart siden Fenix3 er en 920XT i annen innpakning og mer software. 

 

Ser enkelte anser Fenix3HR som en erstatter til andre klokker. HR-lesing fra håndleddet er ikke ment å erstatte det pulsbeltet vi kjenner til trening, men fungere som en pulsleser til andre aktiviteter enn trening. Mer nøyaktig aktivitetslogger for eksempel.

 

Edit: Litt merkelig at de ikke får samme resultat. Er det noe i softwaren til Fenix3 som trekker ned? Mulig det er prisen, men klokken er jo ment å kunne brukes til mye mer. Helt naturlig at det koster litt mer når den dekker mer av hverdagen din.. og krever mer av de som lager den.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Er det noen spesiell grunn for at "smartklokker" som Apple Watch og Samsung Gear S2 osv ikke er tatt med? Begge disse fungerer da fint som treningsklokker/armbånd disse også? Selv har jeg testet litt diverse fra Garmin og Fitbit og har litt vanskelig for å se hvorfor i allverden jeg skulle brukt noen av disse istedenfor min Apple Watch?

 

Har snakket med representanter ifra Fitbit, og snakket med endel som trener som bruker gjerne Fitbit Charge HR, Blaze eller Garmino Vivofit HR eller Vivoactive HR og alle ser jo nesten rart på meg når jeg sier at jeg trener med Apple Watch. Men så fort vi begynner å snakke om hvorfor de mener man "må ha" dedikert treningsarmbånd fremfor f.eks. en Apple Watch så viser det seg at ingen har noen reelle argumenter annet enn at de rett og slett ikke har fått med seg at Apple Watch har en fult fungerende pulsmåleren den også osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn for at "smartklokker" som Apple Watch og Samsung Gear S2 osv ikke er tatt med? Begge disse fungerer da fint som treningsklokker/armbånd disse også? Selv har jeg testet litt diverse fra Garmin og Fitbit og har litt vanskelig for å se hvorfor i allverden jeg skulle brukt noen av disse istedenfor min Apple Watch?

 

Har snakket med representanter ifra Fitbit, og snakket med endel som trener som bruker gjerne Fitbit Charge HR, Blaze eller Garmino Vivofit HR eller Vivoactive HR og alle ser jo nesten rart på meg når jeg sier at jeg trener med Apple Watch. Men så fort vi begynner å snakke om hvorfor de mener man "må ha" dedikert treningsarmbånd fremfor f.eks. en Apple Watch så viser det seg at ingen har noen reelle argumenter annet enn at de rett og slett ikke har fått med seg at Apple Watch har en fult fungerende pulsmåleren den også osv..

 

Batteritid!

Vivosmart hr kan jeg ha en uke på uten ladning, skulle gjerne vært en fullverdig smartklokke men lading hver natt gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Venter selv spent på Polar M600, any day now. Den virker å være ganske så komplett, dog litt svak battertid, men det er prisen for smartklokke.

 

Fikk min på tirsdag. Batteriet holder fint i 48 timer. Selv med en treningsøkt. Eneste som er vanvittig plagsomt er at treningsbildet (altså hva som vises når du trener) ikke er konfigurerbart. Dette blir sikkert bedre med tiden. Og proprietær lading... fysj... Men ladingen går unna raskt, og dette er helt sikkert positivt for levetiden til klokken. Dog tror jeg batteriet er utslitt før en vantett usb-micro kontakt (som var på m400).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen spesiell grunn for at "smartklokker" som Apple Watch og Samsung Gear S2 osv ikke er tatt med? Begge disse fungerer da fint som treningsklokker/armbånd disse også? Selv har jeg testet litt diverse fra Garmin og Fitbit og har litt vanskelig for å se hvorfor i allverden jeg skulle brukt noen av disse istedenfor min Apple Watch?

 

Har snakket med representanter ifra Fitbit, og snakket med endel som trener som bruker gjerne Fitbit Charge HR, Blaze eller Garmino Vivofit HR eller Vivoactive HR og alle ser jo nesten rart på meg når jeg sier at jeg trener med Apple Watch. Men så fort vi begynner å snakke om hvorfor de mener man "må ha" dedikert treningsarmbånd fremfor f.eks. en Apple Watch så viser det seg at ingen har noen reelle argumenter annet enn at de rett og slett ikke har fått med seg at Apple Watch har en fult fungerende pulsmåleren den også osv..

Batteritid!

Vivosmart hr kan jeg ha en uke på uten ladning, skulle gjerne vært en fullverdig smartklokke men lading hver natt gidder jeg ikke.

 

 

 

Det er jo greit nok. Men igjen, hva er grunnen til at en så stor del av markedet og tilsynelatende Tek.no ikke vurderer Apple Watch og Gear S2 osv.. som reelle alternativer til treningsklokker? Jeg for min del må da ærlig innrømme at jeg ser på Apple Watch og Gear S2 som like fullverdige treningsklokker som Fitbit Blaze, Vivosmart HR osv..

Lenke til kommentar

Har en tidligere versjon av Garmin Forerunner 920, som er ganske stor, men som har ganske korrekt logging av løpeturene inkl høydenivå. Mitt neste planlagte kjøp av treningsklokke for løpeturer er Forerunner 735. I forhold til Forerunner 920, så er den mindre og kan også brukes som klokke. Hvorfor er ikke denne nye hovedmodellen til Garmin vurdert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har skjedd mye siden de enkle skrittellerne hadde sin renessanse for 6-7 år siden.

Her er det helt feil å bruke ordet 'renessanse'!

 

Fra ordboka:

renessanse m1 (utt -an´(g)se; fra fr., av lat. renasci 'gjenfødes')

1 kulturblomstring som oppstod i Italia på 1300- og 1400-tallet, med ny interesse for den antikke kulturen

2 stilform i arkitektur og møbler, mest levende 1420–1550

3 ny oppblomstring

gammeldansen har fått en r-

 

Vi utelukker 1 og 2, og står igjen med 3.

Så vidt jeg vet så var det ingen ny oppblomstring i populariteten til skrittellere rundt 2009-2010, det var vel da de var virkelig populære blant det brede lag i befolkningen for første, og så langt eneste, gang.

Det ordet dere burde brukt er 'storhetstid'. Jeg er veldig for at man skal bruke språket fullt ut, variere med ord og uttrykk, og gjerne bruke begreper som f.eks. 'renessanse', det gjør språket mer mangfoldig, men da må man sørge for at slike begrep blir brukt korrekt.

Lenke til kommentar

Sist gang treningsklokker blei testa var ikkje Suunto tatt med... nå igjen.. Suunto har lansert Suunto Spartan som klart fortener å bli sammenligna med det beste av Garmin. Vanskelig å anbefale når så få er blitt testa (sjølv om dei som faktisk er testa er knallbra klokke)

Lenke til kommentar

Jeg ser etter en forholdsvis enkel smartklokke (presiserer klokke da den først og fremst skal være akkurat det) med aktivitetsmåling av type skritt/jogging, og muligheten for å styre musikk via blåtann på telefonen. Er det noen som har erfaring med noe som dekker de behovene? Må være tildels vanntett men det er vel de fleste

 

Sjekk Ticwatch 2 Global Edition. Har kjøpt meg en sånn selv Endret av seppo-
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg vil ha noe som måler:

 

Puls

Pulsbølgene

Svette

Pust

GPS

Søvn

Kroppstemperatur

 

og så vil jeg ha en app/nettside som sammenstiller all denne informasjonen med alt jeg spiser og drikker, O2 nivå i blodet, blodsukker, blodtrykk med mer. pluss lager statistikker over fysisk aktivitet og kosthold. Alt dette i noe som er så lite og lett at en ikke merker at en har det på seg. Når en kommer dit, da begynner det å bli interessant.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha noe som måler:

 

Puls

Pulsbølgene

Svette

Pust

GPS

Søvn

Kroppstemperatur

 

og så vil jeg ha en app/nettside som sammenstiller all denne informasjonen med alt jeg spiser og drikker, O2 nivå i blodet, blodsukker, blodtrykk med mer. pluss lager statistikker over fysisk aktivitet og kosthold. Alt dette i noe som er så lite og lett at en ikke merker at en har det på seg. Når en kommer dit, da begynner det å bli interessant.

 

Du ramser opp masse, men gløymer kanskje det viktigste som fortsatt mangler: Melkesyrenivået i blodet. Då begynner vi virkelig å snakke! Live oppdatering under terskeltrening.  Det verste er at det er på trappene ved hjelp av spektralanalyse av blodet av samme firma som har klarer å måle blodsukker på samme måte. Norsk teknologi :)

 

"Den kan måle både urinsyre, melkesyre og oksygen også, i tillegg til puls og bevegelse, som sportsarbånd gjør i dag".....

 

http://www.tu.no/artikler/400-millioner-mennesker-i-verden-trenger-en-slik-dings-na-kommer-en-norsk-revolusjon/277100

Endret av Podds84
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...