Gå til innhold

[Løst] Windows kan ikke lage ny eller finne eksisterende partisjon (W7)


Anbefalte innlegg

Laster ned windows på en PC hvor jeg har byttet prosessor og hovedkort, og jeg gjøre dette via en USB. Når jeg skal velge hvor jeg vil installere windows, så velger jeg SSD'en min. På et tidligere innlegg her fikk jeg beskjed om at det ville være best å delete den partisjonen som kommer opp og lage en ny, det har jeg gjort. Men jeg får meldingen om at programmer ikke kan opprette en ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon. Jeg har også prøvd å åpne DISKPART og kjørt CLEAN ALL, men det gjorde ingenting. 

 

12516355_979553665448039_1360893711_n.jp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har bootet i EFI modus.

Windows 7 er kronglete på det.

Enkleste er å sette biosen til til csm enabled . Pass på å ikke boot minnepinnen med uefi navnet .

CSM er enabled, ser at jeg har boota minnepinnen med uefi navnet, prøvde den uten men fikk samme resultat.

Lenke til kommentar

Er det forskjellige SATA kontakter på hovedkortet ditt?

Enkelte hovedkort har dette (dvs. 2 forskjellige typer SATA kontrollere), og er ikke alltid Win7 har integrerte drivere til alle disse.

Sjekk manualen til hovedkortet.

Det er 2 SATA kontakter det står står SATA 6GB/S over og en som heter SATA EXPRESS hvor det er  flere men forskjellige SATA kontakter seg jeg. Men hva kan jeg gjøre her? Skal jeg prøve en annen SATA inngang?

Endret av Uerfaren
Lenke til kommentar

Tviler på at SSD'n ikke kan installeres Windows på.

Har du kun denne tilkoplet og kjørt diskpart clean på den så skal du kunne installere på den.

 

Det er heller noe Windows 7 , USB medie , hovedkort bios ting som skaper trøbbel her.

 

Kan du gjøre et forsøk med Windows 10 istedet laget med media creation tool for w10

Lenke til kommentar

Tviler på at SSD'n ikke kan installeres Windows på.

Har du kun denne tilkoplet og kjørt diskpart clean på den så skal du kunne installere på den.

 

Det er heller noe Windows 7 , USB medie , hovedkort bios ting som skaper trøbbel her.

 

Kan du gjøre et forsøk med Windows 10 istedet laget med media creation tool for w10

Men det har jeg ikke produkt nøkkel til

Lenke til kommentar

Du har jo tydeligvis en produkt nøkkel for Windows 7.

Isåfall kan du benytte deg av oppgraderins tilbudet for 10,

 

Men jeg tenkte også som et feilsøkings steg (se om det installeres med nyere os enn 7) uten å legge inn produktkoden din for å se om os installasjon med et os som fullverdig EFI støtte funker å installere.

Hvis ja så vet du at det er noe krøll med software/settings/w7-medie og ikke selve hardwaren din.

 

 

Man har to valg ved clean Windows 10 installasjonen

Next, you’ll see the activation screen. What you do here depends on your situation:

 

If you’ve never installed and activated Windows 10 on this computer before, you’ll see the activation screen. Enter your Windows 10 key here. If you don’t have one, but you have a valid 7, 8, or 8.1 key, enter it here instead.

If you’ve ever installed and activated Windows 10 on this computer before, click “I don’t have a product key”. Windows will automatically activate once it’s installed.

( http://www.howtogeek.com/224342/how-to-clean-install-windows-10/ )

 

 

Valg to vil jo selvsagt ikke kunne aktivere din automatisk.Men du kan testkjøre en installasjon.

Lenke til kommentar

Du har jo tydeligvis en produkt nøkkel for Windows 7.

Isåfall kan du benytte deg av oppgraderins tilbudet for 10,

 

Men jeg tenkte også som et feilsøkings steg (se om det installeres med nyere os enn 7) uten å legge inn produktkoden din for å se om os installasjon med et os som fullverdig EFI støtte funker å installere.

Hvis ja så vet du at det er noe krøll med software/settings/w7-medie og ikke selve hardwaren din.

 

 

Man har to valg ved clean Windows 10 installasjonen

Next, you’ll see the activation screen. What you do here depends on your situation:

 

If you’ve never installed and activated Windows 10 on this computer before, you’ll see the activation screen. Enter your Windows 10 key here. If you don’t have one, but you have a valid 7, 8, or 8.1 key, enter it here instead.

If you’ve ever installed and activated Windows 10 on this computer before, click “I don’t have a product key”. Windows will automatically activate once it’s installed.

( http://www.howtogeek.com/224342/how-to-clean-install-windows-10/ )

 

 

Valg to vil jo selvsagt ikke kunne aktivere din automatisk.Men du kan testkjøre en installasjon.

 

Det funket med windows 10, og når jeg fikk beskjed om å skrive produktnøkkel, så brukte jeg den jeg hadde til windows 7, og det virket som den funket? Akkurat nå så står den og installerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...