Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg hjelp! Min sønn blir anklaget for å ha sprengt bilen til en kompis som hadde spart lenge og solgt andre biler for å kunne kjøpe. Han påstår ovenfor sin mor at den bilen gikk tapt pga. det.

Men som jeg har forstått det, så er det spilleren som sprenger som mister poeng, og bileieren kan hente ut bilen sin igjen via forsikringen. 

Men den andre mamma'n sier at det ikke stemmer og at bilen gikk tapt da den ikke var forsikret. Men historien til hennes sønn har endret seg underveis. Siste: «Han hadde funnet den på gata i GTA, tatt den til pawnshop og betalt den ut, med pimping, uten forsikring».Er dette mulig? :hmm:

Sønnen min sier at man kan finne biler med lav verdi ved garasjen som man kan selge, men at man kun kan gjøre dette 3 ganger før man må logge av og inn på ny server for kunne gjenta dette. Han sier også at man ikke kan "plukke" opp dyre biler langs veien å gjøre dem til sine. Han mener også at man ikke får noe valg om man vil forsikre biler man kjøper, men at det får man automatisk ved kjøp.

Jeg og den andre mamma'n har hatt en god dialog, men føler jeg har et større ønske en henne til å løse dette da det er min sønn som blir anklaget.

Jeg liker ikke å komme med påstander eller forsvare guttungen (13) om det ikke er fakta!

Er veldig takknemlig for seriøse svar  :new_woot:

Endret av Guttemamma til 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan plukke opp ein billig bil frå gata og bruke fleire hundre tusen penger på den, utan å kjøpe forsikring. Og gjer du det, so har du berre deg sjølv å skulde om den blir øydelagt. Levetida til ein bil i GTA Online er ca. 1 minutt og 45 sekund i gjennomsnitt.

Dersom den er kjøpt på "internett", so får den automatisk forsikring, og kompisen får ein ny ein gratis. Ev. må betale dersom han sjølv øydela den. 

 

No når eg har svart på spørsmåla dine, har eg eit par sjølv: kvifor lar du 13-åringer spele eit spel med 18 års aldersgrense? Kvifor er du involvert i ein diskusjon ang. virtuelle penger? 

Lenke til kommentar

Å ikke forsikre en bil man ønsker å beholde, viser bare liten forståelse for hvordan GTA Online fungerer. Ikke din sønns problem, spør du meg.

Men hvis han hadde spart lenge for å kjøpe den, og har kjøpt den på internett, er den automatisk forsikret, og da er det bare å ringe Mors Mutual Insurance" ;)

 

(Må samtidig slenge meg på de som spør hvorfor i all verden du lar en 13-åring spille et spill som GTA.)

Endret av Mysulf Pludrebart
Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelige og oppklarende svar!  :) 

 

Som svar på spørsmålet deres vil jeg sitere John Wooden

«Det er et valg du må gjøre i alt du gjør. Så husk at til slutt, valget du gjør, gjør du.»

Det er også hva jeg lærer barna mine.

Når verden har gått så langt at det er mer vanlig enn uvanlig at gutter helt ned i 10 års alder spiller et slikt spill, så er det min fordømte plikt som forelder å engasjere meg og vite hva som skjer. Om jeg hadde fått en liten mistanke om at hans moralske kompass var i en negativ utvikling, ville det blitt bom stopp!  :wallbash: 

 

Videre legger jeg ved en kopi av et svar fra en tidligere tråd her inne som jeg kan si meg veldig enig i.

«En moden 12 åring har tilgang til mye verre innhold en det som fremstilles i GTA gjennom internett på pc/telefon. Jeg syns det er mye bedre at ungdom gjør seg opp egne tanker tidlig om hva som er rett og galt, fremfor at foreldre skal late som om alt i verden er fryd og gammen.  

Dessuten er det et spill for guds skyld. Hvis en 12 åring ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet, så har man større problemer..»

Endret av Guttemamma til 5
Lenke til kommentar

Om du går inn på GTA online så må du tåle griefers. Sorry, men sånn er det.

C'est la vie.

Win some, lose some.

Kan ikke guttungen takle det så er det hans problem.

Det speiler samfunnet på en måte. Man taper og vinner.

 

Edit: Når det gjelder aldersgrensen så er det gang på gang tilbakevist at det er en sammenheng mellom vold i spill og virkeligheten så ikke tenk på det.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...