Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

eGolf, noen som har hatt problemer med at den ikke gi varme?


AndersT2

Anbefalte innlegg

Har en splitter ny eGolf, men den gir ikke varme i kupeen i det hele tatt lenger.

Noen som har vært borti ett lignende problem?

 

Når bilen står stille, og varmen satt på "hi" så bruker bilen 1-1,5 KW, den skulle ha brukt ca 5 KW på 28 grader, og på "hi" så skulle den brukt rundt 8 KW.

 

Det er litt småkaldt å kjøre i 16 minus i 40 minutter for å si det mildt.

Eneste varmen som funker er setevarmen og speil varmen.

 

Bilen står til forvarming, og det gir kun en lunk i bilen (satt til 28,5 grader).

Har en kollega som har samme bil, og han har varm og god bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det, han mente jeg skulle prøve noen dager til.

Har sendt ny mail i dag morges, men tenkte å prøve her hvis jeg var heldig at noen har opplevd det samme.

 

Har dette kommet med temperaturen? Har du satt på noe eco mode eller noe slikt? Vet at på min Tesla så begrenses forbruket til varme for batteri og kupe om jeg setter på range mode. 

 

Ellers kan jeg tenke meg at bilen prioriterer å varme batteriet først eller noe slikt nå som det er så veldig kaldt? Rart at selger ikke kunne gi deg en forklaring uten om å prøve. Anbefaler dog Elbilforum, mange folk med erfaring der :)

Lenke til kommentar

Vi har litt det samme. Kjører du i eco eller eco+? Da er det i så fall der problemet ligger. Selv med høy temp på de settingene får du mindre varme. Vi fikk beskjed av vår selger om at hvis vi kjørte på den, så var det beste å kjøre på setevarmer og ta litt lavere temp (fordi den har liten effekt, så det blir bare waste av strøm uansett). Så kjør på normal modus. Hvis det fortsatt vedvarer, er det nok et problem og noe som er feil.

Lenke til kommentar

Vi har litt det samme. Kjører du i eco eller eco+? Da er det i så fall der problemet ligger. Selv med høy temp på de settingene får du mindre varme. Vi fikk beskjed av vår selger om at hvis vi kjørte på den, så var det beste å kjøre på setevarmer og ta litt lavere temp (fordi den har liten effekt, så det blir bare waste av strøm uansett). Så kjør på normal modus. Hvis det fortsatt vedvarer, er det nok et problem og noe som er feil.

 

Bruker kun Normalmodus. Har ikke bruk for de andre, da rekkevidde og lading ikke er noe problem så langt.

 

Leverte den til verksted i går. Det kjedelige er at den faktisk startet å varme når jeg kjørte den til verkstedet.

Men selv om jeg hadde forvarmeren på, så var det 1.1 grad i bilen når jeg kom dit. Og den varmen som jeg fikk på veien til verkstedet, har det aldri vært i den før, så det er ett eller annet som er galt med den.

 

Får bare håpe de sjekker over, og ikke bare ser at den så vidt varmer nå, og gir seg med det.

 

 

 

Dieselbilen min har ingen problemer med varmen....

 

Og? det skal normalt ikke være noe problem i en Elbil heller. Og dieselbil bruker nokså lang tid på å bli varm, selv med ekstra varmer. Har det selv også (2011 modell), og det tar sin tid før de blir varme. Her er bensinbiler bedre.

Endret av AndersT2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dieselbilen min har ingen problemer med varmen....


Hva har det med saken å gjøre? Verken min elbil eller dieselbil har problemer med varmen heller...

 

 

Det er alltid noen som må gjøre slikt. Hjelper godt med dieselbil for de som har det, når tullingene i Oslo kommer med diesel forbud på enkelte dager, eller dato kjøring som i Bergen. Da er det en fordel med elbil. (samt mye billigere drivstoff, og mindre behov for service)

Lenke til kommentar

 

 

 

Dieselbilen min har ingen problemer med varmen....

Hva har det med saken å gjøre? Verken min elbil eller dieselbil har problemer med varmen heller...

 

 

Det er alltid noen som må gjøre slikt. Hjelper godt med dieselbil for de som har det, når tullingene i Oslo kommer med diesel forbud på enkelte dager, eller dato kjøring som i Bergen. Da er det en fordel med elbil. (samt mye billigere drivstoff, og mindre behov for service)

 

 

 

Jepp, diesel purka er til salgs for å si det slik :p Ble tvunget til å kjøre den i går, det var noe fæle greier.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dieselbilen min har ingen problemer med varmen....

Hva har det med saken å gjøre? Verken min elbil eller dieselbil har problemer med varmen heller...

 

 

Det er alltid noen som må gjøre slikt. Hjelper godt med dieselbil for de som har det, når tullingene i Oslo kommer med diesel forbud på enkelte dager, eller dato kjøring som i Bergen. Da er det en fordel med elbil. (samt mye billigere drivstoff, og mindre behov for service)

 

 

 

Jepp, diesel purka er til salgs for å si det slik :p Ble tvunget til å kjøre den i går, det var noe fæle greier.

 

 

Har en Polo automat som lånebil nå. Utrolig hvor mye mer "irriterende" den er å kjøre, spesielt med tanke på giringen.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
uskyldigdømt skrev (8 timer siden):

Hva sa de på verksted Anders? 
 

Jeg har samme problem selv nå med min egolf fra 2016. Kommer luft men ikke varme

Problemet i starten var at varmepumpen var defekt så vidt jeg husker, eller om de hadde glemt å koble den til riktig.

Tror min bil uansett har noe feil på varmen, blir aldri like varm som en annen egolf, men har vært ok på utenom de kaldeste dagene etter at de fikset varmepumpen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei. Dette er et vanlig problem på eGolf og skyldes oftest at en eller flere sensorer har tatt kvelden. Dette er ganske ksotbart å bytte samt at det er mangel på deler. Om du får det på garantien er du heldig, men belag deg på venting.

Om det er sensorfeil og disse må byttes, be om at de bytter alle 5, og ikke bare de 2 eller 3 som er problemet. GAnske kjipt å bytte 1 sensor og så feiler neste rett etterpå.

Alternativt er det selve kompressoren til annlegget som har tatt kvelden. Også denne er dyr, men lettere å skaffe.

Lenke til kommentar
Trygg_Egolf skrev (24 minutter siden):

Hei! Hadde problem med varmen på egolf 16 mod, i 2019. Etter 3. klage, så skifta Møller kompressor/varmepumpe. Då blei den OK. Men no i 2022, så har vi samme problem. Kva med garantien på varmepumpa dei sette inn i 2019, gjeld den fortsatt?

 

Egolf sliter også med at en eller flere sensorer på anlegget ryker, resultatet er null varme.
Les mer om det her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=54533.0

Overkommelig jobb å skifte for hobbymekaniker, dersom man sørger for å få tømt anlegget for gass først og fylt det på etterpå hos en aktør med utstyr for nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...