Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hlelp med og få bedre connection.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg en pc også med pcen kjøpte jeg et trådløs nettverk kort:

 

https://www.komplett.no/product/846959/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/asus-pce-n15-n300-traadloes-adapter

 

og etter jeg hadde kjøpt pcen så skjønte jeg etterpå at nettverk kortet var rett og slett bare "søppel".

 

ikke vits og skrive at jeg burde bruke kabel fordi jeg er alt for langt unna internett boxen til og bruke kabel. jeg har en 5-7 meter lang kabel og den kommer aldri til og rekke. :p

 

men poenget mitt er at noen venn er av meg sier at jeg burde kjøpe powerline fordi det er nesten som og bruke kabel. internetttet går gjennom strømmen og til pcen. men jeg føler at jeg kommer til og gjøre samme feil som med nettverk kortet så jeg lurte på om denne powerlinen er bra til gaming spesielt til CS:GO..

 

https://www.komplett.no/product/764471/datautstyr/nettverksprodukter/homeplugpowerline/tp-link-tl-pa411-powerline-starter-kit

 

en venn av meg sier at de er bra til gaming, men som jeg "skrev" jeg er redd for og gjøre samme feil som jeg gjorde med nettverk kortet. Så er det noen her som vet om disse er bra til gaming?

post-385845-0-29965000-1453641899_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert ikke over 100m, men for og være ærlig orker jeg ikke alt styrre med en lang kabel opp trappa og gjennom stua til boxen. og det eneste løsningen som jeg føler for er powerline. leser på anmeldelsene på denne powerlinen noen sier den er bra, noen sier den er dårlig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar

Kablet er alltid best. Hvis du ikke orker så er det din prioritering. Kan f.eks. få en fagmann til å legge opp kabel med veggkontakt i begge ender for en god permanent løsning.

Powerline kan være en løsning, men må bare prøves i praksis hos deg. Det varierer fra hus til hud, fra rom til rom og påvirkes av elektrisk støy og kurser. Derfor er det alltid veldig varierende anmeldelser av powerline. Kjøp et sted med returrett og prøv selv.

Lenke til kommentar

En 100 meter kabel kan du få kjøpt hos en telemontør. For eksempel Sønico. De kan lage ledning på mål. Men 100m kabel vil bli en kostbar løsning. Som noen har sagt her tidligere, powerline funker ok om du ikke har for mye elektriske støykilder i huset. Trådløst nett fungerer bare bra om du har en god router og adapter. Har selv noe av det bedre du får i vanlig handel. Men når jeg skal spille på nett så bruker jeg kabel. Har ca 13 i ping til Svensk server jeg pleier å spille på når jeg bruker kabel. Ca 30 med trådløst om jeg ikke er alt for langt unna routeren. (AC router og netverkskort). Men skal ikke bevege meg veldig langt unna routeren før det blir ubrukelig. Ca 2 vegger og 15 meter så begynner det å bli problemer. :innocent:

Lenke til kommentar

hvor kan jeg finne en 100 meter lang kabe?

 

også en venn av meg bruker powerline, sier det funker helt okei for han!

 

For rundt 300 spenn på Techbay.no så får du ett sett for å lage kabelen selv og akkurat så lang som du trenger den.

Inkludert plugger, kabel og tang

Kanskje ikke det beste på kvalitet, men bra nok til å komme igang i allefall.

https://www.techbay.no/product.html/nettverkkabelsett-diy?category_id=50

 

PowerLine er ikke en super løsning, i en annen tråd her på forumet kom det en teknisk forklaring på hvorfor det funker dårlig i noen tilfeller og i andre ikke.

Det avhenger av hvordan fasene er koblet mellom kursene og alderen på anlegget ditt, er du uheldig er du ute og kjører.

Og eneste måten å finne ut av om det går eller ei, er å prøve.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
007CD, den 24 Jan 2016 - 20:11, sa:

 

FjellOter, den 24 Jan 2016 - 17:09, sa:

hvor kan jeg finne en 100 meter lang kabe?

 

også en venn av meg bruker powerline, sier det funker helt okei for han!

 

For rundt 300 spenn på Techbay.no så får du ett sett for å lage kabelen selv og akkurat så lang som du trenger den.

Inkludert plugger, kabel og tang

Kanskje ikke det beste på kvalitet, men bra nok til å komme igang i allefall.

https://www.techbay.no/product.html/nettverkkabelsett-diy?category_id=50

 

PowerLine er ikke en super løsning, i en annen tråd her på forumet kom det en teknisk forklaring på hvorfor det funker dårlig i noen tilfeller og i andre ikke.

Det avhenger av hvordan fasene er koblet mellom kursene og alderen på anlegget ditt, er du uheldig er du ute og kjører.

Og eneste måten å finne ut av om det går eller ei, er å prøve.

 

Det var faktisk veldig billig! Men kabelen var "bare" 50 meter. Men kan jo hende at trådstarter har overdrevet lengden litt... cat6e er vel også å foretrekke? Men det var rå billig og burde fungere bra.   :innocent:

Lenke til kommentar
Det var faktisk veldig billig! Men kabelen var "bare" 50 meter. Men kan jo hende at trådstarter har overdrevet lengden litt... cat6e er vel også å foretrekke? Men det var rå billig og burde fungere bra.   :innocent:

 

 

Joda, men Komplett selger større ruller med kabel om det er ønskelig, men de er riktignok en del dyrere..

Men jeg tviler også på at han trenger 100m med kabel for å få til å strekke den, om den strekkes skikkelig så er det nok.

Lenke til kommentar

Det var faktisk veldig billig! Men kabelen var "bare" 50 meter. Men kan jo hende at trådstarter har overdrevet lengden litt... cat6e er vel også å foretrekke? Men det var rå billig og burde fungere bra.   :innocent:

cat6e finnes ikke, tenker du på cat6 eller cat6a kanskje?

Både cat5e og cat6 støtter 1 gigabit, så det er ikke noe problem ;)

Lenke til kommentar
Bjonness406, den 24 Jan 2016 - 20:47, sa:

 

The_Saint, den 24 Jan 2016 - 20:18, sa:

Det var faktisk veldig billig! Men kabelen var "bare" 50 meter. Men kan jo hende at trådstarter har overdrevet lengden litt... cat6e er vel også å foretrekke? Men det var rå billig og burde fungere bra.   :innocent:

cat6e finnes ikke, tenker du på cat6 eller cat6a kanskje?

Både cat5e og cat6 støtter 1 gigabit, så det er ikke noe problem ;)

 

Beklager, var bare en skrive "leif" ;)  Mente selvfølgelig cat6a. Ja de alle tre støtter 1 gigabit. Men cat6a støtter 10 gigabit. Bedre frekvens båndbredde, mindre signal tap og mindre "cross talk". Lønner seg jo å tenke fremover når man først skal legge nytt. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...